تبیان، دستیار زندگی

حد تعادل رفیق بازی بعد از ازدواج

ازدواج = خداحافظ رفیق

بعد از ازدواج هستند کسانی که در زندگیشان آب از آب تکان نمی خورد و مانند دوران مجردی رفیق بازیشان سر جایش است! این مسئله همسر را آزرده خاطر می کند و در نهایت از همان دوران نامزدی اسباب بحث و جدال فراهم می شود. زن مدام گلایه می کند که تو دیگر متاهل شده ای و باید تمام توجه و وقتت را برای من بگذاری و مرد هم ادعا می کند که قرار نیست با ازدواج قید تمام دوستانم را بزنم اگر می دانستم قرار است چنین اتفاقی بیفتد اصلا ازدواج نمی کردم! یک جاهایی حق با خانم است و یک جاهایی حق با آقا اما بحث ما این است که آیا ازدواج به معنای خدا حافظی با دوستان دوران مجردی است ؟ آیا بعد از ازدواج به کل باید قید رفیق بازی را زد؟ حد تعادل چیست ؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، رفیق بازی، مجردی، دوستان هم جنس، جنس مخالف، زندگی، رابطه خانوادگی، کلوب ازدواج، پیش نیازهای ازدواج

آیا باید بعد از ازدواج این دوستی‌ها را حفظ کنید؟

میریام آروند(Miriam Arond) و ساموئل پاوکر (Samuel Pauker) در کتاب خود به نام "اولین سال ازدواج" مینویسند:" برپا کردن یک زندگی اجتماعی که بتواند هردوی شما را راضی نگه دارد، نشانه بسیار مثبتی از موقعیت زندگی مشترک شماست." این دو و متخصصین دیگر ازدواج اعتقاد دارند که زندگی اجتماعی آسان و آزاد نشان دهنده امنیت رابطه زن و شوهر است و به این معناست که هر دوی آنها می توانند بدون بروز نا امنی یا حسادت در دیگری، با دیگران معاشرت کنند.

علاوه بر این، گاهی لازم است که ما با دوستان خود مشورت کرده یا تنها برای گفتگو و خنده دور هم جمع شویم. داشتن دوستان متعدد میتواند شما را به عنوان یک فرد غنی کرده و رابطه شما با همسرتان را گسترده تر و عمیقتر کند.(اعتراف کنید که وقتی همسرتان با لبخندی شاد وارد خانه شده و برای تعریف کردن حوادث بامزه روزی که با دوستانش گذرانده، بی قرار است، دلتان غنج میرود.)

رفاقت بازی مجردی

احتمال اینکه این نوع دوستان باعث به جوش آمدن حسادت شوند بسیار اندک است. قراری که هر از گاه با دوستان همجنس خود میگذاریم، معاشرت سالمی است و به نوعی یک مرخصی کوتاه از زندگی زناشویی محسوب میشود. اما اگر شما دونفر درباره مدت زمانی که دور از هم هستید توافق ندارید،ممکن است دچار مشکل شوید.

برای مثال اگر شوهر دوست دارد در هفته دوشب را با دوستان خود باشد و همسرش میخواهد هر شب با هم شام بخورند احساسات هر دو لطمه دیده و این لطمه به مشاجره ختم خواهد شد. گفتگوی ساده و باز در اینجا بسیار راهگشا خواهد بود. بگذارید عزیزتان از انتظارات شما آگاه شود و خود را آماده کنید که گفتگو در هر دو طرف به مصالحه ختم شود. اگر بتوانید درباره روزها یا ساعاتی که با دوستانتان میگذرانید بر سر برنامه و زمان مشخصی به توافق برسید، هر دو سود میبرید.

حقیقت را بپذیرید

حقیقت جدید زندگیتان را بپذیرید. به زبان ساده، حقیقت این است که همه‌چیز تغییر کرده است. شما اکنون زن و یا شوهری دارید که توقع دارد اولویت اول زندگی‌تان باشد. همچنین دوستانی دارید که می‌خواهند شما مانند همیشه باشید. اما خودتان این را می‌دانید که نمی‌توانید. به همین دلیل است که باید حقیقت را بپذیرید و به جای این‌که تظاهر کنید مانند سابق می‌توانید به همه دوستانتان به طور یکسانی برسید، شرایط را درک کرده و سعی کنید با آن کنار بیایید.

عادات خود را تغییر دهید

هنگامی که ازدواج می‌نمایید زندگی‌تان تغییر می‌کند، پس با این حقیقت رودررو شوید. ترک عادت موجب مرض است و عادات جدیدی هم به قبلی‌ها اضافه می‌شود. یکی از راهکارهای حفظ توأمان همسر و دوستان این است که هر دو را با هم و کنار هم داشته باشید. سعی کنید دوستانتان و همسرتان را به شرایط جدید عادت دهید و اگر دوستان‌تان متأهل هستند، با آن‌ها رفت و آمد خانوادگی برقرار کنید. هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید، قبل از آن‌که یکی از طرفین از دست‌تان برنجد و روابط‌تان تیره و تار شود.

برای اصلاح همسر رفیق باز چه کنیم ؟

1- بعد از ازدواج ارتباط همسران باید با دوستان دوران مجردیشان كمتر شود و اولویت شان همراهی با همسرشان باشد اما توقع قطع كامل این رابطه های دوستانه را هم نداشته باشید. به او اجازه دهید در زمان های مشخصی، مثلا آخر هفته ها یا دو روز در هفته با دوستانش باشد و بقیه وقتش را برای شما صرف کند.

2- انرژی تان را صرف حذف دوستان او نکنید بلکه جذابیت های دو نفرگی و با هم بودن را آنقدر زیاد کنید تا او ترجیح دهد روابط متاهلی داشته باشد، بیشتر با شما باشد یا در خانواده وقت بگذراند.

3- دنبال علاقه های مشترك، حل مسئله های مشترك و وقت گذرانی های جذاب بگردید. وقتی با هم هستید از كمبودها، انتظارات به زمین مانده و غرغرهای همیشگی حرفی نزنید. بیشتر با هم بخندید.

4- دوستان مشترکی پیدا کنید که بتوانید رابطه خانوادگی با آنها بسازید و به نوعی شما هم در رفت و آمد او با دوستان متاهلش شریک شده و او را در روابط خود با دوستان متاهلتان وارد کنید.



منابع : بیتوته / جدیدترین/ دکتر سلام
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.