تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی مارچوبه در لایه‌ای از ژامبون

خمیر را روی سطح صاف قرار دهید، روی آن یک لایه ژامبون بگذارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با روش تهیه‌ی مارچوبه در لایه‌ای از ژامبون
 

مواد اولیه:

1. ۶ ساقه مارچوبه
2. ۳ ورقه ژامبون
3. ۱ ورقه خمیر آماده پیتزا
4. ۲۰ گرم پنیر پارمسان
5. فلفل
6. ۲ قاشق چایخوری خردل
7. ۱ عدد تخم مرغ هم زده

روش تهیه:

۱- انتهای ساقه مارچوبه را بریده و دور بیندازید.۲- خمیر پیتزا را به ۶ نوار مستطیلی یک اندازه برش دهید.۳- ژامبون ها را نیز به اندازه خمیرها برش دهید.۴- خمیر را روی سطح صاف قرار دهید، روی آن یک لایه ژامبون بگذارید. روی آن ها فلفل سیاه بپاشید.سپس یک ساقه مارچوبه گذاشته و آن را رول کنید.۵- پس از رول کردن مارچوبه ها در خمیر و ژامبون، آن ها را درون سینی فر بچینید. روی آن ها خردل بریزید.۶- تخم مرغ را با کمی آب رقیق کرده و هم بزنید و از این مخلوط روی سطح خمیر بمالید.۷- آن ها را به مدت ۱۷ دقیقه درون فر با دمای ۲۳۰ درجه سانتی گراد بپزید.


نکاتی درمورد نحوه مصرف مارچوبه:

مارچوبه نوعی گیاه گلدار است که در بیشتر در نواحی آفریقایی رشد پیدا می کند که این گیاه علاوه بر جنبه زیبایی برگ ها که برای تزیین استفاده می شود دارای خواص سلامتی و درمانی می باشد که در این مقاله شما را با فواید مارچوبه آشنا می نماییم.
مارچوبه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا چند متر می‌رسد و دارای شاخه‌های نسبتا چوبیو صاف است . مارچوبه بصورت وحشی در اکثر نقاط دنیا می‌روید برگ‌های آن فلسی شکل بودهکه از کنار آنها شاخه‌ هایی باریک و دراز و سبز رنگ بصورت دسته‌های ۳ تا ۸ تائی خارج می‌ شود.
خرید مارچوبه : به هنگام خرید بدنبال ساقه‌ های سبز روشن باشید ، شاخه ‌های مارچوبه تازه صاف و نرم بوده و جوانه های آن نباید باز شده باشد ، اگر فلس‌ های نوک آن باز باشد نشانه ی این است که گیاه مدت زیادی مانده و کهنه شده است.
نگهداری مارچوبه : آن را در پارچه ای مرطوب بپیچید و در یک کیسه ی پلاستیکی قرار داده و دریخچال نگهداری کنید ، گرما و خشکی مارچوبه را از بین می ‌برد ، نگهداری مارچوبه به این ترتیب علاوهبر حفظ ویتامین ‌های موجود در آن به حفظ حالت تردی آن نیز کمک می ‌کند.
پخت مارچوبه : پختن مارچوبه باعث به وجود آمدن تغییراتی در آن می شود ، مارچوبه را در مدت زمان کم و با حرارت زیاد بپزید ، رنگ مارچوبه پس از پخت نباید تیره شود.
هشدارها : افرادی که مبتلا به محدودیت عملکرد کلیه ها هستند نباید از این مارچوبه به مقدار زیاد استفاده کنند چرا که مصرف مارچوبه در افراد مبتلا به این عارضه باعث افزایش میزان اسیداوریک و در نتیجه بروز نقرس می شود.
مبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.