تبیان، دستیار زندگی

آموزش ورزش زومبا

این ورزش که کاملا هوازی می‌باشد، تمرکز بر روی تنفس و توجه بر روی انجام انواع تکنیک‌های حرکتی را بـالا برده و هیچ فشاری بر روی مفاصل ومناطق حساس مثل زانوها، آرنج‌ها، مچ دست و پا وارد نمی‌شود .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ورزش زومبا
کمتر کسی وجود دارد که داشتن اندامی زیبا و ورزیده را نپسندد و یا حتی اگر در برخورداری از آن تلاشی نکرده است همواره در فکر تناسب اندام می باشد. یکی از سبکهای تناسب اندام به همـراه شادی و نشاط حاصله از آن ورزش زیبا و ریتمیک زومبا (سومبا) می باشد. ورزش ریتمیک زومبا ( سومبا ) برگرفته از انواع حرکتهای موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد. با آسمونی همراه باشید

از تلفیق چهـار سبک ریتم های میرنگه، رگی تون،سالسا، کالیبسو و کومبیا حرکت موزون و ورزش ریتمیک زومبا (سومبا) پدید می آید. در این ورزش حرکتها و تکنیک ها کاملا حساب شده است و تآثیر و توجه مستقیمی برروی اندامهای مختلف (دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات) شده است. تمامی ماهیچه های حرکتی ساق پا، رانها و بازوها و حتی وریدهای شکمی تحت تآثیر این ورزش وریتم آن قرار گرفته و از افزایش چربی دراطراف این قسمتها جلوگیری می کند. حرکات و تکنیک‌های حرکتی موجب کشش ماهیچه ای شده و شکل و فرم زیبا و جوانی را با توجه به اسکلت و استخوان بندی افراد موجب می گردد.

این ورزش در دسته ورزش‌های هوازی طبقه‌بندی می‌شود هر چند که قدرت عضلات، تعادل و انعطاف‌پذیری نقش زیادی در انجام حرکات آن دارند.



این حرکات با ریلکسی کامــل و نشاط سرشار حاصل از دم و بازدم مناسب و فرصت کافی برای انجام درست حرکات، موجب چربی سوزی آهسته ولی مستمر گشته و تبدیل انرژی به جای از دست دادن آن را حاصل می گردد.

ناگفته نماند که انجام درست حرکات و فراگیری پایه ای و اساسی این سبک، هنرجو را قادر می سازد که با انواع سبکها و ریتمها ارتباط نزدیک برقرار کرده ضمن شناخت اندامهای خود، براحـتی هر نوع سبک دیگری را با اعتماد به نفس کامل انــجام دهد .

دلایل برای یادگیری زومبا

1- زومبا موثرین شکل تمرین مقاومتی است. نه تنها به شما کمک میکند که ماهیچه های خود را فعال نگه دارید، بلکه به شما کمک می کند تا چربی بسوزانید ، عضلات بدن را تقویت کنید.

2- یادگیری زومبا نیز بسیار آسان است.حرکت زومبا پیچیده نیست و در واقع در یک راه است که هر کسی میتواند آنرا دنبال کند.

3- زومبا نه تنها بدن بلکه ذهن را تیز تقویت میکند . ورزش ذهنی و مغزی خوبی است .هنگامی که شما زومبا انجام می دهید، فعالیت ذهنی شما نیز افزایش میابد و برای مغز فوق العاده مفید است.

4- در حالی که در ورزشگاه ضربه میزنید رشد عضلانی باعث بهبود هماهنگی بین ارگان های مختلف بدن می شود . زومبا، در مقابل، هماهنگی شما را بهبود می بخشد و در حال حاضر بازوها و پاهای خود را با هماهنگی بیشتری با ماهیچه ها حرکت می کنند.

5- با این ورزش شما بتدریج لاغر خواهید شد ، زومبا بهترین گزینه برای کاهش وزن است در حالی هم سرگرم میشوید و هم لاغر می شوید . در هر جلسه از زومبا، بیش از 1000 کالری مصرف میکنید. با زومبا، کاهش وزن آسان می شود!

6- در زومبا هر بخشی از بدن فعالیت خاصی دارد و مانند ورزش بر یک جا تمرکز ندارد. زومبا تمرین شدید به تمام نقاط بدن است و برهمه اعضای بدن فایده دارد حتی عضلات بدون چربی، عضلات شکم و هرچیزی که باعث می شود تا یک بدن بطور کامل فعالیت داشته باشد.

7- زومبا بیشتر سرگرم کننده است و به ورزش شباهت ندارد . موسیقی بازی در طول زومبا جاذب است و قادر به بالا بردن خلق و خوی ساخت احساس شماست و در پایان جلسه شما احساس شادی خواهید کرد.

8- حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشید زومبا هم شما را شادتر و هم سریع به تناسب اندام میرساند.

تاثیرات ورزش زومبا

کالری‌سوزی زومبا حدود 9 کیلوکالری در دقیقه است. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد. این ورزش در واقع نوعی رقص یا حرکات موزون است و به همین علت شرکت‌کنندگان بیش از اینکه احساس کنند که مشغول ورزش هستند، حس تفریح خواهند داشت.

این ورزش در دسته ورزش‌های هوازی طبقه‌بندی می‌شود هر چند که قدرت عضلات، تعادل و انعطاف‌پذیری نقش زیادی در انجام حرکات آن دارند. کالری‌سوزی این ورزش حدود 9کیلوکالری در دقیقه است. به‌عنوان مثال اگر شما 30 دقیقه از این ورزش را انجام دهیدحدود 300 کالری می‌سوزانید. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد.

به‌علت حرکات جانبی مکرر، کفش‌های مخصوص دویدن یا کفش‌های با کفی سفت مناسب ورزش زومبا نیستند، بلکه باید کفش نسبتا نرمی برای این ورزش تهیه کنید. گرفتگی عضلانی پس از ورزش شایع است. به دلیل شدت بالای زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی -عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.
منبع: پرتال جامع فارسی