تبیان، دستیار زندگی

وقتی مسایل زنان در جامعه پررنگ می‌شود سینما هم به همین سمت می‌رود

یک فیلمساز حوزه فیلم کوتاه می گوید وقتی مسایل زنان در جامعه پررنگ می شود جامعه سینمایی نیز بیشتر سراغ اینگونه سوژه ها می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


علی خوشدونی فراهانی که به تازگی فیلمبرداری یک فیلم کوتاه را به پایان رسانده است گفت: بعد از ساخت فیلم کوتاه «تناوب» سراغ ساخت یک فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای با عنوان موقت «دندان های مخلوط» با محوریت مسایل دختران دبیرستانی رفتم که فیلمبرداری آن به پایان رسیده است و در حال حاضر در مراحل پس تولید قرار دارد و فکر می کنم تا ۲ هفته دیگر آماده نمایش شود.

وی با اشاره به اینکه این فیلم برای انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است، عنوان کرد: «دندان های مخلوط» درباره مسئولیت پذیری است و داستان زندگی یک دختر دبیرستانی را روایت می کند که مدیر مدرسه اش مسئولیتی به او واگذار می کند ولی او از این مسئولیت در جهت اهداف خود سواستفاده می کند.

به گفته این کارگردان، حدود ۹۰ درصد از «دندان های مخلوط» در یک مدرسه فیلمبرداری شد و برای نمایش در جشنواره فیلم های کوتاه تهران و دیگر جشنواره ها آماده می شود.

خوشدونی فراهانی درباره اینکه در این سال ها بیشتر درباره مسایل زنان فیلم ساخته می شود، اظهار کرد: وقتی مسایل زنان در جامعه برجسته می شود، ناخودآگاه فیلمسازان و هنرمندان به سمت ساخت چنین آثاری می روند از سوی دیگر فیلم کوتاه فضای مناسبی برای به تصویر کشیدن چنین مسایلی دارد.

کارگردان «تناوب» در پایان درباره ساخت فیلم بلند گفت: فعلا قصد ساخت فیلم بلند ندارم چون فکر می کنم باید چند فیلم کوتاه دیگر بسازم و بیشتر یاد بگیرم و بعد سراغ ساخت فیلم بلند بروم.

منبع: مهر