تبیان، دستیار زندگی

خاطرات «پرستار اژدها» منتشر شد

خاطرات «پرستار اژدها» یک مجموعه هشت جلدی است که از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده و نامه نگاری های پسری به نام ادوارد به دایی اش را شامل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خاطرات «پرستار اژدها»

مجموعه‌ هشت جلدی «چگونه با اژدها کنار بیاییم : خاطرات پرستار اژدها»، یکی از پرفروش‌ترین آثار در حوزه‌ ادبیات کودکان بریتانیا است که سال ۲۰۱۲ نامزد جایزه‌ کتاب‌های خنده‌دار رولد دال هم شده بود.

مجموعه‌ای که وب‌سایت گودریدز نیز آن را اثر برگزیده‌ کودکان ۷ تا ۱۲ سال بریتانیایی اعلام کرد و محبوب‌ترین کتاب سال در کتابخانه‌های مدارس شد.

جاش لیسی در این اثر با خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی یک فضای متفاوت، اثرگذار و بسیار خنده‌دار خلق کرده؛ تمام این هشت جلد، نامه‌نگاری‌های پسربچه‌ای به نام «ادوارد» با دایی مورتون عجیب‌وغریب است. دایی همیشه در سفر است و به هر بهانه‌ای وظیفه‌ نگهداری از دو اژدهای خانگی‌اش را به ادوارد واگذار می‌کند. مراقبت از دو اژدهای آتش‌دار در شهر کار آسانی نیست، هر بار دو اژدها پیش ادوارد می‌آیند ماجراهای خطرناک و درعین‌حال خنده‌داری رخ می‌دهد.

«پرستار اژدها پرواز می کند، خاطرات پرستار اژدها، چگونه با اژدها کنار بیاییم، قلعه پرستار اژدها، جزیره پرستار اژدها، پرستار آزدها قهرمان می شود، شکلات یا شیطنت پرستار اژدها و پرستار اژدها کارآگاه می شود» عناوین مختلف این مجموعه هشت جلدی نوشته جاش لیسی هستند کهبا ترجمه شیوا شاه‌محمدی و محمدرضا سیدآقا از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده است.  

منبع:مهر