تبیان، دستیار زندگی

مهارت قرآنی دانش آموزان فارغ‌ التحصیل، باید به سطح قابل قبولی برسد

وزیر آموزش‌ و پرورش در دیدار با رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی، گفت: علی‌ رغم تلاش‌ های صورت گرفته در آموزش‌ و پرورش برای آموزش قرآن به دانش آموزان، مهارت قرآنی دانش آموزان فارغ‌ التحصیل، در سطح قابل قبولی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
مهارت قرآنی دانش آموزان فارغ‌ التحصیل، باید به سطح قابل قبولی برسد

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، عصر امروز سید محمد بطحایی در جلسه مشترک رئیس و اعضای کمیسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دبیرخانه آموزش عمومی قرآن در آموزش‌ و پرورش قرار دارد و موضوع راهبری برنامه‌ های قرآنی در آموزش‌ و پرورش پی گیری می‌شود.
وی تصریح کرد: علی‌ رغم تلاش‌ های صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانش آموزان، متأسفانه دانش آموزان فارغ‌ التحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند؛ بنابراین خروجی این موضوع مطلوب نیست.
وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: شاید این موضوع علل مختلفی داشته باشد، مانند عمیق نبودن آموزش‌ها یا عدم تمرین و تکرار آموخته‌ها توسط دانش آموزان که باعث می‌شود دانش آموزان چنان‌ که باید و شاید قرآن را تلاوت نکنند.
بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد، قدم‌ های مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راه کارهایی را در دست بررسی داریم.
وی بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط متخصصین تهیه و توسط معلمان قرآن به دانش آموزان طی یک تا 2 ساعت در هفته به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به تلاش‌ های صورت گرفته برای نشر قرآن بعداز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به‌زودی کارگروه قرآن تشکیل می‌ شود تا نقشه راهی را تهیه و پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآنی جهت اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد تا مشکلات روخوانی و روان‌ خوانی در گام اول رفع شود.
شایان‌ ذکر است، در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاونین آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش به بحث و بررسی راه کارهای تقویت آموزش قرآنی در مدارس پرداختند.


مطالب مرتبط:
نگاهی به برنامه آموزش قرآن کریم در آموزش و پرورش ایران
اصول حاکم بر برنامه درسی آموزش قرآن


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش