تبیان، دستیار زندگی

رابطه بهتر با خانواده همسر با رعایت این نکات

راهکارهای کلیدی برای رابطه بهتر با خانواده همسر

ارتباط با خانواده همسر یکی از آن مقوله‌های پیچیده‌ای است که می‌توان صدها جلد کتاب در مورد آن نوشت. از گذشته‌های دور تا به امروز نحوه ارتباط با خواهر شوهر،مادرزن، برادرزن و یا مادرشوهر همیشه جزو بحث‌های داغ افراد متاهل بوده و هست. می‌توان به جرات گفت که همه افراد متاهل از رابطه خوب همسرشان با خانواده خود احساس خوبی را تجربه می‌کنند زیرا مردان و زنان به خوبی می‌فهمند که این رابطه خوب از علاقه همسر به خودشان ریشه می‌گیرد. اما سوال اینجاست که چگونه می‌شود همسرتان را شیفته خانواده خود کنید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خانواده همسر

بگذارید خیالتان را راحت کنیم. پدر و مادر شما هرگز نمی‌توانند همانند پدر و مادر همسرتان باشند. دلتان را به این جمله‌های کلیشه‌ای مانند «تو مانند پسر ما هستی» یا « تو مانند دختر ما هستی» خوش نکنید چون در واقعیت خانواده همسرتان در وهله اول از فرزند خود پشتیبانی خواهند کرد هرچند ممکن است گاهی در ظاهر حق را به عروس یا دامادشان بدهند. با دانستن این موضوع هرگز از همسرتان نباید انتظار داشته باشید که همانند مادر و یا پدر خود به خانواده شما علاقه داشته باشد وبه همان صورت رابطه خیلی نزدیک و صمیمی با خانواده شما ایجاد کند.
اما احترام مهمترین ویژگی است که هر مرد یا زنی باید آن را در رابطه با خانواده همسر خود رعایت کند. یادتان باشد زمانی همسر شما رابطه خوبی با خانواده شما خواهد داشت که قبل از هرچیز رابطه عمیق و دوستانه‌ای با شخص شما داشته باشد. برای بیشتر مردان ایجاد رابطه خوب با خانواده همسر به این معناست که او احترام و علاقه خاصی به همسرش دارد. در حالی که ارتباط با خانواده همسر برای زنان قدری پیچیده‌تر و سخت‌تر به نظر می‌رسد. زنان برخلاف مردان بر روی روابط و نحوه رفتار خانواده همسر ریزبین‌تر و نکته سنج‌تر هستند و به همین دلیل ممکن است مشکلات وچالش‌های بیشتری را در رابطه با خانواده همسرشان تجربه کنند. اگر به دنبال راهی میان‌بر برای ایجاد رابطه خوب بین همسر و خانواده‌تان هستید به خانواده همسرتان احترام بگذارید و با اینکار از حمایت همسرتان نیز بهره ببرید.
حد و حدود ارتباط با خانواده همسر
درست است که به دنبال راهی برای صمیمت و نزدیکی بیشتر همسرتان با خانواده خود هستید اما اگر واقعا هدفتان ایجاد یک رابطه خوب است پیشنهاد می‌کنیم حد و حدودی را برای این رابطه تعریف کرده و از صمیمت و نزدیکی زیاد دوری کنید.
از خانواده خود بخواهید که در حضور همسرتان در مورد مسایل خیلی شخصی صحبت نکنند تا زمینه اظهار نظر و یا دخالت فراهم نشود. اگر نمی‌توانید به صورت مستقیم از همسرتان بخواهید که در مسایل خانوادگی شما دخالت و یا اظهار نظر نکند این امر خطیر را بر عهده خانواده‌تان بگذارید. همچنین از خانواده‌تان بخواهید که مستقیم و بدون پرده از همسرتان انتقاد نکنند. حتی بسیاری از همسران نسبت به انتفاد پدر و مادر همسر نسبت به فرزند خودشان نیز گله‌مند هستند. رعایت همین نکات ریز باعث ایجاد یک رابطه بدون حاشیه و لذت بخش بین طرفین می‌شود و آن وقت است که همسرتان برای رفت و آمد با خانواد شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

دخالت خانواده همسر یک مانع بزرگ
فراموش نکنید بسیاری از اظهار نظرها وپیشنهادات دلسوزانه ای که توسط والدین شما و در حضور همسرتان مطرح می‌شود از چشمان تیزبین همسرتان خصوصا یک خانم به عنوان دخالت به حساب می‌آید. دخالت خانواده‌ها یکی از دلایل فاصله و کناره‌گیری زوجین از خانواده همسرشان است. تنها کسی که می‌تواند در این شرایط اوضاع را رو به راه کند فقط خود شما هستید.
می‌توانید برای همسرتان توضیح دهید که در صورت بروز چنین اتفاقی پاسخ مشترکی داشته باشید. برای مثال« بر روی این پیشنهاد دو نفری فکر خواهیم کرد.» با همین پاسخ ساده از یک بحث جنجالی نجات پیدا کرده‌اید و هم به همسرتان نشان داده‌اید که نظر و خواسته او برایتان اهمیت زیادی دارد. در واقع چیزی که بیشتر روانشناسان بر آن تاکید دارند اولویت همسر نسبت به خانواده‌تان است. این موضوع به منزله کم اهمیت جلوه دادن خانواده‌تان نیست بلکه تشخیص اولویت‌ها و حمایت از شریک زندگی برای داشتن یک رابطه خوب و سرشار از آرامش است. یادتان باشد که شما و همسرتان تا دوران پیری در کنار هم خواهید ماند و لازمه این ارتباط ماندگار احترام و توجه به خواسته‌های یکدیگر است.
چیزی که باید همیشه در ذهنتان حک کنید توجه و ابراز احترام و علاقه به همسرتان است. با رعایت همین اصل همسرتان بدون اینکه تلاشی کنید شیفته خانواده‌تان خواهد شد چون همانطور که می‌دانید علاقه و عشق به عزیزان شما نشان دهنده عشق او به شخص شماست. یادتان باشد اگر همسرتان رابطه نزدیکی با خانواده خود دارد سعی در کمرنگ تر کردن این ارتباط نکنید زیرا تاثیر معکوسی بر روی نحوه ارتباط همسرتان با خانواده شما خواهد گذاشت.

منبع : نی نی سایت
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.