تبیان، دستیار زندگی

خرداد ماه به کدام مناطق ایران سفر کنیم؟

برای بسیاری از کسانی که در تعطیلات نوروز امکان سفر رفتن را نداشتند، اردیبهشت و خرداد ماه هایی هستند که قصد برنامه ریزی سفر به سرشان می زند. خرداد، آخرین ماه از فصل بهار است و هوا رفته رفته روی به گرمی می رود. حیف نیست که از روز های آخر بهار استفاده نکنیم و به مسافرت نرویم؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مناطق گردشگری

اگر هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اید و به دنبال بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد ماه می گردید، در اینجا ۵ پیشنهاد را برایتان آورده ایم.


ییلاق سوباتان


یکی از پیشنهادهای جذاب ما به شما سفر به ییلاق سوباتان است. سوباتان روستایی ییلاقی و بسیار زیباست که در غرب استان گیلان در نزدیکی تالش قرار گرفته است. سوباتان برای کسانی که قصد فرار از گرما در فصل تابستان را دارند، گزینه مناسبیست. این روستا حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، به همین دلیل در خرداد ماه دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و خنک است. اگر کمی خوش شانس باشید، دشت های وسیعی را خواهید یافت که با شقایق ها و دیگر گل های وحشی فرش شده اند.

در ییلاق سوباتان بهترین مناظر بهاری را خواهید دید. مناظر دشت هایی که در میانشان کلبه های چوبی نمایان اند و اسب های وحشی در گوشه و کنار آن ها می چرند. پیشنهاد می کنیم در سفر به این منطقه، غذاهای محلی و معروف آن را هم فراموش نکنید.

ییلاقات ماسال


از استان سرسبز گیلان، پیشنهاد دیگری هم برایتان داریم. ییلاقات ماسال یکی از زیباترین مناطق این استان است، ناحیه ای مرتفع و کوهپایه ای بر فراز ابرها. احتمالا عکس های ماسال را زیاد دیده باشید، عکس هایی که از بلندای مراتع سرسبز و کوه هایی بلند که بر فراز ابرها یا به اصطلاح اقیانوس ابر قرار گرفته اند، گرفته شده است. ییلاق اولسبلنگاه، منطقه ایست که اکثر گردشگران به آن سفر کرده و از زیبایی های ناتمام آن لذت می برند. در اولسبلنگاه تمامی امکانات برای شما فراهم شده است. در اینجا هم رستوران وجود دارد، هم هتل وجود دارد و هم کلبه هایی چوبی در میان جنگل برای اقامت.

پیشنهاد می کنیم در سفرتان به ماسال از قتلگاه میرزا کوچک خان جنگلی و روستای زیبای بیلگادول هم دیدن کنید.
مناطق گردشگری


چالدران و بازدید از قره کلیسا


خانه های شهرهای این منطقه از کشور کولر ندارند! چالدران یکی از شهرستان های مرتفع استان آذربایجان غربی است که در تابستان ها هم هوای نسبتا خنکی دارد. چالدران به خاطر وقوع جنگ معروف چالدران در آن و البته به خاطر جای دادن یکی از آثار میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم ترین کلیساهای جهان در دل خود، شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. قره کلیسا یکی از مهم ترین و با ارزش ترین ابنیه های تاریخی کل کشور و حتی دنیاست. این کلیسا را قدیمی ترین کلیسای جهان مسیحیت در دنیا می دانند که هنوز هم شکوه خود را حفظ کرده است. این بنا، در حدود ۱۵ کیلومتری مرکز شهر چالدران قرار گرفته است.

در سفر به این منطقه حتما سری هم به ماکو، یکی از شهرهای مرزی کشور و بزرگترین منطقه آزاد ایران بزنید. قره کلیسا، کلیسای مریم مقدس، آبشار عرب دیزج، غار چهل پله، دریاچه بارون، آبشار قلعه جوق، دخمه سنگی فرهاد، بازار بزرگ مرزی ماکو و بسیاری جاذبه های طبیعی و تاریخی دیگر در این منطقه در انتظار شما هستند.

لرستان


یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد ماه، استان لرستان است چرا که در این ماه طبیعت این استان طراوت و زیبایی خاصی پیدا می کند. استان لرستان با دارا بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار، در فوصل بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از گردشگران می شود. در سفر بهاره خود به استان لرستان می توانید از جاذبه هایی نظیر آبشار زیبای بیشه، قلعه تاریخی فلک الافلاک، تنگه شیرز، دریاچه گهر، دشت لاله های واژگون الیگودرز، منار آجری، آبشار نوژیان و … دیدن کنید.

لرستان منطقه ای خوش آب و هوا و چهار فصل است، که با مساحت تقریبی ۲۸٫۲۹۴ کیلومتر مربع در غرب کشور قرار گرفته است.
قلعه فلک الافلاک

کرمانشاه


خرداد ماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کرمانشاه است. چرا که در این ماه آب و هوای این منطقه بسیار دلچسب و معتدل می شود و طبیعت آن، هنوز طراوت و شادابی بهاری خود را حفظ می کند. از هر نظر که بنگری، کرمانشاه مقصد خوبی برای سفر کردن است. علاوه بر آثار تاریخی و ارزشمندی که نامشان نه تنها در ایران، بلکه در دنیا سر زبان هاست، طبیعت زیبا همراه با چشم اندازهای حیرت انگیز آن، کرمانشاه را به یکی از بهترین قطب های گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است.

کرمانشاه از استان های غربی کشور است که طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیتی حدود ۱۹۵۲۴۳۴ نفر در آن زندگی می کنند. شهر کرمانشاه بزرگترین شهر این استان و همچنین بزرگترین شهر کردنشین کشور است. بیشتر مردم این شهر کرد زبان هستند و در کنار آن، برخی گویش های لری و زبان فارسی هم صحبت می شود.
مناطق گردشگری

محوطه تاریخی طاق بستان، بیستون، گور دخمه دکان داوود، گور دخمه اسحاق وند، گور دخمه صحنه، معبد آناهیتا، طاق شیرین و … از معروف ترین جاذبه های تاریخی این استان اند و سراب صحنه، غار قوری قلعه، غار پراو و پارک کوهستان از جمله جاذبه های طبیعی آن. استان کرمانشاه با داشتن این حجم از جاذبه، به عنوان یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد شناخته می شود.

منبع: مجله گردشگری الی گشت