تبیان، دستیار زندگی

"پروتز" فیلمی سخت با زبان طنز است

بهنوش صادقی از آماده بودن فیلمنامه "پروتز" و جذب سرمایه گذار خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بهنوش صادقی کارگردان

بهنوش صادقی کارگردان که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با فیلم "خانه دیگری" حضور داشت، این روزها در فکر ساخت فیلم جدیدش است.

او در گفت‌وگو درباره وضعیت کار جدیدش گفت: نگارش فیلمنامه "پروتز" تمام شده و در مرحله مذاکره با سرمایه‌گذار و تامین بخش مالی هستیم که مهمترین بخش بعد از تمام کارهای حرفه‌ای و تکنیکی، همین تامین بخش مالی است.

صادقی در ادامه درباره داستان فیلم جدید خود بیان کرد: قصه فیلم راجع به عمل‌های زیبایی است و به نظرم این عمل‌های زیبایی زن و مرد ندارد، به همین دلیل فکر می‌کنم الان زمان پرداختن به این موضوع است چرا که این ویروس درجامعه بیشتر شایع شده و تمرکز قشر جوان جامعه روی این اتفاق است. در برخی از آثار سینمایی به این اپیدمی اشاره شده اما قصه ما بطور کلی در این زمینه است.

وی افزود: کلا قصه طنز است، اما نه طنزی که این روزها در سینما رایج شده است. معنای طنز بیان یک نقد اجتماعی است که در این کار تلاش کردیم به آن بپردازیم. فکر می‌کنم موضوعیت فیلم به گونه‌ای است که بخصوص افراد درگیر با این موضوع را به فکر می‌اندازد و به زبان طنازانه راجع به این معضل که جوانان را تحت تاثیر قرار داده صحبت می‌کند، بخصوص خانم‌ها که این اتفاق به نوعی باعث عدم اعتماد به نفسشان شده است.

کارگردان "خانه دیگری" در پاسخ به این سوال که توجه سرمایه گذاران به فیلمنامه‌های طنز بیش از پیش شده است و به همین دلیل به سراغ موضوعی طنز رفته است، گفت: اگر این موضوع صحت داشت الان باید فیلمم را کلید می‌زدم چرا که فیلمنامه ما مرداد سال گذشته تمام شد و من‌هم بخاطر اینکه فیلم‌های اجتماعی سخت ساخته می‌شود و یا سرمایه گذاران به آن سخت اعتماد می‌کنند به سمت آن نرفتم. ضمن این که سرمایه گذارنقش مهمی در سینمای امروز دارد و سرمایه گذار با نگاه بیزنسی به این مسئله وارد می‌شود. بازگشت سرمایه برایش اولویت دارد. فضای جامعه امروز بد است که مردم ترجیح می‌دهند به دیدن فیلم‌های تلخ نروند به همین دلیل هم تعداد فیلم‌های اجتماعی که نگاه جدی به مسائل دارند و با فروش خیلی خوبی مواجه شده‌اند این روزها کم شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این موضوع پیش از این در ذهن ما بود و تنها زبانی که می‌شد درباره آن صحبت کرد زبان طنز بود و تراژدی موضوع قصه را خیلی تلخ می‌کرد. تعداد کسانی که درگیر پروژه زیبایی هستند بسیار زیاد است و امروز خیلی بیشتر نیز شده است. ما نمی‌خواستیم بگوییم عمل زیبایی بد است بلکه می‌خواستیم این طیف از افراد جامعه خودشان قضاوت کنند و از همین رو چاشنی طنز را به خط اصلی اضافه کردیم.

صادقی همچنین درباره حضور در جشنواره فیلم فجر نیز اظهار کرد: حتما اگر زود اتفاق بیفتد و تامین بودجه میسر شود در جشنواره حضور خواهیم داشت، فکر می‌کنم تا فراهم شدن شرایط نیز به همان ایام نزدیک شویم، اما هیچ چیز در سینما معلوم نیست و با این وضعیت دلار و سکه و بالا رفتن دستمزدها نمی‌توان تصمیم گرفت. برای من بازیگر بسیار مهم است و درگیر انتخاب بازیگر هستم. این فیلم نسبت به فیلم قبلی سنگین‌تر و سخت‌تر است. چرا که یکی از شخصیت‍‌های فیلم، ایرانی نیست و خودم شخصا دوست دارم بازیگرش ایرانی باشد، اما یک بخش هم نظر سرمایه گذار و تهیه کننده است که دوست دارند اگر بشود از بازیگر خارجی استفاده کنند.

منبع: هنر آنلاین