تبیان، دستیار زندگی

تجلیل از 14 خادم قرآنی در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور

مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از تجلیل 14 خادم قرآن کریم همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن خبر داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد رضا پورمعین
محمد رضا پورمعین در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به تجلیل از خادمان قرآن در این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: کمیته خادمان قرآن بر مبنای سیاست های راهبردی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از انجمن های تخصصی قرآن کریم تشکیل شده است.
مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه انجمن خادمان قرآن در سال 93 تشکیل و در سال 95 به ثبت رسید افزود: این انجمن دارای هیات امنا بوده و ریاست آن بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی فعالیت این انجمن را با هدف تکریم و حمایت از قرآن عنوان و اظهارکرد: بدون شک خادمان قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نقش بسزایی خواهند داشت.
پورمعین افزود: چاپ و توزیع بروشورهای حاوی اطلاعات و گزیده ای از زندگی و نیز تصاویر خادمان قرآن از جمله برنامه های پیش بینی شده ی این کمیته است که در نمایشگاه قرآن اجرا می شود.
مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یادآور شد: تا کنون 220 خادم قرآن در 8 گروه اعم از تحقیق و پژوهش، هنرمندان تجسمی، قاریان، حافظان، تولید کنندگان نرم افزارهای قرآنی، ناشران، مدیران و فعالان قرآنی انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه انتخاب خادمان برجسته توسط کمیته خادمان قرآن صورت می گیرد تصریح کرد: تاکنون شاهد برگزاری 22 دوره آیین بزرگداشت خادمان قرآنی بوده ایم که طی آن 220 خادم قرآن کریم انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند و در سال جاری نیز همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) از 14 خادم قرآنی با حضور رئیس جمهور تجلیل و قدردانی خواهد شد.
پور معین در رابطه با مراحل انتخاب خادمان قرآن اظهار کرد : طی آیین نامه و دستور العمل این انجمن در طول سال با نهادهای و سازمان های قرآنی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ها و دارالقران های کشور مکاتبه و از طریق مطبوعات، صدا و سیما و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی می شود و در نهایت اسامی و سابقه فعالیت خادمان برای انتخاب ها آنها ارسال می شود.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.