تبیان، دستیار زندگی

«تولدت مبارک جک نیکلسون» منتشر شد

انتشارات اسم کتاب «تولدت مبارک جک نیکلسون» نوشته هانتر اس.تامپسون را با ترجمه محمدرضا شکاری منتشر و روانه بازار نشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تولدت مبارک جک نیکلسون

 «تولدت مبارک جک نیکلسون» نوشته هانتر اس.تامپسون با ترجمه محمدرضا شکاری از سوی نشر اسم منتشر شد.

شیوۀ روزنامه‏‌نگاریِ «گانزو» از دهۀ 1970 و بیش از همه با کتاب ترس و نفرت در لاس‏ وگاس نوشتۀ هانتر اس. تامپسون ایجاد شد و به‏ مرور مشهورتر؛ شیوه‏‌ای در روزنامه‏‌نگاری که ترکیبی از خبر و تحلیل و روایت با آمیزه‏ای از تخیل و واقعیت و از دید اول شخص است.

گانزو مملو از نقل‏ قول، کنایه، طنز، مبالغه و حتی توهین با ارجاعات فراوان به مواد مخدر، اسلحه و مشروبات است. شیوۀ تامپسون از همان اوایل تا امروز یکی از محبوب‏ترین شیوه‏‌های روزنامه‏‌نگاری بوده است.

کتاب حاضر ترجمه‌ای است از کتابی که ذیلِ مجموعه‌ای هفتاد جلدی به مناسبت هفتادمین سال تأسیس انتشارات پنگوئن به نام پنگوئن‌های جیبی در سال 2005 چاپ شد و در واقع گزیده‌‌ای است از کتاب مفصل و قطور قلمروی ترس تامپسون، آخرین کتابی که در زمان حیاتش منتشر شد و مجموعه‏‌ای از مقالاتش بود.

این گزیده، با مقالات کوتاه و بلند و عجیبش می‌تواند نشان‌دهندۀ سبک نوشتاریِ تامپسون باشد و همین‌طور تمام ویژگی‌های آثار او را در خود دارد. همچنین نمودار خوبی از لایه‏‌های زیرین جامعۀ امریکا و هالیوود است. در انتهای کتاب هم مقاله‌ای دربارۀ شکل‌گیریِ روزنامه‌نگاری گانزو و مفهومش ترجمه شده است.

منبع:تسنیم