تبیان، دستیار زندگی

از کجا بفهمم همسرم دوستم دارد؟

مهرش به دلت افتاد دگر کار تمام است!

بستن یک پیوند زناشویی تنها امضای چند برگه کاغذ و حلقه به دست شدن نیست بلکه دختر و پسر در آرزوی رسیدن به آرامش و عشق و عاطفه ای وصف ناشدنی که همانند آن را تا به حال تجربه نکرده اند پای سفره عقد می نشینند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، محبت، سفره عقد، دوران مجردی، دختران جوان، همسر، زندگی، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج


تمایل به عشق و محبت متقابل در زندگی مشترک برای زن ومرد امری طبیعی تلقی می شود که هر دو طرف باید در جهت گسترش و تحقق آن تلاش کنند.
اگر ازدواج کرده و متاهل شده باشید حتما یادتان هست که در دوران مجردی و حتی نامزدی نسبت به شریک زندگی تان چه احساسی داشته اید. واضح است که قدرت و توان مندی این احساس به واسطه روحیه لطیف در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود خصوصا در دختران رویا پردازی که دفترخاطرات شعرهای عاشقانه شان شهره خاص وعام بوده است.
همین حالا هم اگر به دوران مجری تان رجوع کنید ، دفترچه شخصی که از دوران نوجوانی و جوانی همراهیتان کرده است خودنمایی خواهد کرد.

اما جدا از بحث مرورخاطرات ، دختران جوانی که پس از گذشت بیست سال و اندی از زندگی و رسیدن به مرحله ای که نیازمند همراه و همدلی شخصی به جز پدر و مادرشان هستند ، همگی با آرزوی خوشبخت شدن قدم در خانه بخت می گذارند. خانه ای که اگرچه ممکن است کوچک و نقلی باشد اما گرمای محبت و احساسی که به مرور به وجود می آید همان خانه را به مامنی آرامشی تبدیل می کند که برای بازگشت به آن هرجا که باشند لحظه شماری می کنند.

مهرش به دلت افتاد دگر کار تمام است!

بستن یک پیوند زناشویی تنها امضای چند برگه کاغذ و حلقه به دست شدن نیست بلکه دختر و پسر در آرزوی رسیدن به آرامش و عشق و عاطفه ای وصف ناشدنی که همانند آن را تا به حال تجربه نکرده اند پای سفره عقد می نشینند.
اگر از نوعروسانی که در اطرافتان هستند بپرسید که آیا قبل از ازدواج به همسرشان علاقه داشته اند یانه غریب به اتفاق می گویند "مهرش که به دلت بیفتد به مرور زمان به همسرت علاقه مند میشوی!" اما گفتن و شنیدن این جمله هم گاهی می تواند علامت سوال بزرگی را در ذهن ها پدید آورد که آیا این مهرو محبت دو طرفه است یا خیر؟
حمیدرضارحمانی روان شناس و مشاورخانواده گفت: اساس عشق به طورکلی یک طرفه بودن آن است که این موضوع در دیوان شاعران مختلف نیز به راحتی قابل درک است. علاوه بر آن زمانی که یک شخص دل در گرو فرد دیگر داشته باشد ، در شرایط سختی فراهم کردن آسایش و آرامش شخص مورد علاقه اش را در اولویت قرار می دهد.
وی افزود: زمانی که زن و مرد به یکدیگر علاقه مند باشند در شرایط تلخ و شیرین زندگی همراه و هم قدم یکدیگر هستند. همچنین در صورتی که افراد بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به یکدیگر محبت کنند عشق معنای حقیقی خود را پیدا می کند که از جمله بهترین موارد آن می توان به عشق مادر و فرزند اشاره کرد.

کاشانه ای که مامن آرامش روحتان میشود

در سویی دیگر و جدا از بحث مادر و فرزندی، محبت بین زن وشوهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، چرا که هر دو طرف پس از قرار گرفتن در زیر یک سقف مشترک ، آرزوها ، شادی ها و غصه هایشان مشترک می شود.اما زیبایی این زندگی زمانی آشکار می شود که زن و مرد طعم شیرین محبت وعلاقه دو طرفه را زیر زبانشان احساس کنند.آنجاست که دیگر حتی لحظه ای طاقت دوری و بی خبری از یکدیگر را ندارند.
درست است این احساس در اوایل زندگی بیش از هر زمان دیگری دیده می شود اما با کمی درایت می توان آن را برای همیشه در بطن زندگی مشترک ماندگار کرد.
رحمانی با بیان این که نوعی دیگری از علاقه وجود دارد که با ابراز محبت شدید با قابلیت دوطرفه بودن در دنیای امروز گسترش یافته است اظهار کرد :این مهر ومحبت متقابل تا زمانی که زن ومرد در برآورده کردن خواسته ها و تمایلات یکدیگر اهتمام جدی داشته باشند پایدار و استوار خواهد بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.