تبیان، دستیار زندگی

«مینا و دوستان ۳» نوشته شد

تهیه کننده مجموعه انیمیشنی «مینا و دوستان» از نگارش و پیش تولید فصل سوم این سریال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 انیمیشن «مینا و دوستان»


علیرضا محمدی نیکجه تهیه کننده مجموعه «مینا و دوستان» درباره فصل جدید این مجموعه گفت: فکر می کنم «مینا و دوستان ۲» از خرداد در شبکه دو پخش می شود و ما هم به دنبال تصویب ساخت فصل سوم این مجموعه هستیم.

وی درباره «مینا و دوستان ۳» بیان کرد: فیلمنامه فصل سوم و سیناپس های آن نگارش شده و قرار است در چهار فاز ساخته شود. فاز اول این مجموعه ۲۶ قسمت ۱۱ دقیقه ای است که در مرکز صبا ساخته می شود و حدود ۲ ماه دیگر وارد پیش تولید این فصل می شویم.

این تهیه کننده درباره وضعیت انیمیشن در تلویزیون و اینکه چرا با توجه به تولید انیمیشن ها باز هم شبکه های پخش کننده ماهواره ای در حوزه انیمیشن برای کودکان جذابیت دارند، توضیح داد: کودک با رنگ و مسایل بصری زودتر ارتباط برقرار می کند و یکی از مشکلات ما هم در آثار انیمیشنی این است که کارگردان هنری در آنها حضور ندارد و بودجه ای برای استفاده از حضور شخصی در این سمت در انیمیشن ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین ما کسی را نداریم که آثار را تصحیح رنگ کند و از طرف دیگر وقتی انیمیشن های ما به تولید فصل های مختلف می رسد باید لوازم جانبی های آنها هم تولید شود به طور مثال همزمان با پخش و نمایش انیمیشن های خارجی انواع عروسک ها و اسباب بازی های آنها هم عرضه می شود ولی ما چنین وسایل جانبی نداریم و کسی هم در این زمینه سرمایه گذاری نمی کند.

محمدی در پایان با اشاره به فعالیت های مرکز صبا اظهار کرد: خوشبختانه امروز مرکز صبا به صورت تخصصی در حوزه انیمیشن وارد شده است و آقای رحیم لیوانی مدیر مرکز صبا هم پیش از این در دانشگاه تدریس می کرد و انیمیشن را می شناسد و ما هم با چنین فردی راحت تر ارتباط برقرار می کنیم، تلاش هم می کنند تا آثار انیمیشنی دیده شود و امیدوارم در آینده اتفاقات بهتری رقم بخورد.

منبع: مهر