تبیان، دستیار زندگی
اما واقعیت این است كه نامگذاری محصولات بوئینگ با اعداد پیشین و پسین ( 7 ) ریشه در فرهنگ و سنت دارد . ساكنین كشور های حوزه آمریكای شمالی عدد هفت را نمادی از خوش یمنی و شانس می دانند و به همین خاطر است كه این عدد نمادی از تجارت شده و بسیاری از شركت ها و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوش یمنی عدد هفت برای بوئینگ
خوش یمنی عدد هفت برای بوئینگ

قبل از اینكه بخواهم این مطلب را شروع كنم یك نكته به ذهنم رسید و آن هم جدال همیشگی بین دو شركت بزرگ هواپیماسازی یعنی ارباس و بوئینگ است. رقبایی كه تقریباً موازی با یكدیگر حركت می كنند. البته خودم شخصاً اعتقاد به ارباس دارم چرا كه این شركت توانسته خواسته مشتریان خود را بدرستی و كاملاً منطقی پاسخ بدهد و البته هیچگونه مخالفتی با بوئینگ ندارم . بگذریم.

عده ای تصور می كنند كه نامگذاری محصولات بوئینگ با دو عدد هفت چه رمزی را در خود نهفته دارد. برخی ها تصور می كنند ترتیب ساخت محصول است. برخی دیگر هم اعتقاد به این دارند كه این نوع از نامگذاری سبكی زیبا و انحصاری است.

اما واقعیت این است كه نامگذاری محصولات بوئینگ با اعداد پیشین و پسین ( 7 ) ریشه در فرهنگ و سنت دارد . ساكنین كشور های حوزه آمریكای شمالی عدد هفت را نمادی از خوش یمنی و شانس می دانند و به همین خاطر است كه این عدد نمادی از تجارت شده و بسیاری از شركت ها و موسسات علاقه خواستی به اضافه كردن آن در كنار نام های تجاری خود دارند.

به موازات بوئینگ شركت نوشابه سازی كوكاكولا برای محصول جدید خود یعنی سون آپ هم از این شیوه استقبال نمود.

البته نظریه دیگری هم در این رابطه وجود دارد و آن هم علاقه مندی همسر بوئینگ به عدد هفت است كه به توصیه وی این نامگذاری صورت پذیرفته و هم اكنون ادامه دارد. اما هنوز بروی صحت و درستی این نظریه و اثبات واقعی آن اختلاف وجود دارد و همین امر باعث شده تا خوش یمن بوده عدد 7 مصداق خوبی برای محصولات بوئینگ باشد.

تا كنون محصولاتی نظیر هواپیما های بوئینگ 707 – 727 –   737-  747- 757- 767 - 777- 717 ساخته شده و در سراسر جهان به پرواز درآمده است . محصول جدید بوئینگ یا سون ای سون هم منتظر یك نامگذاری قطعی است. به گفته كارشناسان بوئینگ این هواپیما رقیب سر سخت ارباس A380‌است اما باید توجه داشت كه ارباس برای پرنده جدید خود سفارشات بسیاری را دریافت كرده در حالی كه بوئینگ همچنان سرگرم ارائه طرحهای مفهومی از پرنده جدید خود است.

مسئولان بوئینگ تنها دو نوع نامگذاری باشیوه مرسوم را در پیش روی دارند یكی 787 و 797 و باید منتظر بود بعد از آن به چه شیوه ای روی خواهند آورد