تبیان، دستیار زندگی

انشار ۲ مجموعه کتاب برای کودکان

مجموعه پنج‌جلدی «جودی دمدمی و دوستان» و سه کتاب دیگر از مجموعه «استینک» برای کودکان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جودی دمدمی و دوستان

 مجموعه پنج‌جلدی «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مک‌دونالد با ترجمه محبوبه نجف‌خانی با تصویرگری اروین مادرید  با عنوان‌های «راکی زَنگ در آقای شعبده‌باز شگفت‌انگیز»، «اِیمی نِیمی در خبرهای داغ»، «فرانک پِرل در مسابقه جنجالی شیرینی‌پزی»، « استینک دمدمی در سوپرتُندر»  و «جودی دمدمی در دردسر حیوان‌های خانگی» هرکدام در ۶۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۵۰۰ تومان در واحد کودک موسسه نشر افق منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب «آقای شعبده‌باز شگفت‌انگیز» آمده است:

آقای شعبده‌بار شگفت‌انگیز وارد می‌شود!

راکی قرار است توی حیاط خانه‌شان شعبده‌بازی کند و از جودی می‌خواهد دستیارش شود. اما جودی با کارهایش نمایش راکی را خراب می‌کند و راکی بدجوری دلخور می‌شود. حالا حق با کدامشان است؟

****

 در نوشته پشت جلد «اِیمی نِیمی در خبرهای داغ» می‌خوانیم: این خبر خیلی مهم است خیلی خیلی مهم!

اِیمی نِیمی دنبال شکار یک خبرداغ است. اما توی شهر گردن قورباغه ماجراهای زیادی اتفاق نمی‌افتد. حالا او می‌خواهد با همکاری جودی دمدمی به شکار بزرگترین هیولای آبی برود. آیا اِیمی و جودی بالاخره موفق می‌شوند یک خبر داغ و دست اول جور کنند؟

****

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب سوم از مجموعه «جودی دمدمی و دوستان» با عنوان «فرانک پِرل در مسابقه جنجالی شیرینی‌پزی» عنوان شده است: جایزه مهم نیست، من فقط می‌خواهم برنده بشوم!

فرانک پِرل دلخور است که تا به حال توی هیچ مسابقه‌ای برنده نشده. یعنی بالاخره می‌تواند توی مسابقه تردستی با یویو برنده شود؟ می‌تواند توی مسابقه بزرگ وافل کلاس سومی‌ها نشان روبان آبی بگیرد؟ شاید هم به آرزویش برسد: از کجا معلوم؟!

****

در پشت جلد «استینک دمدمی در سوپرتُندر» دیگر کتاب این مجموعه می‌خوانیم:  کمک! آسمان دارد می‌افتد.

استینک لحظه‌شماری می‌کند تا ستاره‌ی دنباله‌دار شِرمن هُلم را ببیند. اما در اخبار می‌شنود که یک شهاب سنگ توی روسیه فرود آمده. از کجا معلوم که شهر دریاچه گردن قورباغه در خطر نابودی نباشد؟ پس تا دیر نشده با سوپر تُندر (معروف به استینک) همراه شوید و با شجاعت تا اعماق فضا پیش بروید!

*****

و نوشته پشت جلد کتاب «جودی دمدمی در دردسر حیوان‌های خانگی»:  هر کس حیوان خانگی‌اش مشکل دارد بیاید پیش من!

دکتر جودی دمدمی تا یک حیوان خانگی مریض می‌بیند، فوری متوجه می‌شود. آرواره‌ها، حیوان خانگیِ جودی، بدجوری مریض شده. جودی می‌خواهد زود دست به کار شود و درمانش کند. اما اول باید موشی معجزه‌گر کمکش کند تا بفهمد مشکل آرواره‌ها چیست...»

همه می‌دانند که جودی دمدمی طرفدارهای زیادی در میان کتابخوان‌های حرفه‌ای دارد. اما بعضی از بچه‌ها هم هستند که تازه کتابخوان شده‌اند. جودی شک ندارد که مجموعه «جودی دمدمی و دوستان» این دوستان جدیدش را ذوق‌زده می‌کند.

استینک


 همچنین چند کتاب از داستان‌های  «استینک، برادر جودی دمدمی» نوشته مگان مک دونالد با ترجمه ریحانه جعفری و تصویرگری پیتر اچ. رینولدز با عنوان‌های «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه عجیب و غریب» و «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» هرکدام در ۱۲۰ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۹هزار تومان در نشر افق راهی بازار شده است. 

 در نوشته پشت جلد کتاب «استینک و راهپیمایی شبانه زامبی‌ها» آمده است: دل و روده، مغز، چشم!

فقط یک هفته مانده تا جلد پنجم «کابوس در خیابان زامبی» منتشر شود. کتاب که چاپ شود، استینک اولین نفر توی صف است تا زودتر کتاب را بخرد و به راه‌پیمایی شبانه‌ زامبی‌ها برود. استینک و دوست‌هایش لباس زامبی درست می‌کنند و می‌خواهند رکورد یک میلیون دقیقه مطالعه را به دست بیاورند. اما حرف‌هایی که استینک درباره زنده بودن زامبی‌ها شنیده، حسابی گیجش کرده...

نکند یک دفع سروکله زامبی‌ها پیدا شود؟

****

در نوشته پشت جلد دیگر کتاب این مجموعه با عنوان «استینک و قورباغه‌ عجیب و غریب» می‌خوانیم: قوور!قوقوور! قورقووریا!

شاید استینک خیلی وروجک باشد ولی توی کلاس شنا مثل یک بچه قورباغه‌ بی‌دست و پاست.

روزی از نزدیک با یک قورباغه‌ جهش یافته‌ عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود و یک دفعه حس قورباغه‌ای در او گل می‌کند! کشمش‌هایی می‌خورد که شکل مگس‌اند و بعد هم با کِرم‌ها بازی می‌کند.

حالا باید دید آیا استینک می‌تواند به پسر قورباغه‌ای معرکه تبدیل شود؟

****
در پشت جلد کتاب «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» نیز  آمده است:  ترسناک، ترسناک‌تر، ترسناک‌ترین!

بابا و مامان استینک برنده یک شب خوابیدن در آکواریوم شده‌اند و حالا معلوم نیست این شب معرکه‌ترین خاطره‌ استینک می‌شود یا عذاب‌آورترین شکنجه‌اش...

استینک عاشق کوسه‌هاست ولی آیا می‌تواند در همان اتاقی بخوابد که کوسه‌ها در آن شنا می‌کنند؟ او دیوانه چیزهای ترسناک و هیولاست ولی شاید اصلا لازم نباشد به یک ماهی مرکب خون‌آشام این‌قدر نزدیک شود...

مگان مک‌دونالد نویسنده مجموعه پرطرفدار جودی دمدمی است. خودش می‌گوید: «روزی به دیدن بچه‌های مدرسه‌ای رفته بودم. پایم را که گذاشتم توی کلاس، بچه‌ها یک صدا گفتند: استینک! استینک! استینک! همان وقت بود که فهمیدم استینک خودش می‌تواند کتاب بشود.»

مگان تا امروز بیش از ۵۰ کتاب برای کودکان نوشته که ماجرای اغلب آن‌ها را از خاطرات کودکی‌هایش الهام گرفته است

منبع: ایسنا