تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران یك مركز تحقیقاتی خصوصی زیست فن آوری کشورمان برای نخستین بار با بهره گیری از تکنیک های نانو فن آوری و مهندسی بافت، موفق به تولید نوعی رگ مصنوعی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران رگ مصنوعی ساخت

رگ مصنوعی

پژوهشگران یك مركز تحقیقاتی خصوصی زیست فن آوری کشورمان برای نخستین بار با بهره گیری از تکنیک های نانو فن آوری و مهندسی بافت، موفق به تولید نوعی رگ مصنوعی با ویژگی های منحصر به فرد شدند که به گفته محققان با توجه به پیشرفت های فزاینده در زمینه سلول های بنیادی امید می رود نتایج این طرح در آینده ای نزدیک در جهت کمک به بیماران نیازمند به پیوند عروق قابل استفاده باشد.

به گزارش خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر مهران كفاش، معاون مركز تحقیقاتی بن یاخته در این زمینه اظهار كرد: ما به عنوان نخستین مركز در کشور موفق به تولید رگ مصنوعی نانو ساختار شدیم كه نمونه اولیه آن حدود 9 ماه پیش در گردن یك گوسفند پیوند زده شد كه بر اساس آخرین اكوی گرفته شده، این رگ همچنان به عملكرد طبیعی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به همکاری محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخشی از این طرح (مرحله پیوند رگ) افزود: این مركز با هدف ارائه تحقیقات در حوزه علوم نوین و دستیابی به محصولات كاربردی جهت درمان بافت های آسیب دیده، با جذب نخبگان علمی و صنعتی از حوزه های علوم پایه، فنی و مهندسی و پزشكی و نیز ورود به فن آوری های نو از جمله نانوتكنولوژی و بیولوژی سلولهای بنیادی به عنوان اولین مركز خصوصی فعالیت خود را از سال 84 در حوزه مهندسی بافت و علوم نوین آغاز كرد.

محققان این مرکز سال گذشته نیز با بهره گیری از تكنیك‌های مهندسی بافت و تولید بسترهای نانومتری زیست تخریب پذیر، موفق به كشت و تكثیر سلول‌های بنیادی و تولید بافت پوستی به منظور بازسازی آسیب‌های پوستی شده بودند.

منبع : ایسنا

*مطالب مرتبط:

پیشرفت‌های بهداشتی ایران بعد از 57

كارنامه درخشان پیشرفت‌های علمی ایران

کشف داروی ایدز توسط محققان ایرانی

ایران داروی ضد سرطان ساخت

موفقیت ایران در درمان ضایعات نخاعی

استقلال ایران در بیوتكنولوژی دارویی

سلول های بنیادی چه هستند؟ 

ابداع روش جدید درمان چین و چروك صورت در ایران

ایران جزو 10 کشور برتر جراحی قلب دنیاست

آخرین وضعیت گوسفند شبیه‌سازی شده در ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.