تبیان، دستیار زندگی

برای افزایش رشد ناخن ها و تقویتشان این چند راهکار را نادیده نگیرید

10 روش جادویی برای تقویت و افزایش رشد سریع ناخن ها در یک هفته

ناخن زیبایی را به دست های شما اضافه می کنند، علاوه بر این رشد ناخن وضعیت سلامتی شما را نشان می دهد. رشد سریع ناخن بیشتر در بین کودکان قبل از بلوغ و زنان باردار دیده می شود. ناخن ها مانند مو از پروتئین کراتین ساخته شده اند و هر ماه حدود 0.2 سانتیمتر رشد می کنند اما گاهی اوقات به دلایل تغییرات هورمونی بدن، مشکلات بهداشتی، شیمی درمانی، داروها و کمبود مواد مغذی رشد آن ها کندتر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ناخن

اگر می خواهید ناخن های سالم و زیبا و همچنین ناخن های سفت و محکم داشته باشید می توانید از روش های خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن ها با مواد طبیعی استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که هر یک از روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد.

1. روغن زیتون
روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند.
روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.
در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در روغن زیتون گرم فرو کنید تا رشد ناخن را تقویت کند.
از این روش ها هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

2. روغن نارگیل
روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد.
شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.
در روشی دیگر 1/4 فنجان روغن نارگیل ارگانیک، 1/4 فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم ترکیب کنید، و حدوو 20 ثانیه گرم کنید و سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.
این روش ها را هر شب تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

3. روغن بادام تلخ و شیرین
روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین یکی از روش های خانگی برای تقویت ناخن به صورت طبیعی مفید می باشد. روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که علاوه بر رطوبت رسانی به ناخن ها از ترک خوردن و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.
مقداری روغن بادام را بر روی دست بریزید و آن را بر روی ناخن ها و دست ماساژ دهید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب شود.
این روش را برای دو هفته هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

4. وازلین
وازلین می تواند باعث تقویت ناخن های دست و پا شده و ناخن های شما را سفت و محکم کند.
دست ها را با آب و صابون بشویید مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

5. آب پرتقال
آب پرتقال یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند باعث تقویت و رشد سریع ناخن شود. آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضروری هستند.
ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده بر روی آن ها بمالید.
این روش را یک بار در روز انجام دهید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

6. لیمو ترش
لیمو حاوی ویتامین C است که برای رشد ناخن ضروری است، همچنین لیمو ترش تازه به درمان ناخن زرد کمک کرده و ناخن های شما را زیباتر می کند.
یک قاشق غذاخوری آب لیموترش و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، آن را کمی گرم کنید و سپس ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در آن فرو کنید.
در روشی دیگر یک تکه لیموترش تازه را به مدت 5 دقیقه بر روی ناخن های خود ماساژ دهید، سپس آنها را با آب گرم بشویید و بر روی آن ها کرم مرطوب کننده بمالید.
این روش ها را هر روز انجام دهید.

7. سیر
اگر سیر را بر روی ناخن های خود بمالید می تواند باعث رشد سریع ناخن شود.
یک حبه سیر تازه را بر روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بر روی ناخن بماند، سپس ناخن ها را با آب بشویید و لیموترش تازه را بر روی ناخن ها بمالید.

8. گیاه دم اسب
گیاه شناسان یونانی می گویند که گیاه دم اسب یک گیاه موثر برای رشد ناخن ها می باشد، گیاه دم اسب یک منبع کلسیم، سیلیس و سایر مواد معدنی مفید برای تقویت ناخن می باشد.
3/4 قاشق چای خوری گیاه دم اسب را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس ناخن های خود را ب مدت 20 دقیقه در این محلول فر وکنید.
این روش را حداقل چهار بار در هفته تکرار کنید.

9. جوش شیرین
جوش شیرین می تواند ناخن ها را سفت و محکم کند.
یک قاشق جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و ناخن ها را چند دقیقه در این محلول قرار دهید سپس ناخن ها را خشک کرده و با کرم مرطوب کننده آن ها را ماساژ دهید.

10. حنا
حنا می تواند باعث تقویت و رشد ناخن ها شود.
مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک روز بماند، با استفاده از چوب پنبه حنا را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند سپس بشویید و بر روی ناخن ها کرم مرطوب کننده بمالید.
ممکن است حنا با تغییر رنگ ناخن ها شود اما باعث تقویت و رسد سریع ناخن ها هم می شود.

11. شیر
شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت و رشد سریع ناخن کمک کند.
مقداری شیر را گرم کنید و ناخن ها را برای 10 دقیقه در آن فرو کنید سپس با آب گرم بشویید این کار رنگ ناخن ها را روشن تر کرده و آن ها را تقویت می کند.

12. تقویت و رشد سریع ناخن با تغذیه
در بسیاری موارد تغذیه می تواند باعث تقویت و رشد ناخن شود. مواد غذایی حاوی بیوتین و کلسیم مانند بادام برای درمان ناخن شکننده و خشک و رشد ناخن مفید هستند.
مواد غذایی حاوی آهن و پروتئین مانند عدس و لوبیا و سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم بروکلی و کاهو به شما کمک می کند تا ناخن های سالم و زیبا و سفت و محکم داشته باشید.

نکات بهداشتی برای داشتن ناخن های سالم و زیبا
تا حد امکان ناخن های خود را با مواد شیمیایی تماس ندهید و هنگام کار با این مواد حتما از دستکش استفاده کنید
همیشه ناخن ها را تمیز نگه دارید و عفونت های قارچی ناخن را فورا آن درمان کنید، چون مانع از رشد ناخن ها می شوند
ناخن جویدن را ترک کنید چون می توانند به ناخن های شما آسیب بزند
به طور منظم ناخن ها را کوتاه کنید تا سریع تر رشد کنند
هر روز صبح ناخن های خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا جذب ویتامین D باعث تقویت و رشد سریع ناخن ها شود

منبع : کوکا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.