تبیان، دستیار زندگی

روغن های گیاهی که موهایتان را پرپشت و بلند می‌کند

عصاره‌های گیاهی برای داشتن موهایی بلندتر

اگر احساس می‌کنید رشد موهاتان کم است و می‌خواهید سریعا آنها را بلندتر کنید، به جای استفاده از مواد شیمیایی گران و ناکار آمد، از عصاره‌های طبیعی گیاهان استفاده کنید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رشد مو، عصاره های گیاهی، مواد شیمیایی، رزماری، آنتی اکسیدان، گردش خون، تمیز کننده، آویشن، شوره سر، زیبایی، فوت وفن، انسان زیبا

وقتی صحبت از تقویت و تغذیه مو می‌شود، روغن‌های ماساژ حتما لازم هستند. در حقیقت استفاده از روغن‌ و زدن آن بر پوست سر یکی از رازهای داشتن موهایی سالم و رشد زیاد موها است. ماساژ دادن سر باعث افزایش خون رسانی به آن می‌شود و به مرور باعث تحریک فولیکول مو و رشد بیشتر موها می‌شود. ماساژ دادن سر حجم موها را هم بیشتر می‌کند و به اصطلاح موهاتان را پرپشت می‌کند.
استفاده مرتب از روغن‌های گیاهی باعث می‌شود پوست سر مرطوب بماند و به علاوه موها موخوره هم نگیرند. اگر ریزش مو دارید و پوست سرتان خشک است، می‌خارد و شوره دارد، باز هم روغن به کمک‌تان می‌آید و این مشکلات‌تان را هم حل می‌کند.
روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن کرچک از معروف‌ترین روغن‌های گیاهی برای ماساژ پوست سر هستند. اما می‌توان اثر این روغن‌ها را با اضافه کردن چند قطره اسانس‌های گیاهی افزایش داد. نباید اثر اسانس‌ها و یا همان عصاره‌های گیاهی در رشد مو نادیده گرفته شود. اسانس‌های گیاهی هدیه‌ای گران بها از مادر ما، طبیعت، هستند که حاوی مواد دارویی بی‌شماری می‌باشند. به علاوه این عصاره‌های گیاهی تماما از طبیعت گرفته شده‌اند پس هیچ گونه ماده غیر طبیعی ندارند و مانند مواد شیمیایی اثرات جانبی ندارند.

این شما و این هم ۷ عصاره گیاهی که می‌توایند برای تقویت رشد موهاتان از آنها استفاده کنید.

۱- عصاره رزماری


روغن رزماری حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که رشد موها را افزایش می دهند. به علاوه فسفر و سیلیس موجود در آن کمک می‌کند تا موهای ریخته مجددا رشد کنند. به علاوه خاصیت آنتی باکتریال آن پوست سر را از باکتری‌های و میکروب‌ها پاک می کند.
۲ تا ۳ قطره عصاره رزماری را با ۲ قاشق غذاخوری از یک روغن پایه، مانند روغن زیتون، نارگیل، جوجوبا، بادام یا آووکادو مخلوط کنید.
این مخلوط تهیه شده را بر روی موهاتان بزنید و پوست سرتان را به مدت ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند، سپس مثل همیشه موهاتان را با شامپو بشویید.
برای بهترین نتیجه، از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۲- عصاره اسطوخودوس

عصاره اسطوخودوس می‌تواند سرعت رشد موها را زیاد کند. به علاوه با ماساژ دادن آن بر روی پوست سر ریزش موهاتان متوقف شده و گردش خون در این ناحیه افزایش می‌یابد. روغن اسطوخودوس پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و با شوره سر مبارزه می‌کند.
۴ تا ۵ قطره عصاره اسطوخودوس را با یک روغن حامل مخلوط کنید. آن را مستقیما به پوست سرتان بزنید. اجازه دهید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی محل بماند. سپس آن را بشویید و موهاتان را مانند همیشه شامپو بزنید. از این درمان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.
به جای روش بالا می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس به شامپو یا نرم کننده‌تان اضافه کنید.

۳- عصاره نعنا فلفی

عصاره نعنا فلفلی باعث افزایش گردش خون در ناحیه سر و جوان سازی سلول‌های فولیکول مو می‌شود و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد. این روغن، همچنین منافذ بسته پوست سر را باز می‌کند و از همین طریق به رشد بیشتر موها و سالم ماندن آنها کمک می‌کند.
۵ قطره عصاره نعنا فلفلی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل کمی گرم مخلوط کنید. پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی سرتان بماند. سپس سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.
یک روش دیگر برای بهره بردن از خواص این عصاره شگفت انگیز آن است که چند قطره از آن را به شامپو یا نرم کننده‌تان اضافه کنید.

۴- روغن درخت چای

روغن درخت چای اثرات تمیز کنندگی فوق العاده‌ای دارد و ضد باکتری است به همین دلیل می‌تواند سلامت موهاتان را تضمین کند. این عصاره گیاهی هم به مرور زمان رشد موها را افزایش می‌دهد.
۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید. سرتان را با این روغن ماساژ دهید سپس اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند. بعد از این مدت سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.
روش دیگر آن است که چند قطره از روغن درخت چای را در شامپو یا نرم کننده‌تان بریزید و سپس هفته‌ای ۱ یا ۲ بار از آن برای شستن موهاتان استفاده کنید.

۵- عصاره علف لیمو

شوره سر باعث ریزش مو و خارش سر می‌شود. برای درمان این شرایط عصاره علف لیمو بسیار کارساز خواهد بود. این عصاره گیاهی به خاطر خواص آنتی باکتریال، ضد قارچی و ضدعفونی کننده‌ای که دارد باعث کم شدن باکتری‌ها و موجودات زنده‌ای که روی کف سر رشد می‌کنند خواهد شد، که در نتیجه باعث رفع شوره سر می‌شود.
چند قطره عصاره علف لیمو را با شامپوتان مخلوط کنید.
مقداری از شامپو را به سرتان بزنید و برای ۲ دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید برای چند دقیقه روی سرتان بماند. سپس به وسیله آب ولرم سرتان را بشویید.
از این درمان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۶- عصاره آویشن

عصاره آویشن از طریق تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد مو می‌شود. این عصاره حالت تسکین دهندگی دارد و شوره سر را هم رفع می‌کند. پس اگر هم رشد موهاتان کم است و هم از شوره سر رنج می‌برید، عصاره آویشن درمان شما است.
۲ قطره عصاره آویشن را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص ولرم اضافه کنید. ۳ قطره عصاره اسطوخودوس هم به این ترکیب اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید.
این ترکیب را روی سرتان بمالید و پوست سر را به وسیله آن ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند. سپس آن را بشویید و سرتان را شامپو کنید.
از این درمان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۷- عصاره بابونه

روغن بابونه یکی دیگر از عصاره‌های گیاهی عالی برای موها است. این عصاره طبیعی هم با شوره سر مبارزه می‌کند. همچنین خارش پوست سر، آماس پوست سر، پسوریازیس و دیگر بیماری‌های پوست سر را هم درمان می‌کند. این روغن از ریزش مو هم جلوگیری خواهد کرد.
به علاوه چون این عصاره حالت روغنی ندارد می‌توانید بیشتر از آن استفاده کنید و نیازی نیست آن را بشویید، مگر اینکه خودتان بخواهید.
۳ قطره عصاره بابونه را به ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا اضافه کنید. این دو ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را به پوست سرتان بمالید. پوست سر را به خوبی با آن ماساژ دهید و سپس اجازه دهید حداقل ۱ ساعت و یا تمام طول شب بر روی سرتان بماند. صبح روز بعد سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.
یک روش دیگر آن است که ۱۰ قطره از عصاره بابونه را در یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید. بعد از شستن موتان در حمام از این ترکیب برای آب کشی آخر سرتان استفاده کنید.
منبع: فوت و فن
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.