تبیان، دستیار زندگی

طراحی سایت ایده آل - بخش دوم

متخصص طراحی وب سایت لازم است علاوه بر مهارت های محسوس خود به نکاتی مهم توجه داشته باشند. این نکات برای موفق شدن در زمینه طراحی سایت ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طراحی وب

در بخش اول طراحی سایت ایده آل برخی از این نکات شامل برنامه ریزی، شناخت مشتریان و رقبای خود، توانایی فروش خود قبل از فروش محصول و غیره هستند.

نکته 4: کارتان را ارزیابی کنید و بازخورد بگیرید

چرخه یک پروژه طراحی وب سایت به ارزیابی و آنالیز کارهای طراحی شده شما ختم می شود. آمادگی پذیرش و اجرای بازخوردها بطور موثر خصیصه ای مهم از افراد حرفه ای خلاق می باشد. شبیه همه فاکتورهای فوق الذکر، داشتن نگاه خوب در درک اشتباهات در کارهای خودتان کیفیتی است که طراحان وب موفق گرا باید صاحب آن باشند. علاوه براین، وقت صرف کردن برای این موضوع که افرادی دیگر کارهای شما را برای یافتن اشتباهات مورد ارزیابی قرار دهند به همان اندازه مهم می باشد.


نکته 5: یک طراح سایت باشید، نه یک طراح گرافیک

یک تصور غلط عمومی آن است که طراحان گرافیک را که صاحبان مهارت های گرافیکی کامپیوترشان هستند، طراحان وب بدانیم و یا برعکس این موضوع، طراحان وب سایت ها را طراحان گرافیگ قلمداد کنیم. در حالی که در عالم تئوری ممکن است این موضوع درست باشد لیکن افراد حرفه ای خیلی کمی هستند که در حالت معمول بین این فاصله پلی ایجاد می کنند تا پروژه های طراحی مبتنی بر گرافیک را به پروژه های طراحی مبتنی بر وب متصل نمایند.

واقعیت آن است که طراحی کردن وب سایت یک فیلد کاملاً مجزا از طراحی می باشد که استعداد و تخصص خودش را می طلبد. دو موضوع کاملا مجزا از هم شامل اهداف و بینندگان هدف از وب سایت ها در مقایسه با طراحی گرافیک قسمت هایی از سایت می باشد. همواره این امکان وجود دارد که یک طراح گرافیک سایت بواسطه مطالعات دقیق روی مهارت های تکنیکی تا سطح یک طراح سایت پیشرفت کند لیکن این موضوع خیلی مهم است که بدانیم نباید فرض را براین گذاریم که یک طراح گرافیک خیلی سریع می تواند تبدیل به یک طراح سایت شود. برای موفقیت در طراحی وب سایت مرتبط با کسب و کار مشخص، همواره باید در آن فیلد کاری و در انجام طراحی سایت با مطالعه، خبره شوید.

از آنجایی که طراحی سایت یک مهارت مجزا می باشد ممکن است شما برای انجام کارهای ویژه تمایل به هزینه مجزا برای استفاده از یک طراح خبره داشته باشید. این امر بسیار ساده می باشد و شما می توانید از تجربیات و امکاناتی که در طراحی سایت در شرکت های مختلف وجود دارد بهره مند شوید.


نکته 6: با تکنولوژی جدید خودتان را بروز کنید

دنیای تکنولوژی کامپیوتر تقریباً هر روز تغییر می کند، جهت گام برداشتن با این تغییرات، یک طراح سایت می بایست خودش را از نقطه نظرتکنولوژی مدام خودش را با تغییرات وفق دهد. تقسیم اوقات کاری به گونه ای که در طول روز یا هفته بخشی از آن صرف مطالعه چیزهای جدید در فیلد کاری می باشد اجتناب ناپذیر است از جمله فهمیدن این موارد که چه چیزهای جدیدی آمده است و روند آن به چه صورت است و چه چیزهایی دیگر کاربردی نمی باشد بسیار ضروری است. اگر تمایل ندارید که شاهد از دست دادن کارتان توسط رقبای جدید و بروز شده تان باشید می بایست به این نکته توجه کنید.
یک روش خوب برای اینکه همیشه بروز بمانید آن است که از تم ها و قابلهای محبوب و عوام پسند در بازار مطلع باشید. با ملاحظه تمهایی که بیشترین فروش را داشته اند شما می توانید روند انتخاب قالب ها رو بررسی کنید و بفهمید که برای چه مشتریانی چه قالب هایی فراهم شده است.

طراحی سایت


نکته 7: از مهارت های نرم افزاری در طراحی وب غافل نباشید

اگر ما فاکتورهای موفقیت یک طراح وب را تقسیم بندی کنیم، مهارت های نرم افزاری طراحی سایت ممکن است که از مهم ترین فاکتورها باشد. همانطور که قبلاً مورد توجه قرار گرفت، فیلد طراحی سایت به طور مستمر در حال بروزرسانی شدن است. هر روز یک تکنولوژی جدید معرفی می شود. حتی اگر شما جزء کسانی نباشید که این فوت و فن ها را برنامه نویسی می کنند، یک طراح موفق لازم است نحوه اجرای این تکنیک ها را بخوبی بداند.

فارغ از دیگر مهارت های طراحی پایه، مهم است که فهم کاملی از موضوعاتی شبیه به مواردی از جمله، کدینگ HTML مدرن، کیفیت بالای CSS برای سازگاری بین مرورگرها، شیوه های بهینه سازی موتور جستجوی پایه هوشمند، تکنیک های جاوا اسکریپت رابط کاربری (Javascript UI) وجود داشته باشد و برای ساخت یک سایت خوب در آن شما می توانید صفحات بیشتر یا محتوای به روز اضافه کنید. داشتن فقط یک درک عمومی از این مجموعه مهارت های چندگانه قطعاً زمینه خوب شغلی یا مشتریان بهتر را در برخواهد داشت.

نکته 8: کسب تجربه

بعضی اوقات تعداد تجربیات، حتی بیشتر از مهارت ها و صلاحیت های شما است. به همین ترتیب موفقیت یک طراح سایت تا حد زیادی وابسته به تجربه شما در این فیلد می باشد. اینکه کارفرمای شما باشد یا بالقوه مشتری شما، مردم علاقمند هستند که بدانند شما چقدر تجربه قبلی دارید، با چه شرکت هایی قبلاً کار کرده اید، و چه پروژه هایی شما قبلاً کار کرده اید. از یک منظر، داشتن تجربه زیاد در فیلد کاری در تشخیص سریع راه حل های طراحی به شما کمک خواهد کرد و نمود این مطلب در جلسات و ملاقات ها خواهد بود. توصیه می شود چنانچه هنوز در مدرسه محصل هستید، جهت اتمام تحصیل به منظور شروع کار معطل نکنید. این موضوع ارزش آنرا دارد که از هم اکنون زمان بیشتری را روی پروژه ها صرف کنید. که چه بیشتر تحت فشار کار کنید، سریعتر به جمع طراحان وب سایت می پیوندید.


نکته 9: سازمان یافته باشید

یک حرفه ای سازمان یافته خوب، قهرمان متولد می شود. اصلاً اهمیت ندارد که در چه زمینه شغلی شما شاغل هستید، برای هر شخصی جهت موفقیت، سازمان یافته بودن مهم است. بهمین ترتیب، در مورد طراحی وب، کارهای شما در طول زمان می تواند بهم ریخته شود و این موضوع ممکن است منجربه مشکلات عدیده ای گردد. از اینرو با طبقه بندی کردن فایل های متنی، عکس ها، گرافیک ها و ویدئوها و حتی فایل های صوتی شروع کنید و بطور مناسبی در فولدرهای مجزا اقدام به نامگذاری مناسب آنها نمایید. آماده سازی لیست کارهای قابل اجرا ممکن است که به طراحان سایت در سازمان یافته نگه داشتن شان از طریق تقویت و اتمام زمان کار کمک کند، ساده تر ازآنچه که مورد انتظار بوده است.

مطالب مرتبط:
چطور فضای سفید در سایت هایی با طراحی ریسپانسیو را مدیریت کنیم؟
روندهای ضروری طراحی سایت

منبع: پافکو