تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی خورشت گوشت

ابتدا استیک را به صورت باریک باریک برش بزنید. در کاسه ای سس سویا، 1/4 پیمانه آب، روغن زیتون، شکر، زنجبیل و سیر رنده شده را بریزید و با هم مخلوط کنید. این سس را داخل زودپز بریزید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خورشت گوشت
خورش گوشت خیلی ساده و آسان در عرض 20 دقیقه آماده میشود. فقط نیاز به زودپز دارد تا گوشت سریع تر پخته شود. البته گوشت را میتوان در قابلمه هم پخت ولی مدت زمان بیشتری احتیاج دارد. گوشت با یک سس عالی و کمی سبزیجات پخته میشود و به این ترتیب هم طعم میگیرد و هم چنان پخته میشود که زیر دندان آب میشود. خورش گوشت را میتوانید با کمی پیازچه خرد شده تزیین و همراه با برنج سرو کنید. هر غذای ساده ای را میشود با تکنیک های مشخصی بهتر و خوشمزه تر کرد. مثلاً در مورد خورش گوشت با استفاده از کمی نشاسته ذرت سس خورش حالت خیلی بهتری پیدا میکند. نکته دیگر این که اگر دوست ندارید خورش شما شیرین باشد میتوانید مقدار شکر را کمتر کنید یا در کل آن را حذف کنید.

مواد اولیه:

گوشت استیک قلوه گاه 700 گرم
سس سویا 3/4 پیمانه
شکر قهوه ای 1/2 پیمانه
آب 1/4 پیمانه
زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
سیر رنده شده 1 حبه
هویج رنده شده 1 عدد
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
پیازچه 1 عدد (برای تزیین)
برای غلیظ کردن سس:
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
آب 3 قاشق غذاخوری

روش تهیه:

1- ابتدا استیک را به صورت باریک باریک برش بزنید. در کاسه ای سس سویا، 1/4 پیمانه آب، روغن زیتون، شکر، زنجبیل و سیر رنده شده را بریزید و با هم مخلوط کنید. این سس را داخل زودپز بریزید.
2- گوشت های باریک شده و هویج رنده شده را به سس اضافه کنید. هم بزنید تا گوشت از سس پوشانده شود. درب زودپز را ببندید و بگذارید گوشت 8-10 دقیقه در فشار زیاد پخته شود. سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید 10 دقیقه قبل از باز کردن درب زودپز خنک شود.
3- در کاسه کوچکی 3 قاشق آب را با 3 قاشق نشاسته ذرت مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا نشاسته کاملاً در آب حل شود. مخلوط داخل زودپز را به تابه ای منتقل کنید. آب و نشاسته ذرت را روی آن بریزید و 3-4 دقیقه روی شعله متوسط بگذارید تا سس غلیظ شود. خورش گوشت را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید و با پیازچه خرد شده تزیین نمایید.
منبع: ایران کوک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.