تبیان، دستیار زندگی

اصناف در جنگ اقتصادی هستند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بدون اینکه مسئولان شرایط جنگ اقتصادی را فراهم کنند، اصناف در میدان این جنگ هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اتاق اصناف
به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار اقتصادی فارس، علی فاضلی در مراسم رونمایی از اولین اتحادیه تمام دیجیتالی (اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی)، گفت: دنیای توسعه‌یافته امروز از بنگاه‌های کوچک برای ایجاد اشتغال استفاده می‌کند، اما ما در این بخش خیلی توفیق نیافته‌ایم.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در قرن گذشته عرصه‌های اقتصادی دنیا با تحولات بسیار عجیبی روبه‌رو بوده و اغلب این اتفاقات در حوزه فناوری اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در حوزه تجارت الکترونیک کمی دیر به تکاپو افتاده‌ایم،‌ گفت: اما بعضی بنگاه‌های ما به موقع عمل کرده‌اند.
فاضلی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز به بخش اصناف بیش از هر زمان دیگری است،‌ گفت: اگر بخواهیم در حوزه بهبود کیفیت کالای ایرانی و همچنین تحقق شعار امسال گام برداریم، یقیناً این موضوع در حوزه اصناف عینیت می‌یابد، اما شرط این است که در حوزه اقتصاد ملی به این بخش توجه کنند.
وی با بیان اینکه باید دولت را وادار به کوچک شدن کرد، اظهار داشت: دولت هم باید ساختار اقتصادی و بخشی از وظایف خود را به اتحادیه‌ها و بنگاه‌ها  واگذار کند.
فاضلی اظهار داشت: اگر قرار است از مهلکه‌ای که دنیای استکبار خواب آن را برای ما پیش‌تر دیده است، بیرون بیاییم، باید دست به زانو گرفت و بلند شد و شرط اصلی آن هم استفاده از مزیت‌هایی است که در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این عرصه هم ما و هم مجموعه دولت می‌تواند قدم‌های بزرگی بردارد،‌ گفت: خیلی از ما در گوش هم نجوا می‌کنیم که مسائل سخت شده است، اما خدا را ناظر می‌گیریم ما سخت‌ترین شرایط اقتصادی را رد کرده‌ایم و امروز جزء‌ قوی‌ترین کشورهای دنیا در عرصه‌های مختلف هستیم.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نلرزیم و کم  نیاوریم، بیان داشت: مقام معظم رهبری 3 سال قبل فرمودند که ما در جنگ اقتصادی هستیم، اما متأسفانه مسئولان ما شرایط جنگ اقتصادی را فراهم نکردند، البته من مطمئن هستم که اصناف بدون فراهم بودن آن شرایط هم در میدان جنگ اقتصادی هستند.
منبع:فارس