تبیان، دستیار زندگی

کولاکوویچ شایسته‌ها را به تیم ملی والیبال دعوت کرده است

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران گفت: همیشه جوانگرایی نوساناتی به همراه دارد که کادر فنی باید آن را مدیریت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
والیبال
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد قائمی درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال اظهار داشت: تمرینات پرفشاری را برگزار می‌کنیم. در دو نوبت صبح و عصر با تمرکز بالا زیر نظر کادر فنی کار می‌کنیم و همه یک هدف داریم که آن هم شاد کردن دل ملت ایران است.
وی درمورد بازی‌های دوستانه ایران پیش از حضور در لیگ ملت‌های والیبال خاطرنشان کرد: لیگ‌های اروپایی تا همین چند روز پیش جریان داشت و تیم‌های ملی نفرات اصلی خود را در اختیار نداشتند. قطعاً بازی با تیم‌های ملی که بازیکنان اصلی خود را در اختیار ندارند چندان فایده‌ای ندارد. با توجه به این شرایط کادر فنی دو بازی دوستانه با تیم ملی صربستان را در دستور کار خود قرار داده که می‌تواند به آمادگی و هماهنگی بازیکنان کمک کند.
دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران با اشاره به جوانگرایی در ترکیب تیم ملی خاطرنشان کرد: از زمانی که کولاکوویچ هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است بازیکنان جوانی به اردوی آمده‌اند. سرمربی تیم ملی نفراتی را که در لیگ برتر درخشیده بودند را به اردو آورد تا از نزدیک شرایط آنها را ببیند.
قائمی ادامه داد: باید به این بازیکنان زمان داد تا رفته‌رفته با تجربه شوند. تجربه زمانی حاصل می‌شود که بازیکنان بتوانند در تورنمنت‌های مختلف طعم پیروزی و شکست را بچشند. بدون شک وقتی تیمی دچار جوانگرایی می‌شود نوساناتی هم خواهد داشت که کادر فنی باید آن را مدیریت کند. به نظرم بازیکنان جوانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند شایسته هستند و باید منتظر درخشش آنها بود.
مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته و در 20 گروه برگزار می‌شود. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم‌های استرالیا، کره‌جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه به دست آوردند.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از چهارم خردادماه شروع می‌شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت که تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم (یکم تا سوم تیرماه) میزبان تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره‌جنوبی در تهران است.
منبع:فارس