تبیان، دستیار زندگی

صبحانه

آشنایی با روش تهیه‌ی کاسرول ژامبون و پنیر

داخل ظرف ۲۲ در ۳۲ سانتیمتری را چرب کنید و نان ها را کف آن بچینید. نان ها را به شکل مثلثی برش بزنید و کف ظرف را تا جایی که می توانید پر کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاسرول ژامبون و پنیر
تنها با ۴ ماده یک صبحانه عالی درست کنیم. این غذا با لایه های نان، ژامبون، گوجه فرنگی و پنیر درست می شود. کمی هم شیر و تخم مرغ را هم بزنید روی آن بریزید و بقیه را به فر بسپارید. بعد از این که از فر بیرون آوردید می بینید که مواد مایع حسابی جذب نان ها شده و مواد داخل آن هم نرم و خوشمزه. خیلی راحت می تونید این غذا رو از ظرف جدا کنید.


مواد اولیه:

کره (برای چرب کردن ظرف)
نان تست (یک بسته)
پنیر چدار
۸ عدد گوجه فرنگی کوچک یا ۱۶ عدد گوجه گیلاسی
ژامبون خرد شده (دو و نیم پیمانه)
۱۰ عدد تخم مرغ
۳ پیمانه شیر
نمک و فلفل به اندازه کافی

روش تهیه:

1- داخل ظرف ۲۲ در ۳۲ سانتیمتری را چرب کنید و نان ها را کف آن بچینید. نان ها را به شکل مثلثی برش بزنید و کف ظرف را تا جایی که می توانید پر کنید.
2- مقداری پنیر روی نان ها بریزید. سپس نصف گوجه فرنگی ها و بعد نصف ژامبون ها را روی آن بریزید. دوباره یک لایه نان روی آن ها بچینید. دوباره پنیر، گوجه فرنگی و ژامبون بریزید و در آخر روی آن ها یک لایه دیگر نان قرار دهید.
3- داخل یک ظرف شیر، تخم مرغ و نمک و فلفل را هم بزنید و به آرامی روی نان ها بریزید. با دست نان ها را کمی فشار دهید. در آخر یک لایه دیگر پنیر بریزید.
4- روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
5- سپس به مدت نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید. فر را روی دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید، کاور ظرف را بردارید و داخل فر قرار دهید.
6- غذا را به مدت ۵۵ الی ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که پف کند و طلایی رنگ شود. برای این که کاسرول بهتر پخته شود رویآن را با فویل بپوشانید و ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید.
7- سپس کاسرول را از فر بیرون بیاورید، بگذارید به مدت ۵ دقیقه کمی سرد شود و سپس آن را برش زده و میل کنید.
منبع: آلامتو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.