تبیان، دستیار زندگی

چگونه با جوش شیرین زیبا شویم؟

تاثیرات باورنکردنی جوش شیرین بر زیبایی

جوش شیرین یک ماده ای است که در در آشپزی مخصوصا شیرینی پزی ها کابرد دارداما شاید باورتان نشود که این ماده می تواند کاردبردهای فراوانی در زیبایی شما داشته باشد .این ماده نه تنها در زیبایی بلکه در تمیز کردن منزل، خوش بو کردن فضا هم کاربرد دارد که البته ما در این مقاله به کاربردهای جوش شیرین در زیبایی اشاره خواهیم کرد. با استفاده از جوش شیرین می توانید پوست جذاب، ناخن های زیبا و موهای درخشانی را برای خود رقم بزنید اما چگونه؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جوش شیرین، پوست، حمام، زیباییف لاک ناخن، سفیدی دندان، مو، استخر، لایه بردار، عرق بدن، اصلاح صورت، انسان زیبا

با جوش شیرین حمام لطیف بگیرید
4قاشق غذاخوری جوش شیرین + 5 قاشق غذاخوری عسل + 2 لیوان شیر + 15 قاشق غذاخوری نمک + 3 قاشق غذاخوری روغن بچه.
در یک ظرف بزرگ جوش شیرین ، عسل ، شیر و نمک را مخلوط کنید ، مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را اضافه کنید ، برای مخلوط کردن مواد در آب از دست هایتان استفاده کنید سپس قدم در این حمام تسکین دهنده و آرام بخش بگذارید ، این حمام برای نرمی پوست بسیار مفید است.

پاک کردن لاک ناخن ها با جوش شیرین
پس از اینکه لاک ناخن به مدت زیادی روی ناخن ها می ماند باعث می شود ناخن ها زرد به نظر برسند. با استفاده از مالش مخلوط جوش شیرین و پراکسید (اکسیدان) روی ناخن هایتان از شر این لکه های زرد خلاص شوید.

معجزه جوش‌شیرین برای موها
اگر در تمیزی موهای‌تان وسواس دارید: یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپوی‌تان اضافه کنید و طبق معمول موهای‌تان را شامپو کنید و سپس با آب، این ترکیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این کار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را که روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاک می‌کند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

اگر خیلی عجله دارید: اگر موهای خیلی چربی دارید و به‌دلیلی فرصت شست‌وشوی آن‌ها را ندارید و خیلی عجله دارید، می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان شامپوی خشک استفاده کنید به این طریق که مقداری از آن را روی موها بپاشید و سپس موها را شانه کنید و سپس با یک سشوار موها را پف دهید.

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید: کلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را کدر و مات و بدرنگ می‌کند. برای شست‌وشوی کلر از روی موها نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در کمتر از نصف لیتر آب حل کنید و موهای‌تان را با آن آبکشی کنید.

برای تمیزی شانه و برس‌ها: معمولا اسپری‌ها یا روغن‌های مو روی شانه و برس‌ها می‌نشینند و به مرور آن‌ها را آلوده می‌کنند، برای پاک‌کردن این مواد از روی شانه و برس‌ها در یک لگن آب گرم که به آن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری ماده ضدعفونی‌کننده اضافه شده خیس کنید.

پینه‌ها را محو کنید
اگر روی پاشنه‌پاهای‌تان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می‌دهد، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس با این مخلوط چسبی شکل زبری‌های پاشنه را نرم و صاف کنید. اگر هم پاهای‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و سپس پاها را حدود 10دقیقه در آن بگذارید، با این کار خارش پاها آرام می‌گیرد. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با جوش‌شیرین خستگی ‌پاها را نیز از بین ببرید، کافی‌است 3‌قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لگن آب گرم حل کنید و سپس پاهای خسته‌تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی و هرنوع از پاهای‌تان بیرون رود.

سفید شدن دندان ها
برای سفید تر شدن دندان‌هایتان مسواک تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌هایتان را مسواک بزیند. همچنین میتوانید روی خمیر دندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواک بزنید. جوش شیرین یک سفید کننده دندان طبیعی ست.

اسکراب صورت
از حس عمیق تمیزی اسکراب صورت با میکروبیدز ها لذت میبرید؟ این محصولات می توانند برای پوست صورتتان شگفتی ساز باشند، اما برای محیط زیست مناسب نیستند، این دانه های پلاستیکی از فیلتراسیون آب عبور می کنند و راه خود را به جریان آب و حتی دریاها باز می کنند و سلامت ماهی ها و حیات وحش را به خطر می اندازند.

یک جایگزین سالم وجود دارد: با استفاده از جوش شیرین خودتان اسکراب صورت لایه بردار خود را بسازید. خمیری درست کنید که سه بخش آن را جوش شیرین و یک بخش آن را آب تشکیل دهد. به آرامی روی صورت خود بمالید و وقتی با آب گرم می شویید دایره های کوچک روی صورت خود بکشید.

لایه بردار بدن
اگر پوست خشک بماند حالتی بد و خاکستری به خود میگیرد، سلول های مرده روی سطح پوست ساخته می شود. برای از بین بردن این سلول ها و زیبا کردن پوست هفته ای یکبار لایه برداری لازم است. برای این کار لازم نیست یک لایه بردار گران قیمت بخرید، با جوش شیرین خودتان یکی درست کنید. دقیقا همان فرمولی که برای صورت استفاده کردید اینجا هم به کار می آید، یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین.

از بین برنده بوی عرق
اگر پوست حساسی دارید، می توانید برای دئودورانت از مقداری گرد جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین خنثی کننده اسید و باز است، پس بو را از بین می برد. همچنین مثل خیلی از ضد عرق ها لباستان را لک نمی کند.

التیام دهنده خارش پوست
پوست خشک و خارش پوست را نباید نادیده گرفت مخصوصا زمانی که هوا گرم است. یک حمام آب گرم بروید ( نه آنقدر گرم که وضعیت پوست بدتر شود ) نصف فنجان جوش شیرین نیز با خود ببرید و در حمام به پوست بدن بکشید این کار باعث می شود پوست صاف شود و خارش پوست تسکین بیابد. در تابستان ها نیز می تواند حمام آب سرد را با جوش شیرین تجربه کنید تا آفتاب سوختگی یا گزش حشرات را از بین ببرید.

ژل اصلاح برای آقایان
بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی که دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یک راه‌حل خوب برای این افراد این است، یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک فنجان آب حل کنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده کنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یک پارچه مرطوب نخی را به کمی جوش‌شیرین آغشته کنید و روی محل سوزش بگذارید.

منابع : جام جم / شفا آنلاین / بیتوته / مجله زندگی 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.