تبیان، دستیار زندگی

برگزاری مسابقات هنری از سوی کانون‌های مساجد در ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: عموم مردم از طریق سامانه سجا در مسابقات خوشنویسی، نقاشی و گرافیک که ویژه ماه مبارک رمضان است، شرکت می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام ارزانی

 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی امروز (سه شنبه 25 اردیبهشت‌ماه) در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در ۷۲ هزار مسجد کشور، گفت: ما به منظور ارتباط کامل و بیشتر با این کانون‌ها و توزیع مناسب و عادلانه سرانه‌ها، سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ـ سجاـ را در سال گذشته راه‌اندازی کردیم که فعالیت آن به صورت رسمی در پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد.

وی با بیان اینکه سامانه سجا موجب رعایت بیشتر عدالت و افزایش تعامل ما با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ هزار مورد از این کانون‌ها تا بیستم اردیبهشت‌ماه در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه دهه آخر ماه شعبان را دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامیده‌اند، اظهار کرد: مردم ما در قالب آیین‌های گوناگون ضمن تکریم این دهه به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند که در این میان بانوان نقش مهمی در نظافت و آماده‌سازی مساجد برای استقبال از روزه‌داران دارند.

ارزانی افزود: حضور کودکان و نوجوانان در مساجد در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان بسیار مهم است، بنابراین نباید از آنان غفلت کنیم بلکه باید کودکان را همراه خود به مساجد ببریم.

وی با بیان اینکه ما برند بچه‌های مسجد را به صورت رسمی در کشور ثبت کرده‌ایم، گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق سامانه سجا مسابقات هنری، خوشنویسی، نقاشی و گرافیک را تا سه رده سنی ۶ تا ۹ سال، ۹ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۲۲ سال از سوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند که آحاد مردم از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری تا کسانی که ارتباط کمتری با مساجد دارند می‌توانند در آن شرکت کنند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به عضویت دستگاه‌های گوناگون مانند مرکز رسیدگی به امور مساجد و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در شورای سیاستگذاری ستاد عالی فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: جلسات این شورا هر سه ماه یک بار به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و جلسه بعدی آن سی‌ام خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارزانی اظهار کرد: همدلی خوبی در کشور در حوزه مسجد وجود دارد این موضوعی است که باید تقویت شود زیرا مساجد نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی دارند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: زمینه سازی برای ارتباط مستمر نونهالان با مساجد بسیار مهم است، بنابراین خواهش می‌کنم همه به این موضوع به عنوان یک وظیفه نگاه کنیم و از کودکان خود غفلت نکنیم و آنان را همراه خود به مسجد ببریم.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.