تبیان، دستیار زندگی

مراکز صدا و سیما در ماه مبارک رمضان سفره هایی معنوی با برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان برای روزه داران پهن می کنند

تولیدات مراکز صدا و سیما در ماه مبارک رمضان

امسال صدها ساعت ویژه برنامه برای مخاطبان شبکه های استانی مهیا شده تا روزه داران و بهره مندان از سفره الهی رمضان ، در این ماه پر برکت ، بهره های معنوی سمعی و بصری هم از ماه ضیافت الهی ببرند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تولیدات مراکز صدا و سیما در ماه مبارک رمضان

مسال صدها ساعت ویژه برنامه برای مخاطبان شبکه های استانی مهیا شده تا روزه داران و بهره مندان از سفره الهی رمضان ، در این ماه پر برکت ، بهره های معنوی سمعی و بصری هم از ماه ضیافت الهی ببرند .

مراکز استانی با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خاص مناطق مختلف کشور، تدارک ویژه برنامه هایی را دیده اند که هم در لحظات معنوی سحر شب زنده داران را همراهی کنند ، هم در طول روز هدیه هایی معنوی به صائمین تقدیم شود و هم در لحظات ملکوتی افطار در کنار سفره افطاری هموطنان،کام روزه داران را شیرین کنند. این ویژه برنامه ها در مراکز مختلف اشتراکاتی دارد که از آن جمله پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم و ختم هر روزه یک جزء از این کتاب آسمانی (که عمدتا به طور زنده و از اماکن مقدس در شهر های مختلف پخش می شود) و سخنرانی های مذهبی است.

هر یک از مراکز نیز با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خاص مناطق خود، ویژه برنامه هایی را برای لحظات معنوی افطار و سحر تدارک دیده اند. ویژه برنامه های افطار که جُنگ هایی شبانه محسوب می شوند،هموطنان را به جشن های رمضانی رادیویی و تلویزیونی دعوت می کنند. مسابقات سرگرم کننده ، پخش میان برنامه های جذاب، آموزش آشپزی غذاهای محلی و چیدن سفره افطار از خوراکی های مخصوص مناطق مختلف کشور برای افطار و سحر،از جمله تدارکاتی است که مراکز صدا و سیما در استان های مختلف برای مخاطبانشان دیده اند .

ویژه برنامه های سحر نیز علاوه بر ارائه درس هایی از اخلاق اسلامی و عرفانی ،شامل ادعیه ویژه سحر و گفت و گوهایی درباره رمضان خواهد بود.

از جمله این برنامه ها می توان به «در آستان آسمان» ویژه برنامه سحر و «ماه عاشقی» ویژه افطار در شبکه جهان بین،پخش زنده ویژه برنامه افطار «روژ یه تی » و برنامه سحرگاهی «سحوره » در شبکه ایلام ،”ریژنه ی ره حمه ت” (باران رحمت) ویژه برنامه افطاری سیمای مرکز مهاباد و ویژه برنامه سحری “شنه ی ره حمه ت” (نسیم رحمت)در این مرکز، برنامه” سحرگاهان” ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان و”نوربارن” ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان، همچنین برنامه های «ترنم»، « سحرخیزان » و »السابقون» در مرکز کهکیلویه و بویراحمد ، برنامه “ماه عاشقی” ویژه افطار و ” گم گم سحری” ویژه سحر در مرکز خلیج فارس،« ماه مهربون»و « نسیم سحر» در مرکز کیش ،” افطارلیق ” ویژه برنامه افطاری مرکز آذربایجان شرقی و ” اوباشدان لیق” ویژه سحر های این استان، اشاره کرد.

علاوه بر این ویژه ها، برنامه های متداول و روزانه شبکه های استانی ، نگاه دقیق تری به موضوع روزه و رمضان خواهند داشت و بحث های کارشناسی و گزارش های روزانه خود را به این موضوعات اختصاص می دهند.

منبع : بانی فیلم