تبیان، دستیار زندگی

با هر قدی شیک پوش باشید

اصول لباس پوشیدن برای افراد کوتاه قد

داشتن قد کوتاه از جمله مشکلات غیر ارادی است که خانم های زیادی با آن مواجه هستند. اغلب آنها فکر می کنند گزینه های کمتری برای پوشیدن لباس های متنوع دارند اما پیروی از ترفندهای زیر می تواند کمک بزرگی به افراد کوتاه قد در انتخاب پوشاک مناسب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
قد کوتاه

معمولا به خانم هایی که قد زیر 160 سانت دارند ریزه می گویند. اما می توان این مسئله را به بهترین شکل مدیریت کرد. به عنوان مثال به جای کفش های تخت بیشتر از کفش های بلند استفاده می کنند یا همیشه در اتاق یک پلکان فلزی همراه دارند و یا همیشه در عکس ها جلوتر از همه می ایستند. اما آیا لباس هایی که می پوشند مناسب هستند؟

کت و شلوار باریک و بلند

کت کوتاه که تا بالا یا روی ران باشد، برای خانم های کوتاه قد بسیار مناسب است. از پوشیدن هر مدلی که جعبه مانند باشد(برای دوری از چاق و تپل نشان دادن) یا مدل های چروک خودداری کنید.

شلواری که در قسمت کمر و بالا تنگ باشد و از زانو به پایین گشاد بشود، بسیار شیک است. و بیشتر از هر مدل شلواری به اندام شما می آید.

کیفی مناسب با کت و شلوارتان انتخاب کنید. باید کیفی که انتخاب می کنید، خیلی بزرگ نباشد، مثلاً به جای کیف می توانید از یک کیف پول استفاده کنید.

کت و شلوار

شلوار پارچه ای

شلوارهای پارچه ای راسته بلندی که از پارچه های لخت دوخته شده اند می توانند پاهای شما را کشیده تر نشان دهند و اندام بهتری برای شما می سازند.
از پوشیدن شلوارهای برمودا و کاپری و یا تا زدن پاچه شلوارها خودداری کنید، این مدل ها شما را کوتاه تر می کند. در عوض شلوارهای فاق بلند، راسته و شلوارهای دم پا گشاد که از زانو به پایین گشاد می شوند، مناسب هستند. پوشیدن شلوارهای دمپا گشاد همراه با کفش های پاشنه بلند در صورتی که روی کفش قرار بگیرد، باعث ببلند تر دیده شدن پاهای شما می شود.

شلوارهای کتان و جین

شلوارهای کتان تیره سنگشور شده همیشه پا را نسبت به شلوارهای روشنتر، بلندتر و کشیده تر نشان میدهد. البته این مدل شلوار شیک تر است و بهتر می توانید آن را با لباس های دیگر ست کنید.

شلوارهای کوتاه که تا ماهیچه ساق پا یا بالای قوزک پا است، برای زنان کوتاه قد خوب نیست. برای ایجاد خطی مداوم و کشیده که به بلندتر دیده شدن شما کمک می کند، بهتر است شلوارتان بلند باشد و لبه پایین شلوار بالای پاشنه کفش شما را بپوشاند.
شلوارهایی که کمر بلندی دارند و لباسهایی که در قسمت بالاتر کمردار است، پاها را بلندتر نشان می دهد.


مانتوی مناسب قد کوتاه ها

خانم هایی که قد کوتاهی دارند بهتر است از مدل مانتو های بلند استفاده نکنند زیرا این مدل مانتو ها باعث می شود تا قد آن ها کوتاه تر از حد معمول به نظر برسد. مدل مانتو های کوتاه تا روی زانو برای خانم های با قد کوتاه می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند و قد آن ها را متناسب تر نشان دهند. خانم های قد کوتاه همچنین بهتر است مانتو هایی را برای پوشیدن انتخاب نمایند که کاملا اندازه آن ها است.
اگر شما تمایل دارید قد تان بلند تر به نظر برسد بهتر است مانتو های با خطوط عمودی را برای پوشیدن انتخاب کنید این مدل ها علاوه بر این که شما را بلند تر نشان می دهند جزء مدل مانتو های رسمی و کلاسیک نیز محسوب می شوند.
پوشیدن شلواری مناسب به همراه مانتو نیز می تواند روی اندازه قد شما تاثیرگذار باشد بهتر است خانم های قد کوتاه از شلوار های دم پایی که حجم آن ها با بالا تنه لباس و پاشنه های کفش هماهنگی و مطابقت دارند استفاده کنند.

قد کوتاه

لباس های طرح دار؛ ممنوع

لباس هایی با طرح های شلوغ برای افراد کوتاه قد مناسب نیستند. بهتر است از پارچه ها و لباس های بدون طرح و ساده استفاده کنید. اگر از لباس های ساده خسته شده اید، لباس هایی با طرح های ریز می تواند یک گزینه مناسب باشد. مثلا طرح های راه راه عمودی می تواند کاربردی باشد، این خطوط چشم ها را در جهت عمودی هدایت می کند و شما را کشیده تر  نشان می دهد، البته راه راه ها هر چه باریک تر باشد مناسب تر است. حتما هم نیازی نیست کل لباس  راه راه باشد مثلا می توانید از شلواری استفاده کنید که تنها دارای دو خط عمودی در کنار پاهاست و یا در دوخت لباس ها دقت کنید که برش های عمودی وجود داشته باشد، این ها در بلند تر دیدن شما تاثیر زیادی دارد.

لباس های دقیقا اندازه بپوشید

لباس های اور سایز به هیچ وجه شما را قد بلندتر نشان نمی دهد. همیشه اندازه دقیق خودتان لباس بپوشید. در حجم لباس ها موقع لایه بندی دقت کنید و تعادل رو ایجاد کنید، مثلا از پوشیدن کاپشن ها پف دار همراه با شلوارهای جین تنگ خودداری کنید، چرا که این کار قد شما را کوتاه تر نشان می دهد.


منابع: دونفره، سیمرغ، آرگا، نمناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.