تبیان، دستیار زندگی

فیلم های ایرانی در شهر مری پاکستان به نمایش درآمد

فیلم ایرانی 'رخ دیوانه' به کارگردانی 'ابوالحسن داوودی' و 'بادیگارد' به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در شهر 'مری' پاکستان به نمایش درآمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اکران فیلم های ایرانی در مری پاکستان
 
'علی آقا نوری' مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی پیش از نمایش این فیلم ها ، در سخنانی به تبیین جایگاه و ویژگی های سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.
اثار این دو فیلمساز ایرانی روز شنبه و یکشنبه اکران شد.
مری از مناطق کوهستانی شمال ایالت پنجاب ،در فاصله 54 کیلومتری اسلام آباد قرار دارد و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری پاکستان است.
نهم اسفندماه سال 96 ، جشنواره فیلم‌های ایرانی - پاکستان باهدف تقویت بیش از پیش روابط فرهنگی مردم دو کشور دوست و همسایه و معرفی بیشتر توانمندی‌های صنعت فیلم ایران در پاکستان،در شهر لاهور برگزار شد.
جشنواره «فیلم ایرانی» آذرماه سال گذشته با حضور خانم 'مریم اورنگ زیب' وزیر اطلاع رسانی، رسانه ها و میراث ملی پاکستان، 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان و جمعی از علاقه مندان به سینما در مرکز ملی هنرهای پاکستان (PNCA) گشایش یافت.
نمایش فیلم های ایرانی با استقبال خوبی از سوی مردم پاکستان روبرو شده است و ادامه برگزاری جشنواره های مشابه در شهرهای مختلف پاکستان می تواند بیش از پیش به رونق صنعت فیلم ایران در پاکستان کمک کند.
سینماهای پاکستان بیشتر به اکران فیلم های وابسته هستند و برنامه ریزی برای برپایی جشنواره های سینمای ایران با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور می تواند زمینه گسترش روابط و همکاری سینمایی اسلام اباد و تهران را فراهم آورد. 

منبع: ایرنا