تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

حاجتش را از امام رضا(علیه السلام) گرفت

مگر می‌شود از در خانه چنین امام رئوفی ناامید بازگشت؛ وقتی هر بار که به زیارت می‌روی، آرزویت نه تحقق حوایج دنیوی و شفا یافتن خود یا دیگران، بلکه دست یابی به فیض عظیم شهادت باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید علیرضا افشار نادری
مگر می شود از در خانه چنین امام رئوفی ناامید بازگشت؛ وقتی هر بار که به زیارت می روی، آرزویت نه تحقق حوایج دنیوی و شفا یافتن خود یا دیگران، بلکه دست یابی به فیض عظیم شهادت باشد ...، قطعا ثامن الحجج (ع) نیز حاجت می کند و چه چیزی بالاتر از این که توفیقی نصیبت شود که در جوار مضجع منور رضوی، برای همیشه به آرامش برسی!

تنها 6 روز از آبان ماه سال 40 گذشته بود، خداوند به اسماعیل، فرزندی عنایت کرد که بعدها در زمره طلاب شهید قرار گرفت. شهید علیرضا افشار نادری، در فیروزکوه از توابع شهرستان دماوند متولد شد. وی تحت سرپرستی والدین مؤمن و متعهد خویش، دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و سپس وارد دبیرستان شد.

فعالیت در سال های پرتلاطم انقلاب
علیرضا در زمان اوج گیری انقلاب، با شرکت در تظاهرات و توزیع اعلامیه‌های امام(ره) به فعالیت علیه رژیم منحوس پهلوی پرداخت و به همین منظور تحت تعقیب عمال رژیم قرار گرفت اما موفق به دستگیری او نشدند.

علاقه ای که او را به حوزه کشاند!
آن شهید والا مقام در سال 58 به خدمت نظام وظیفه رفت و این دوران را در پایتخت سپری کرد. وی به لحاظ علاقه وافر به علوم حوزوی، سال 59 وارد حوزه علمیه قائم(عجل الله تعالی فرجه) گردید و به مدت دو سال به تحصیل علوم و معارف دینی پرداخت.

او البته ضمن تحصیل در حوزه با شروع دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی حضور یافت و دچار مجروحیت شیمیایی شد و به لحاظ عوارض سموم شیمیایی، به ناچار از حوزه هجرت نمود.

امام رضا(علیه السلام) آرزویش را برآورده کرد
این طلبه شهید علاقه فراوانی به حضرت ثامن الائمه(علیه السلام) داشت و هر بار که به زیارت ایشان مشرف می‌شد، شهادت خویش را طلب می‌نمود. وی در این میان ، پس از هجرت از حوزه دست از تلاش برنداشت و در بخش امور تربیتی دبستان مقداد و دبیرستان شهید اصغری به فعالیت پرداخت.

شهید افشار نادری که حقیقتا خدمت به اسلام و نظام اسلامی با روحش عجین شده بود، ضمن فعالیت در مدارس فوق، به تدریس قرآن و دروس دینی در مسجد علوی اهتمام ورزید.

عارف پیشه ای گمنام
او به راستی که آراسته به صفات عارفان بود ضمن مداومت به تلاوت قرآن و دعا و مناجات شبانه در مراسم سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضوری فعال داشت.

بخشی از وصیت نامه:
در بخشی از وصیت نامه این شهید عزیز می‌خوانیم:
«اتکال به خدا نمائید که بدون توکل، انسان به مقصد نخواهد رسید. از اجتماع عبرت بگیریدکه اگر عبرت نگیرید، همان را جامعه نصیبتان خواهد نمود.»

این طلبه خستگی ناپذیر و مجاهد، با وجود مسمومیت شیمیایی به دفعات عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد تا سرانجام در آخرین حضور خود در جبهه در تاریخ 6/12/65 قبل از شروع عملیات کربلای 8 در منطقه شلمچه، بر اثر اصابت گلوله دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش نیز در جوار بارگاه ملکوتی آقا و مولایش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت.



منبع: وبسایت افق حوزه