تبیان، دستیار زندگی
عدم پذیرش هدایت تیم ملی كشتی آزاد توسط منصور برزگر، گفت: ناراحتی قدیمی از برخی رسانه‌ها، مشكل اصلی برزگر برای قبول همكاری‌اش با فدراسیون كشتی است كه علی‌رغم اصرارهای ما، وی بدون هیچ حكمی همراه آزادكاران ملی‌پوش خواهد ماند. ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنفرانس مطبوعاتی

محمدرضا طالقانی بدنبال عدم پذیرش هدایت تیم ملی كشتی آزاد توسط منصور برزگر، گفت: ناراحتی قدیمی از برخی رسانه‌ها، مشكل اصلی برزگر برای قبول همكاری‌اش با فدراسیون كشتی است كه علی‌رغم اصرارهای ما، وی بدون هیچ حكمی همراه آزادكاران ملی‌پوش خواهد ماند.

رییس فدراسیون كشتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به اعتقاد من برزگر یكی از بهترین مربیان حال حاضر كشتی آزاد است كه همكاری وی می‌تواند در آینده ثمرات بسیاری را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: برزگر برای من جایگاه فراتر از یك سرمربی دارد، از همین رو بود كه من بدون اطلاع قبلی برزگر وی را به عنوان یكی از اعضای هیات رییسه انتخاب كردم كه وی بنا به دلایل خاص این مسوولیت را نپذیرفت.

طالقانی همچنین در خصوص انتخاب حسن بابك در راس تیم ملی كشتی فرنگی گفت: با توجه به اینكه همزمان با ورود به فدراسیون قول قهرمانی داده بودم، اعتقاد دارم با بكارگیری بابك و برزگر این امر تحقق خواهد یافت. بنابراین قبل از سفر حج مذاكراتی را با آنها انجام دادم كه بابك همكاری با ما را پذیرفت و قرار شد پس از حج بیشتر با برزگر صحبت كنم كه ایشان تمایلی برای همكاری رسمی ندارد.

همچنین منصور برزگر گفت: پس از بازگشت از المپیك سیدنی، در برخوردی بدور از عدالت بیشترین فشارهای فدراسیون كشتی متوجه كادر فنی بود كه از آن زمان تاكنون سعی كردم در هیچ مصاحبه‌ای شركت نكنم.

سرمربی تیم ملی كشتی آزاد در سیدنی در ادامه‌ نشست خبری رییس فدراسیون كشتی، خطاب به خبرنگاران گفت: كشتی ما در سالهای گذشته درگیر مسایلی همچون نفاق، آدم فروشی و جناح بندی بود. از آنجایی كه خیلی ها پست خود را در آن شرایط در خطر می‌دیدند، مرا خار و حقیر كردند. این مساله باعث شد تا قدرت مدیریتی خودم را برای هدایت تیم‌های ملی از دست بدهم. حتی خیلی ها مرا به بی غیرتی متهم كردند، در صورتی كه من چندین ماه به طور فشرده در اردوگاه طاقت فرسای تیم ملی شاگردانم را تمرین می‌دادم.

وی گفت: تاریخ چهل ساله فعالیت من در عرصه كشتی سرشار از فراز و نشیب‌هایی است كه به خاطر عشق و علاقه به كشتی برایم اتفاق افتاد، اما برخی برخوردهای مغرضانه سبب شد تا برای پذیرفتن مسئولیت سرمربیگری تیم ملی اكراه داشته باشم.

منصور برزگر با تاكید بر تاخیر در انتخاب سرمربی تیم‌های ملی كشتی خاطرنشان كرد: انتخاب سرمربیان تیم باید چهار سال گذشته انجام می‌شد نه حالا كه در آستانه مسابقات المپیك قرار داریم. چرا ما همیشه باید از برنامه‌ریزی درست برای تمرینات المپیك محروم باشیم؟ در این شرایط من نمی‌توانم برای موفقیت تیم ملی معجزه كنم.

وی تصریح كرد: طالقانی مدت زمان زیادی نیست كه به عرصه كشتی وارد شده است، اما همه بدون در نظر گرفتن شرایط موجود از او انتظار قهرمانی تیم‌های كشتی در مسابقات جهانی و المپیك را دارند. این توقع اشتباه محض است و به این آسانی قابل دستیابی نیست.

برزگر در پایان از تمامی مطبوعات و اصحاب قلم خواست كه از جوانان عرصه كشتی حمایت كنند و بیشتر از همه به فكر آنان باشند.

حسن بابك مدیر تیم ملی كشتی فرنگی ایران شد

حسن بابك به عنوان مدیر فنی تیم ملی كشتی فرنگی ایران منصوب شد.

محمد رضا طالقانی رییس فدراسیون كشتی ، با صدور حكمی ، حسن بابك را به عنوان مدیر فنی تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان منصوب كرد.

بابك از مربیان شاخص و مطرح كشتی فرنگی كشورمان محسوب می شود كه سابقه سرمربیگری تیم ملی كشتی فرنگی ایران را نیز دارا می باشد.

وی در كارنامه ورزشی خود عنوان قهرمانی كشتی فرنگی بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا را نیزداراست.

طالقانی در حكم اعطایی خود به بابك اظهار امیدواری كرده است كه این مربی باتجربه و شاخص كشتی كشورمان با استفاده از توانمندی های خود و همكاری با مربیان و كادر فنی تیم ملی كشتی فرنگی كه خود انتخاب خواهد كرد، بتواند زمینه رشد كشتی فرنگی را بیش از پیش فراهم كند.