تبیان، دستیار زندگی

هنر خانم های با سلیقه در تهیه و تزیین سفره افطار!

سفره ی افطار را با سلیقه تزیین کنید

ماه رمضان، بار دگر از راه رسید. در ماه رمضان خیلی از خانه ها حال و هوای دیگری دارد، سفره های زیبای سحر و افطار، بوی نان تازه و چای تازه دم، همه و همه به خانه رنگ و بویی دیگر می بخشد. جمع شدن همه اعضای خانواده کنار سفره افطار آن را خواستنی تر می کند، پس چه بهتر است که چیدمان سفره های افطارتان هم به همین اندازه زیبا باشد، با ماهمراه باشید تا در کنار هم یاد بگیریم چگونه یک میز افطاری زیبا، ساده و سالم داشته باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سفره افطار، تزیین، تم رمانتیک، تزئینات، غذاهای ایرانی، زیبایی، فوت و فن، آموزش و کاردستی

مهم ترین چیزی که هیچ گاه از سفره های ایرانی جدا نمی شود، چای تازه دم است، پس بهتر است برای این موضوع یک فکر اساسی بکنید و از زیباترین سماورتان در کنار سفره استفاده کنید. اگر مایل هستید تا سماوری زیبا مانند سماور داخل عکس داشته باشید می توانید سری به محصولات گالری گل بزنید و این سماور بسیاز زیبا و ظروف کریستال و آنتیک را می توانید در محصولات زیبای گالری گل پیدا کنید.

همین حالا سرویس های چایی خوری زیبایتان را نیز از کمد بیرون بیاورید و در کنار سماور هایتان بگذارید تا زیبایی سفره افطارتان تکمیل شود.

چیزی که به یک سفره افطاری صفا و صمیمیت بیشتری می بخشد، سادگی آن است. سفره های افطاری مادربزرگ را یادتان هست که هم چیز را داخل یک مجمع بزرگ می چیند و پیش رویتان می گذاشت؟ شما هم می توانید از این ایده استفاده کنید و سفره‌های افطارتان را داخل سینی های بزرگ بچینید حتی می توانید با بردن این سفره های زیبا به روی تراس های زیبا و خوش آب و هوا خوشی خوردن افطار را بیشتر کنید. 

برای چیدن سفره های افطار از ظروفی استفاده کنید که رنگ های سفید و روشن دارند، الهام از طبیعت در به کارگیری رنگ سفید به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. ظرف های گل سرخی قدیمی برای این کار بسیار جذاب و زیبا هستند. این ظرف ها به سفره شما نقش مایه سفره های سنتی و قدیمی را می دهد.

سفره های افطاری هم می توانند تم رمانتیک داشته باشند، چه اشکالی دارد؟ برای تزئین سفره های افطاری هم می توانید از شمع ها استفاده کنید. رنگ قرمز این شمع ها می تواند خوردن افطار را برای شما بیشتر کند.

سعی کنید از پارچه هایی برای تزئین میز استفاده کنید که شما را موقع خوردن کسل نکند، پارچه هایی از صنایع دستی ایران با نقوش سنتی و رنگ های قرمز بهترین گزینه است. استفاده از این پارچه ها حتی می تواند صفا و صمیمیت سفره را نیز بیشتر کند.

بر سر سفره افطار غذاهای متنوعی پیدا می شود که شما می توانید با تزئین آن ها به سفره افطارتان جلای خاصی ببخشید، در ادامه چند غذا و دسر مناسب و سالم برای افطار را با تزئینات جذاب به شما معرفی می کنیم.

رولت سبزی جات می تواند جایگزین خوبی برای ویتامین های از دست رفته بدن تان باشد و رنگ سبز را به سفره شما بیاورد. آن را حتما انتخاب کنید.

هوموس هم یکی دیگر از غذاهای مقوی است که می تواند در هنگام افطار مورد استفاده قرار بگیرد. و با یک تزئین کرم ، قهوه ای زیبا گرما بخش سفره و انرژی بخش تن شما باشد.

خاگینه تخم مرغ و خرما را به زیبایی در ظرفی فلزی تزئین کنید. چند مغز بادام و گردو به همراه نان و پنیر در سفره افطارتان در نظر بگیرید و با برش های میوه های فصل سفره افطار را با غذاهای سالم و مقوی به زیبایی کامل کنید. 

شعله زرد هم که عضو جدایی ناپذیر سفره افطار است و تزئینات زیبای آن با کمک بادام و پسته در کنار رنگ شله زرد می تواند به سفره شما زیبایی خاصی بدهد.

زولبیا و بامیه هم که نماد سفره های افطار است و بدون آن سفره افطار صفا ندارد. شاید نتوانید تزئین خاصی برای آن در نظر بگیرید اما می توانید آن را به سادگی در یک ظرف زیبا بچینید.

کاچی هم یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که وجودش به سفره افطار جلوه خاصی می بخشد. می توانید آن را در ظرف گل سرخی بریزید و مانند کاچی بالا با بادام ، پسته و چند شکوفه کوچک و گلبرگ خشک شده گل خوش عطر محمدی تزئین کنید.

اما پیشنهاد آخر ما به شما این است که سعی کنید حجم غذایی که در وقت افطار می خورید کم باشد تا به بدن تان فشار نیاید. می توانیدیک کاسه کوچک را به عنوان غالب برج در نظر بگیرید و مقدار کمی برنج را غالب بزنید و به زیبایی تزئین کنید تا لذت خوردن غذا دو چندان شود.

منبع : چیدانه
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.