تبیان، دستیار زندگی

کاری که کیفیت زندگی‌تان را افزایش میدهد

ارتقای کیفیت روابط زناشویی با ظرف شستن!

مشارکت زن و شوهر در انجام اموری همچون شستن ظرف ها منجر به ارتقای کیفیت روابط زناشویی و بهبود کیفیت زندگی می شود .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ظرف شستن، بهبود روابط، مشارکت زن و شوهر، همسر، روابط زناشویی، کارهای خانه، خانواده ایرانیف قانون در خانواده


بهتر است بدانید انجام کارهای منزل فقط منحصر به خانم ها نیست و آقایان نیز باید در انجام دادن آن ها به همسرانشان کمک کنند؛ چون هم موجب تحکیم روابط زناشویی و هم باعث سالم ماندن بیشتر آقایان می شود !

با انجام کارهای خانه کیفیت روابط زناشویی تان را افزایش دهید
نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مشارکت زن و شوهر در انجام اموری همچون شستن ظرف ها منجر به ارتقای کیفیت روابط زناشویی و بهبود کیفیت زندگی می شود .اما در عوض اگر تنها زن یا همسر وی اموری همچون نظافت خانه و شستن ظروف را انجام بدهند و طرف مقابل در این کارها مشارکت نکند، نتیجه ای جز آزردگی خاطر، رنجش و حتی طلاق به دست نمی آید .
تحقیقات شورای خانواده های معاصر که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست و بر روی وضعیت خانواده های امروزی تحقیق می کند، این موضوع را به اثبات رسانده است .این سازمان بر روی امور مختلف متداول در خانواده ها مانند خرید، لباس شستن و پاک کردن ونظافت خانه ها تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که زنانی که خود به تنهایی به عنوان مثال اکثر ظرف ها را می شورند در روابط خود بیشتر احساس بحران می کنند و کمتر از آن رضایت دارند .

ظرف شستن چه تاثیری بر کیفیت روابط زناشویی دارد
کیفیت روابط زناشویی نیز در این خانواده ها پایین تر از خانواده هایی است که زن و مرد در شستشوی ظروف مشارکت دارند .بر همین اساس اگر مردان تنها 10 دقیقه در شستشوی ظروف بعد از شام مشارکت کنند، می توانند احساس رضایت را در حد مطلوبی در همسران خود ایجاد کنند .
پژوهش یادشده حاکیست که با توجه به اشتغال بسیاری از زنان در خارج از خانه، آنها انجام امور داخل خانه به تنهایی را مانند شیفت کاری دوم خود تصور می کنند . به گفته دن کارلسون استاد جامعه شناسی دانشگاه یوتا که در انجام این تحقیق مشارکت داشته، زمانی که اکثر کارهای منزل را به تنهایی انجام می دهند، در مقایسه با همتایان خود احساس محرومیت، تبعیض و شاد نبودن می کنند .
گفتنی است طی سال های 1999 تا 2006 تعداد زوج های آمریکایی که در انجام امور منزل با هم مشارکت می کنند از 16 به 29 درصد افزایش یافته که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد. محققان هم اکنون در حال بررسی این مساله هستند که به چه شیوه هایی می توان مردان را به مشارکت در امور منزل با زنان ترغیب کرد .

فواید مشارکت مردان درکارهای خانه
بر اساس جدیدترین پژوهش ها انجام کارهای خانه می تواند سبب حفظ سلامت بدن شود . گفتنی است، کارشناسان با تحقیق بر روی 337 فرد بزرگسال با رده سنی 64 الی 94 سال دریافته اند، انجام کارهای خانه مانند شستشوی ظروف و نیز گردگیری و نظافت می تواند سبب جلوگیری از بروز انواع بیماری ها در افراد شود .

ظرف شستن موجب بهبود روابط زناشویی می شود
بررسی ها نشان می دهند، بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کیس وسترن انجام کارهای خانه مانند نوعی ورزش کردن باعث حفظ سلامت روحی و جسمی افراد می شود و به طور کلی زندگی در یک محیط تمیز خاصیت درمانی دارد .
بر اساس این پژوهش ها، افرادی که در دوران سالمندی نیز به تمیز کردن خانه می پردازند، کمتر دچار مشکلاتی مانند یبوست ،سرگیجه و از دست دادن تعادل و حتی بروز انواع زخم ها می شوند .
کارشناسان در همین راستا به افراد سالمند ناتوان و یا معلول توصیه می کنند تا حد امکان به صورت نشسته به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی بپردازد .کارشناسان اعتقاد دارند انجام کارهای خانه و نظافت در مردان بویژه بیشتر از زنان در دوران سالمندی می تواند سبب حفظ سلامت آن ها شود .
منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.