تبیان، دستیار زندگی

اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پس از کش و قوس‌ های فراوان، در نهایت ثبت‌ نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش فردا آغاز می‌ شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

🔸به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۷ با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود؛ در ابتدا قرار بود این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار شود و بر این اساس باید دفترچه آزمون استخدامی نهایتاً در نیمه دوم فروردین ماه در اختیار علاقمندان قرار می گرفت اما این اتفاق رخ نداد.
🔸وزارت آموزش و پرورش در طی ماه‌ های گذشته زمان های متفاوتی را درباره انتشار دفترچه آزمون استخدامی و زمان ثبت‌نام علاقه‌ مندان برای  شرکت در آزمون استخدامی این وزارتخانه اعلام کرد.
🔸در آخرین اظهار نظر رئیس مرکز برنامه‌ ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش عنوان شد که ثبت‌ نام آزمون استخدامی این وزارتخانه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
🔸اما سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌ نام پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب مجموعاً ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در نوع دستگاه اجرایی شامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی،  سازمان بیمه سلامت،  سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه) از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز خواهد شد.

👈سازمان سنجش همچنین در این اطلاعیه اعلام کرد که تاریخ برگزاری این آزمون ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ خواهد بود.
👈نکته جالب توجه در این اطلاعیه، این است که از ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر که در این آزمون پذیرش می‌شوند ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دارد.
👈در هر حال آزمون استخدامی دستگاه‌ های اجرایی کشور از یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌ شود و تا روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۷ ادامه دارد.
👈سازمان سنجش تاکید کرده است که این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ مذکور برای ثبت‌ نام به سازمان سنجش آموزش کشور واصل شود به هیچ‌ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اطلاعیه:
▪بر اساس اعلام قبلی، وزارت آموزش و پرورش جهت تکمیل نیرو از طریق استخدام پیمانی در سال جاری در تاریخ ۹۷/۴/۱۵ آزمون استخدام برگزار می کند.
▪دفترچه این آزمون ۹۷/۲/۲۲ منتشر شده و لازم‌ به ذکر است که این دفترچه و استخدام به تفکیک استان ها انجام‌ می گیرد
▪ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس: sanjesh.org و تا روز دوشنبه ۹۷/۲/۳۱ ادامه خواهد داشت.


💠 برای شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی با توجه به دوره رکود در استخدام‌ها بازه سنی ۵ ساله ارفاق اعمال شد.
اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما :
▪حداکثر سن متقاضی با مدرک کارشناسی ۳۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و #دکتری ۴۵ سال است.
▪این شرایط سنی در زمان ثبت نام اینترنتی که از  یکشنبه ۹۷/۲/۲۳ آغاز می‌شود، اعمال خواهد شد.
▪حداکثر سن برای معلمان حق التدریس به مدت فعالیت آن‌ها از شرایط سنی اعلام شده کاسته خواهد شد.