تبیان، دستیار زندگی

ورزش در محل کار

شاید برای‌تان جالب، چالش‌برانگیز و ارزشمند هم باشد، اما واقعیت این است که پشت میزنشینی می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد، بنابراین انجام ورزش در محل کار ضروری به‌نظر می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش در محل کار
فکر کنید عاشق شغل‌تان هستید. یکی از همین شغل‌هایی که ساعت ۸ و ۹ صبح باید پشت میزتان باشید و تا ساعت ۴ و ۵ بعدازظهر هم همان‌جا بنشینید.

شاید برای‌تان جالب، چالش‌برانگیز و ارزشمند هم باشد، اما واقعیت این است که پشت میزنشینی می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد، بنابراین انجام ورزش در محل کار ضروری به‌نظر می‌رسد. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ حرکت ورزشی را که به‌سادگی می‌توانید در محل کارتان انجام بدهید، به شما معرفی کنیم.

فضا‌های اداری طوری طراحی می‌شوند که کارمندان کم‌ترین رفت‌وآمد را داشته باشند. ساختار چنین فضاهایی، افزایش وزن را آسان کرده است.

همه‌ی ما می‌دانیم که برای مقابله با اثرات نامطلوب این‌طور شغل‌ها باید ورزش کنیم، اما مگر وقت پیدا می‌شود؟ اینجاست که ورزش‌های ویژه‌ی محیط کار، کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از زمان محدودتان داشته باشید. با کمی خلاقیت، می‌توانید از دقایق اندکی که در طول روز به‌دست می‌آورید، نهایت بهره را ببرید و در همان حالی که کار می‌کنید، ورزش در محل کار را هم تجربه کنید.



درنتیجه یک‌دفعه به خودتان می‌آیید و می‌بینید ده بیست کیلو به وزن‌تان اضافه شده است. نشستن پشت میز، علاوه بر افزایش وزن، آسیب‌هایی هم به پشت، مچ دست‌ها، چشم‌ها و گردن وارد می‌کند و به‌طور کلی ممکن است به از دست دادن تونوس ماهیچه‌ای منجر شود.

استرس در محیط کار یکی دیگر از آسیب‌هایی است که کارهای اداری به همراه دارند. تحقیقی که در دانشگاه ییل (Yale University) آمریکا انجام شد، حاکی از آن است که ۲۹ درصد کارمندان استرس شغلی شدیدی را تجربه می‌کنند. این مسئله می‌تواند به افسردگی، بیماری‌های قلبی و عروقی، کمبود انرژی و سایر مشکلات مرتبط با سلامتی منجر شود.

مسلما همه‌ی ما می‌دانیم که برای مقابله با اثرات نامطلوب این‌طور شغل‌ها باید ورزش کنیم، اما مگر وقت پیدا می‌شود؟ اینجاست که ورزش‌های ویژه‌ی محیط کار، کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از زمان محدودتان داشته باشید. با کمی خلاقیت، می‌توانید از دقایق اندکی که در طول روز به‌دست می‌آورید، نهایت بهره را ببرید و در همان حالی که کار می‌کنید، ورزش در محل کار را هم تجربه کنید.
منبع: پایگاه خبری چطور