تبیان، دستیار زندگی

تقویت عضلات بازو با ورزش

عضلات دوسرِ بازویی قوی‌تر از همه‌ی عضلات بازو هستند و یک برآمدگی جذاب را درست بالای آرنج می‌سازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تقویت بازو
امروزه بازوهای چاق و افتاده مشکل بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌هاست. به طور کلی تقویت عضلات بازوها بسیار سخت است، اما در این مقاله ۲۰ نکته را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید در مدت زمانی کوتاه بازوهای خود را خوش‌فرم، ظریف و زیباتر کنید.

تقویت عضلات بازو به کمک دمبل

عضلات دوسرِ بازویی قوی‌تر از همه‌ی عضلات بازو هستند و یک برآمدگی جذاب را درست بالای آرنج می‌سازند. حتما عضلات بازوی خود را با سه حرکت مختلف دست به کمک دمبل تقویت کنید: کف دست به بالا، کف دست به پایین و بردن دست‌ها به طرفین. این حرکات را ۱۲ بار رو به جلو و ۱۲ بار در طرفین بدن تکرار کنید.

تقویت عضلات بازو با استفاده از یک توپ

استفاده از توپ پیلاتس، عضلات میانی بدن (سینه و شکم) را درگیر می‌کند و تأثیر زیادی در گرفتن نتایج بهتر در انجام ورزش‌های مربوط به تقویت قفسه‌ی سینه دارد. در زمان فرم‌دهی به بازوها برای ایجاد ثبات در مفصل شانه، کار با ماهیچه‌های قفسه‌ی سینه مهم است.


تقویت عضلات بازو با استفاده از فرمان ماشین

حرکات ساده ورزشی را برای لاغری عضلات سه‌سر بازو و شانه‌های  در عین تقویت عضلات میان‌تنه و بالا بردن تعادل بدن به تناسب اندام نیز کمک می کند.

شما می‌توانید حتی زمانی که پشت ترافیک مانده‌اید هم بازوهای خود را لاغر کنید. کافی است فرمان را به منزله‌ی ساعت درنظر بگیرید و دستان‌تان را در موقعیت دو عدد ۳ و ۹ قرار بدهید و همزمان عضلات سینه و دست‌تان را منقبض کنید. سپس، دست‌ها را داخل فرمان قرار داده و آنها را به سمت بیرون منقبض کنید تا عضلات دلتوئید پشتی بازوهایتان تقویت شوند.

تقویت عضلات بازوها به کمک بارفیکس

تاب‌خوردن از این طرف به آن طرف بر روی بارفیکس‌ها فقط مختص کودکان نیست. این کار، روشی عالی برای شکل‌دادن به بازوهاست.

تقویت عضلات بازو با شنا کردن

هیچ‌کس منکر نمی‌شود که شناگران حرفه‌ای بازوهای عضلانی و فوق‌العاده‌ خوش‌فرمی دارند. شنای سبک‌ آزاد (freestyle) یا شنای‌ ‌‌پروانه بهترین ورزش‌ها برای تقویت عضلات بازو هستند.

تقویت عضلات شانه

دلتوئید عضله‌ای است که روی مفصل شانه را احاطه کرده است و از سه بخش خاص به نام‌های دلتوئید قدامی، میانی و پشتی تشکیل شده‌ است.

پارو بزنید، حرکات کششی انجام دهید، بازوهایتان را تقویت کنید

با قایق‌رانی کردن می‌توانید بازوهایی عضلانی و خوش‌فرم داشته باشید. اما از آن‌جایی‌که اکثر ما برای قایق‌سواری به آب دسترسی نداریم (یا به یک قایق پارویی)، به جای آن این ورزش را در سالن‌ ورزشی به وسیله‌ی المپیک بار (میله‌ی بلندی که برای انجام حرکات پرس سینه استفاده می‌شود) انجام می‌دهیم.

تقویت عضلات بازو به کمک حرکات یوگا

یوگا ورزشی عالی برای بالا بردن انعطاف‌پذیری بدن است. اما این ورزش همچنین به تقویت و فرم‌دهی به بازوهایتان نیز کمک می‌کند. بهترین ژست‌های قرار گرفتن بدن در این ورزش حرکت سگِ سر ‌پایین و حرکت پلانک با یک دست هستند.

حرکت پلانک یوگا را روی یک بشقاب کاغذی انجام دهید

استفاده از بشقاب کاغذی برای انجام این حرکت راهی عالی برای تقویت عضلات بازو، سینه و شکم است.

تقویت عضلات جلو ‌بازو

برای داشتن ماهیچه‌های دوسرِ بازوییِ زیبا و خوش‌فرم مدام بر روی آن کار کنید.

حرکات ورزشی جدیدی را برای لاغری عضلات سه‌ سر بازو

حرکات معمول برای لاغری عضلات سه‌سر بازو را با حرکات کششی مانند رساندن توپ به بالای سر ترکیب کنید.

حرکات نشسته برای تقویت عضلات بازو

نشستن روی توپ سوئیسی در ورزش، عضلات میان‌تنه را تقویت می‌کند و حالت بدن را متناسب می‌کند. این حرکات ساده را برای لاغری عضلات سه‌سر بازو و شانه‌های خود در عین تقویت عضلات میان‌تنه و بالا بردن تعادل بدن امتحان کنید.

با انجام ورزش‌ های هوازی همیشه لاغر بمانید

سوزاندن کالری‌ها عامل اصلی داشتن اندامی متناسب و عضلات قوی است. راه رفتن بر روی تردمیلی با شیب ۱۰ درصد می‌تواند خسته‌کننده باشد.

برای تقویت بازوها از وزنه‌های سبک استفاده کنید

ماهیچه‌های گرداننده شانه‌ی شما ممکن است کوچک باشند اما آنها هنوز نقش مهمی در ثبات و فرم‌دهی به عضلات شانه‌ها دارند. سعی کنید وضعیت چرخش بازوها به خارج را در حالت نشسته به کمک کش ورزشی یا وزنه‌های آزاد هفته‌ای دوبار تمرین کنید تا هم عضلات دست‌تان را تقویت کنید و هم جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرید.

حرکات کششی را فراموش نکنید

تمرین مقاومت، بهترین روش برای تقویت عضلات است اما انجام حرکات کششی برای حفظ حرکت آزادانه‌ی مفاصل ضروری است.

با باندهای کشی در مسافرت هم ورزش کنید

شما می‌توانید زمانی که در سفر هستید برای سفت و عضلانی نگه‌داشتنِ بازوهایتان از این وسیله‌ی سبک و قابل حمل که به‌راحتی در هر چمدانی جا می‌شود استفاده کنید.

شانه‌‌ها را کاملا دایره‌وار بچرخانید

ماهیچه‌های اطراف شانه را برای کمک به تسکین درد عضلات و درد گردن شل کنید. وزنه‌ی متوسطی را در دست راست بگیرید، به جلو خم شوید و با دست چپ، دست راست را نگه دارید.

برای داشتن بدنی خوش‌فرم حرکات پیلاتس انجام بدهید

انجام حرکات پیلاتس به صورت ایستاده روشی عالی برای داشتن بدنی خوش‌فرم است. اگر این حرکات با کمک باند‌ کشی انجام شوند، بهترین نتیجه را می دهند.

انجام تمرینات کِتِل‌ بِل (Kettlebell)

تمرینات کتل بل (وزنه‌ای شبیه به یک توپ دسته‌دار) با استفاده از افزایش و کاهش سرعت انجام حرکات، به تقویت هرچه بیشتر ماهیچه‌ها کمک می‌کند.


حرکت ثابت نشسته

زمانی که در محل کارتان پشت میز نشسته‌اید نیز می‌تواند فرصتی برای تقویت عضلات بازوهایتان باشد. روی صندلی بنشینید. پاهای خود را کمی از سطح زمین بلند کنید.

منبع: پایگاه خبری چطور