تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد:

خدمت به مردم، محبت و صبر رمز موفقت مبلغان است

صبر، محبت و خدمت به مردم رمز موفقیت مبلغان است؛ اگر اخلاق ما مقدار بسیار کمی شبیه پیامبر(ص) باشد مطمئناً در هدایت مردم موفق خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 حجت الاسلام و المسلمین ربانی
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در نشست توجیهی ویژه مبلغان فعال در مناطق مشترک با عنوان طلیعه رمضان گفت: امروز ما در یک جنگ گسترده تبلیغاتی، روانی و فرهنگی قرار داریم و دشمن با تمام امکاناتش در مقابلمان قرار گرفته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: دشمنان با تبلیغات، افکاری آلوده و ذهنیت‌هایی منفی را در جامعه القا می‌کنند و برای مقابله با آنها ما باید حضور مناسبی در صحنه داشته باشیم و برخوردهای ما نیز درست و مناسب باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده علیه روحانیت نشانه قدرت و تأثیرگذاری آنها است، افزود: نقش مؤثر روحانیت در جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است اما تبلیغات منفی و فراوان علیه روحانیتی که مردم آنها دیده و با آنها زندگی کرده‌اند باعث می‌شود احساسی منفی نسبت به روحانیون پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این تبلیغات گسترده باعث می‌شود رضاخان را  فردی نشان دهند که خدمت بسیاری به ایران کرده است.

وی ابراز داشت: برای مقابله با تبلیغات منفی دشمنان، ما باید ارتباط گرمی با مردم داشته باشیم و با آنها با محبت و احسان برخورد کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: ما در مسیر پیامبر گرامی اسلام در هدایت مردم قرار گرفته‌ایم و مانند آن حضرت باید مردم را دوست داشته و در هدایت مردم حریص باشیم.

وی با بیان اینکه صبر، محبت و خدمت به مردم رمز موفقیت مبلغان است افزود: اگر اخلاق ما مقدار بسیار کمی شبیه پیامبر(ص) باشد مطمئناً در هدایت مردم موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه صحبت‌ها و بحث‌های مبلغان باید از روی بصیرت باشد گفت: بصیرت به معنای آگاه به زمان بودن است؛ مبلغان باید نیازهای جامعه امروز را بشناسند و بدانند چه محتوایی بیشترین تأثیر را در مردم دارد.

وی تصریح کرد: باید در تبلیغ، به جای پرداختن به اختلافات محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را در دل‌ها تقویت کنیم و به شکل‌های گوناگون مکارم اخلاق اهل‌بیت را بگوییم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: اگر محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در دل‌ها تثبیت شود تأثیر خود را بر افراد خواهد گذاشت.

وی در پایان بیان کرد: شما مبلغان کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهید چراکه نقش شما نقشی است که پیامبر(ص) ایفا می‌کردند؛ شما باید خدا را شاکر باشید که توفیق تبلیغ نصیبتان شده است.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه