تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی خانه سینما گفت: اهالی سینمای ایران به زودی علیه سیطره شبكه قاچاق دست به تجمع و تظاهرات خواهند زد چرا كه معتقدیم شبكه عرضه غیرمجاز سی‌‌دی فیلم‌های ایرانی به طور حتم از پشتیبانی یك باند تبهكار برخوردار است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

علی معلم خبر داد؛

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

سخنگوی خانه سینما گفت: اهالی سینمای ایران به زودی علیه سیطره شبكه قاچاق دست به تجمع و تظاهرات خواهند زد چرا كه معتقدیم شبكه عرضه غیرمجاز سی‌‌دی فیلم‌های ایرانی به طور حتم از پشتیبانی یك باند تبهكار برخوردار است.

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

علی معلم سخنگوی خانه سینما در نشستی با خبرنگاران، به تشكیل كمیته ساماندهی اعتراضات صنوف سینمایی به ناامنی بازار محصولات فرهنگی هنری اشاره كرد و گفت: ضرر مسئله قاچاق و ناامنی مربوط به عرصه محصولات ایرانی، فقط به تولید‌كنندگان فیلم‌ها ایرانی نمی‌رسد و تمامی صنوف و جریانات داخل سینمای ایران، از این مساله دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی گفت: شبكه عرضه غیرمجاز سی‌‌دی فیلم‌های ایرانی به طور حتم از پشتیبانی یك باند تبهكار برخوردار است كه مسئله آنها فقط سود مادی نیست و از درون مسائل دیگری هم كه در مجموعه رفتارهای سینمای ایران اتفاق می‌افتد، می‌توان این نكته را كشف كرد.

معلم متذكر شد: متاسفانه مجاری رسمی در برخورد قاچاق فیلم در ایران به نتایج سودمندی نرسیده‌اند و نهادهای درگیر كه اغلب تهیه‌كنندگان سینمای ایران هستند، خانه سینما را مطلع كردند كه این ستادها و كوشش‌ها در جاهایی به بن بست خورده‌اند، بنابراین هیات مدیره تصمیم گرفت تا موضوع را در از جانب كلیت سینمای ایران مورد بحث و بررسی قرار دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما گفت: در این راستا، امروز جلسه اول‌ كمیته ساماندهی اعتراضات صنوف سینمایی به ناامنی بازار محصولات فرهنگی هنری با حضور عده‌ای از سینماگران تشكیل شد و بحث‌هایی صورت گرفت كه برخی‌ از آنها در حال حاضر قابلیت بروز بیرونی را ندارد.

وی گفت: در این جلسه اطلاعاتی در زمینه مسئله قاچاق سی‌دی فیلم‌های ایرانی ارائه شد و در زمینه سرچشمه جریانات قاچاق بحث شد.

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

معلم ادامه داد: همان‌طور كه اشاره كردم صرفا دفاع از حقوق مادی سینمای ایران مطرح نیست، چرا كه جریاناتی كه در حیطه قاچاق فعالیت می‌كنند، در پی از بین بردن كلیت صنعت سینمای ایران و استیلای محصولات فرهنگی غیر ایرانی هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره خانه سینما گفت: این كه آمار می‌دهند 15 میلیارد تومان سود قاچاق فیلم ایرانی تخمین زده شده، این رقم كمی نیست. ما در خانه سینما قصد داریم اعتراضاتی را كه وجود دارد، تبدیل به یك جریان سازماندهی شده بكنیم و در پایان تجمع اهالی سینما،‌ یك بیانیه و قطعنامه‌ای را بر اساس محورهای روشن و صحیح قضایی‌-انتظامی مورد خواست جمع ارائه نمائیم.

وی متذكر شد: روز چهارشنبه جلسه دوم كمیته ساماندهی اعتراضات صنوف سینمایی به ناامنی بازار محصولات فرهنگی هنری برپا خواهد شد.

سخنگوی خانه سینما ادامه داد: همچنین هفته آینده یك تجمع بزرگ اعتراض آمیز توسط جامعه سینمایی صورت خواهد گرفت كه جزئیات آن را بعد از جلسه دوم اعلام می‌كنیم.

وی متذكر شد: امیدوارم این تجمع با حضور همه نمایندگان سینما و كلیه دست اندركاران سینمای ایران باشد و نه فقط تهیه‌كنندگان چون این خسارت به كلیت سینمای ایران وارد شده است.

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

معلم گفت: نهادهای مختلف می‌توانند یاری كننده ما باشند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی سینمای ایران، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس، نیروی انتظامی به عنوان عاملان اجرایی برخورد با قاچاقچیان، كسانی هستند كه مورد سوال و درخواست ما هستند و امیدوارم كه این اتفاق بیفتد و همه در این تجمع حضور یابند.

وی گفت: قصد دشمنان سینمای ایران، زیر سوال بردن بخش خصوصی و سینمای ایران است. پخش ماهواره‌ای فیلم‌ها هم مطرح است و عرضه غیرمجاز فقط به پخش CD ختم نمی‌شود، توزیع ، خرید رایت و نمایش از طرق مختلف مثل پخش در قطار، اتوبوس، شبكه‌های ماهواره‌ای و... تا ابعاد دیگری كه به كنار خیابان ختم می‌شود، همه این مسائل را در برمی‌گیرد.

معلم متذكر شد: موضوع به نظر ما خیلی بزرگ است و برای دفاع از حق ایرانیان در این زمینه، یك بسیج عمومی می‌طلبد و برخورد صرفآ پلیسی را نمی‌طلبد.

سخنگوی خانه سینما گفت: سینمای ایران برنامه صریح و فوری را در این زمینه طلب می‌كند و نمی‌تواند منتظر تصمیمات یكساله بماند چرا كه این ناامنی می‌تواند اساسا تولید را در سینمای ایران متوقف كند.

بنابر این گزارش، بر اساس دعوت یكی از دست‌اندركاران خانه سینما، صبح امروز قرار بود نشستی در زمینه راهكاریابی مبارزه با معضل قاچاق در سینمای ایران، با حضور اهالی سینما و دست‌اندركاران اجرایی خانه سینما برپا شود. ابتدا قرار شد خبرنگاران برای پوشش جلسه مذكور در ساعت 30/11 در نشست حاضر شوند، اما دو تن از خبرنگاران كه متوجه تأخیر مذكور نشده بودند، در نشست (كه گویا زودتر از ساعت 10 آغاز شده بود) حضور یافتند و پس از مدتی، با اعلام این كه این یك نشست محرمانه و غیرعلنی است، توسط دست‌اندركاران خانه سینما به بیرون هدایت شدند.سایر خبرنگاران نیز كه از ساعت 30/11 امروز پشت درهای بسته منتظر شروع نشست بررسی راهكارهای مبارزه با معضل قاچاق در سینمای ایران ماندند و در ادامه پای حرف‌های «علی معلم» نائب‌رئیس هیأت مدیره و سخنگوی خانه سینما نشستند.

تجمع اهالی سینما علیه شبكه تبهكار قاچاق فیلم‌های ایرانی

در این نشست سینماگرانی چون رضا میركریمی، علی معلم، منوچهر محمدی، ابوالحسن داوودی، محمد بزرگ‌نیا، علیرضا رئیسیان، محمدمهدی دادگو، فرشته طائرپور، امین تارخ، رویا تیموریان، رضا كیانیان و علی آشتیانی‌پور حضور داشتند.

منبع : خانه سینما

مطالب مرتبط :

سی دی غیرمجاز « مهمان مامان »

دستگیری توزیع‌كنندگان غیرقانونی "اخراجی‌ها"

تکثیر غیر مجاز« آفساید»