تبیان، دستیار زندگی

ترامپ با ایران هراسی، از حاکمان عرب باجگیری می کند

ترامپ به صراحت ادعای هزینه کردن بیش از هفت تریلیون دلار توسط آمریکا در منطقه خاورمیانه پس از حملات ۱۱ سپتامبر به منظور حفاظت از کشورهای عربی در مقابل تهدید ایران و گروه‌های تروریستی می کند و معتقد است این کشورهای عربی در برابر خدمت آمریکا بدهکارند و باید به لحاظ مالی جبران کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ با ایران هراسی، از حاکمان عرب باجگیری می کند
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه اطلاعات، معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه و نماینده سابق شهر «سیرت» در پارلمان این کشور اعلام کرد: ترامپ با ایران هراسی، از برخی حاکمان عرب منطقه باجگیری می کند. 

«یاسین آکتای» گفت: ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با معرفی ایران به عنوان یک کشور خطرناک و تهدیدآمیز در خاورمیانه، در حال باجگیری از حاکمان عرب منطقه است. 

 معاون حزب حاکم ترکیه گفت: سیاست امروزی ترامپ مبنی بر تهدید خواندن ایران برای منطقه تبدیل به یک بهانه موثری برای این کشور در راستای پیشبرد اهداف خود شده است.

این استاد دانشگاه ترکیه افزود: کشورهای عربستان و امارات دارای منابع مالی فراوانی هستند که ترامپ خواستار بدست آوردن بخشی از این دارایی‌هاست چرا که معتقد است آمریکا نقش عمده ای در تامین امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال‌های متمادی داشته است.وی اضافه کرد: ترامپ به صراحت ادعای هزینه کردن بیش از هفت تریلیون دلار توسط آمریکا در منطقه خاورمیانه پس از حملات ۱۱ سپتامبر به منظور حفاظت از کشورهای عربی در مقابل تهدید ایران و گروه‌های تروریستی می کند و معتقد است این کشورهای عربی در برابر خدمت آمریکا بدهکارند و باید به لحاظ مالی جبران کنند.

به گفته «یاسین آکتای» اظهارات صریح ترامپ درباره حاکمان عرب منطقه، همه اصول سخنوری دیپلماتیک و اسلوب روابط بین المللی را زیر و رو کرده است و نشان می دهد که امریکا با چه نگرشی تحولات منطقه را مدیریت می کند. معاون حزب حاکم ترکیه گفت: سیاست امروزی ترامپ مبنی بر تهدید خواندن ایران برای منطقه تبدیل به یک بهانه موثری برای این کشور در راستای پیشبرد اهداف خود شده است.

در تحول دیگری، «اسرائیل کاتس»، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی از باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماها و خطوط هوایی این رژیم خبر داد و از آن به عنوان دستاوردی مهم و غیرعادی برای اسرائیل یاد کرد.روزنامه «یدیوت آهارانوت» نیز در گزارشی نوشت، «یوآو مردخای»، مسؤول هماهنگی امنیتی اسرائیل در بیشتر سفرهای خود به کشورهای عربی از گذرنامه جعلی استفاده کرده است.خبر دیگری حاکیست، برای اولین بار در تاریخ عربستان، «ریاض» با «واتیکان» توافقنامه‌ای را در زمینه احداث کلیساهایی برای مسیحیان در برخی شهرهای این کشور امضا کرد.
منبع: روزنامه اطلاعات