تبیان، دستیار زندگی
طبق تحقیقات به عمل آمده توسط شركت McAfee یكی از معتبرترین شركت‌های ضد ویروس جهان، جستجوی اینترنتی در زمینه موزیك و تكنولوژی در صدر خطرناكترین جستجوها قرار دارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطرناكترین مطالب در جستجوها

آیا تا به حال اندیشیده‌اید كه نتایج جستجوی اینترنتی شما در یك موتور جستجو (هر چند معتبر و معروف) می‌تواند خطرناك بوده و شما را به سمت سایت‌های آلوده رهنمون كند؟

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط شركت McAfee یكی از معتبرترین شركت‌های ضد ویروس جهان، جستجوی اینترنتی در زمینه موزیك و تكنولوژی در صدر خطرناكترین جستجوها قرار دارند و احتمال اینكه نتایج این جستجوها، كاربران را به سایت‌های حاوی ویروس، اسپم و كرم‌های اینترنتی راهنمایی نماید، بسیار زیاد است.

به عنوان مثال 42 درصد از كسانی كه به دنبال كلماتی نظیر"Screensavers" هستند به سمت سایت‌های قرمز یا زرد از لحاظ امنیتی سوق داده می‌شوند (قرمز – زرد- سبز درجه امنیتی سایت‌ها از دیدگاه آلوده بودن می‌باشد كه معمولا بین شركت‌های ضد ویروس به عنوان یك قرارداد در نظر گرفته شده‌اند) از جمله كلمات كلیدی خطرناك دیگری كه توسط این شركت اعلام شده‌اند كلماتی هستند كه شامل نام نرم‌افزارهای اشتراك فایل مانند BearShare ,Kazaa, LimeWire  می‌باشند.

سایت‌های آلوده می توانند شامل انواع ویروس‌ها باشند

با این‌حال McAfee به كاربران توصیه می‌كند كه از موتورهای جستجوی معروف استفاده كنند زیرا در كل تنها 4 درصد از نتایج جستجو خطرناك می‌باشند (سال گذشته این رقم 5 درصد بوده كه با كوشش موتورهای جستجو به 4 درصد كاهش داشته است).

جالب اینكه ریسك استفاده از موتورهای جستجو می‌تواند بیشتر هم شود آن هم زمانی است كه شما بر روی تبلیغات كنار صفحات كلیك می‌كنید. به گفته McAfee، هفت درصد از این كلیك‌ها شما را به سایت‌های آلوده راهنمایی می‌كند (این رقم نیز سال گذشته 8.5 درصد بوده كه با تدابیر لازم به 7 درصد كاهش داشته است).

لازم به ذكر است در این تحقیق سایت‌هایی خطرناك تلقی شده‌اند كه دارای ویروس، نرم‌افزارهای جاسوسی، ارسال جانك ایمیل و تبلیغات پوپ‌آپ بیش از اندازه باشند. نتایج این تحقیق از جستجوی 2300 كلمه كلیدی و پر مصرف در پنج موتور جستجوی معروف یعنی گوگل، یاهو، MSN مایكروسافت، AOL و ASK به دست آمده است.

برخی از این موتورهای جستجو نیز با همكاری با شركت‌های ضد ویروس نظیر McAfee ، در كنار نتایج جستجو به كاربران درجه خطرناك بودن سایت را در داخل یك پنجره كوچك (مانند پرچم) نمایش می‌دهند و كاربران می‌توانند با مشاهده آن، از ورود به سایت‌های خطرناك، خودداری كنند.

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

جستجوی شخصی!

از موتور بخار تا موتور جست‌وجو

25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا

ترفند : حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

چگونه امتیاز سایت خودمان را در گوگل افزایش دهیم؟