تبیان، دستیار زندگی
یک استاد آسیب شناسی اجتماعی دانشکده ی علوم انتظامی، از ورود آمپول هایی برای ترک اعتیاد به نام "نورجیزک" به کشور خبر داد که 60 روز مصرف آن، مرگ قطعی را برای معتاد به دنبال دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروی ترک اعتیاد کشنده

مرگ قطعی معتاد با مصرف آمپول های تقلبی ترک اعتیاد

نورجیزک،داروی ترک اعتیاد
یک استاد آسیب شناسی اجتماعی دانشکده ی علوم انتظامی، از ورود آمپول هایی برای ترک اعتیاد به نام "نورجیزک" به کشور خبر داد که 60 روز مصرف آن، مرگ قطعی را برای معتاد به دنبال دارد.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در پی ورود داروهای شیمیایی، گیاهی و کپسول های رنگارنگ داخلی و خارجی ترک اعتیاد به بازار، اخیرا آمپول هایی به نام نورجیزک از کشورهای شرقی وارد ایران شده که قربانیان آن معتادانی هستند که به امید ترک اعتیاد به تزریق این آمپول ها متوسل شده اند.

وی تصریح کرد: آمپول های "نورجیزک" با قیمت های بسیار پایین در بازار داروهای قاچاق عرضه می شوند و این در حالی است که این دارو از مواد تقلبی و به صورت دستی و کاملا غیر بهداشتی تهیه می شود.

ابهری، اثرات مصرف آمپول نورجیزک را ورم صورت و گردن عنوان کرد و افزود: دو ماه مصرف این آمپول به طور حتم منجر به مرگ قطعی معتاد می شود. ابتلا به هپاتیت C و ایدز نیز از دیگر نتایج استفاده از این آمپول است.

وی تاکید کرد: معتادانی که علاقمند به ترک اعتیاد خود هستند باید آگاه باشند که مصرف این دارو نه تنها اثری در ترک اعتیاد ندارد، بلکه به نوعی مخدر بوده و مرگ دلخراشی را به دنبال دارد. لذا پیشنهاد می شود معتادان به جای خود درمانی و استفاده از مواد خطرناک و کشنده برای ترک اعتیاد خود، به مراکز مجاز بهداشتی مراجعه کنند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی، از دستگاه های قضائی و انتظامی خواست که با اقدامات جدی و قاطعانه مانع ورود چنین داروهایی به کشور شوند.

منبع : خبرگزاری مهر

*مطالب مرتبط:

اهمیت نقش تغذیه در ترك اعتیاد

تاثیر الكل و مواد مخدر بر قسمت های مختلف بدن

اعتیاد ؛ جرم یا بیماری

اصول ترك و درمان اعتیاد به مواد مخدر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.