تبیان، دستیار زندگی

«خونه خالی»، مجموعه داستانی با حال‌وهوای «تلگرام»

در روزهایی که بحث فیلتر تلگرام و قطع دسترسی به این پیام رسان به مسئله ای مهم در کشور تبدیل شده، مجموعه داستان «خونه خالی» با حال و هوای تاثیر این پیام رسان و دیگر ابزارهای مشابه بر زندگی جامعه ایرانی به نمایشگاه کتاب می‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خونه خالی

 «خونه خالی» نوشته رضا استادی روزنامه‌نگار حوزه سینما و نویسنده منتشر شد.

این نویسنده درباره محتوای اثر جدید خود می‌گوید: «قصه‌های این مجموعه حال و هوایی شهری دارد و زندگی طبقه متوسط در آن به تصویر کشیده شده است. فضای قصه‌ها هم از نظر داستان‌پردازی کاملا کلاسیک و مبتنی بر قهرمان است. زبان داستان‌ها نیز ساده انتخاب شده و عمده قصه‌ها توسط اول شخص رعایت می‌شود. این توضیح را از این جهت عنوان می‌کنم که مخاطب این اثر بداند در این کتاب قرار نیست با فرم‌های مختلف روایت داستان و اثری تجربی مواجه شود. همه‌چیز به کار گرفته شده تا مخاطب از خواندن این داستان‌ها لذت ببرد، با اتفاقی که برای شخصیت‌های داستان رخ می‌دهد هیجان زده شود و بیشترین همذات پنداری با شخصیت‌ها را داشته باشد.»

استادی با اشاره به پیوند برخی داستان‌ها با مفهوم فناوری و تاثیر آن بر زندگی شخصیت‌های داستان نیز گفت: «در سال‌های اخیر فناوری پیوند زیادی با زندگی روزمره ما پیدا کرده است. گوشی‌های هوشمند زندگی ما را متحول کرده و زندگی قهرمان‌های این مجموعه داستان نیز خارج از این قاعده نیست. مثلا در یک داستان سوژه گوشی آیفون است که زندگی قهرمان اثر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در داستان دیگری فیسبوک زندگی یک زوج جوان را متحول می‌کند و در دیگری به تلگرام و وایبر پرداخته‌ام که در صورت فیلتر تلگرام، این داستان حتما نوستالژی خاصی برای خوانندگانش خواهد داشت.»

استادی پیش از این دو رمان «هیچ وقت نامزد نبودیم» و «بدون تو غیرممکن بود» را از سوی نشر البرز به بازار عرضه کرده و اثر جدید او در 135 صفحه از سوی انتشارات برکه خورشید به بازار عرضه می‌شود.

منبع: ایبنا