تبیان، دستیار زندگی

نهج‌البلاغه باید از کتابخانه‌ها وارد جریان زندگی ما شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نهج‌البلاغه باید از کتابخانه‌ها وارد جریان زندگی ما شود و پیام‌ها و آموزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن را در سبک زندگی خود به کار بندیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نهج البلاغه
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گردهمایی مروجان و فعالان نهج‌البلاغه که امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد با بیان اینکه جورج جرداق گفته بیش از 20 بار نهج‌البلاغه را خوانده است، گفت: جایگاه این کتاب ارزشمند که تا این اندازه مورد توجه غیرمسلمانان بوده در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران کجاست و چقدر کار پژوهشی درباره آن صورت گرفته است؟

وی افزود: نهج‌البلاغه باید از کتابخانه‌ها وارد جریان زندگی ما شود و پیام‌ها و آموزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن را در سبک زندگی خود به کار بندیم.

امام جمعه موقت اصفهان با طرح این پرسش که چرا نهج‌البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس نمی‌شود، اظهار کرد: تاسف‌بار است که بگوییم حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سازمان‌های کشورمان از پیام‌ها و آموزه‌های نهج‌البلاغه در حوزه‌های اجتماعی، مدیریتی و فرهنگی استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: برای گسترش آموز‌ه‌های نهج‌البلاغه در جامعه باید نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی و ترویج آن از مساجد آغاز شود هرچند امروزه از ظرفیت این خانه‌های خدا در این زمینه کمتر استفاده می‌شود.


منبع : خبرگزاری شبستان
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.