تبیان، دستیار زندگی

این سرگرمی فشارخونتان را کاهش می‌دهد

بافتنی ببافید تا حالتان خوب شود

مطالعه‌ای جدید نشان داده بافتنی بافتن می‌تواند فشارخون را پایین بیاورد، افسردگی را کاهش دهد و به تندرستی کمک کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بافتنی
در یک مطالعه به بررسی فواید بافتنی برای سلامتی افراد مخصوصاً سالمندان پرداخته شد. 1000 نفر در این تحقیق مورد پرس و جو قرار گرفتند تا معلوم شود بافتنی چه تأثیری در زندگی آن‌ها دارد.

مروری که بر مطالعات پیشین صورت گرفت نشان داد که این سرگرمی می‌تواند راهی کم هزینه برای مبارزه با تعدادی از بیماری‌های جسمی و روحی باشد. در سال 2012 محققان دریافته بودند افراد سالمندی که با بافتنی یا قلاب بافی سرگرم بودند، کمتر در معرض آسیب‌های ادراکی و از دست دادن حافظه قرار داشتند.

در سال 2007 نیز تحقیق دیگری ثابت کرده بود که بافتن بافتنی، واکنش آرام سازی را افزایش داده و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. گزارش شده است که بافتن بافتنی می‌تواند به اندازه‌ی یوگا آرم کننده باشد و فرصت بسیار خوبی برای خلاقیت است.

بافتنی بافتن موجب:

در سال 2012 محققان دریافته بودند افراد سالمندی که با بافتنی یا قلاب بافی سرگرم بودند، کمتر در معرض آسیب‌های ادراکی و از دست دادن حافظه قرار داشتند

* کاهش افسردگی و اضطراب
* پرت کردن حواس از دردهای مزمن
* افزایش احساس تندرستی و نشاط
* کاهش احساس تنهایی و انزوا
* و افزایش احساس مفید بودن و تمایل به قرار گرفتن در اجتماع می‌شود.

بافتنی را در هر زمان و مکانی می‌توانید انجام دهید و نیاز به شرایط خاصی ندارد و این قابلیت انعطاف پذیری سرگرمی مفیدی چون بافتنی است که برای تمام افرادی که روزهای خوب و بد دارند مناسب است.

آن‌هایی هم که فکر می‌کنند بافتنی یک فعالیت مخصوص افراد سالمند است بهتر است باور خود را تغییر دهند. بافتنی نیاز به تجهیزات اندکی دارد و قابل حمل نیز هست. شما می‌توانید هر جا که می‌روید بافتنی خود را همراه داشته باشید و لابه‌لای تمام کارهایی که دارید بافتنی ببافید، تلویزیون ببینید و بافتنی ببافید، به رادیو گوش دهید و بافتنی ببافید، در اتاق انتظار مطب نشسته باشید و بافتنی ببافید و ...، پس هر چه زودتر میل و کاموا تهیه کنید و شروع کنید!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.