تبیان، دستیار زندگی

شهریار عباسی از «بازیگوش» نوشت

رمان تازه شهریار عباسی، نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد با عنوان «بازیگوش» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهریار عباسی نویسنده

 تازه‌ترین رمان شهریار عباسی نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و نیز دبیر علمی دهمین دوره از این جایزه، در نمایشگاه کتاب و از سوی نشر ققنوس رونمایی می‌شود.

این رمان که با عنوان «بازیگوش» منتشر شده است، روایتی اجتماعی دارد زندگی زن و مردی را در میانه دهه چهل تا دهه شصت در یک قهوه خانه بین راهی روایت می‌کند.

این رمان روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در غرفه نشر ققنوس در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: برای علی همه‌ چیز شبیه یک خواب است. کودکی و نوجوانی‌اش به شهری می‌ماند که در زیرِ  بارشی از مه سنگین و ابدی مانده است. حالا دیگر نمی‌داند کدام واقعاً اتفاق افتاده و کدام را در خواب‌ دیده است. چهره‌ی مهری در خواب‌ شفاف و روشن است، او را به‌آغوش می‌کشد، می‌بوسد و گاهی از فاصله‌ی نزدیک چشم در چشم به هم می‌نگرند. وقتی از خواب بیدار می‌شود، نمی‌تواند چهره‌ی او را به‌خوبی در ذهن مجسم کند و کوشش‌هایش برای کنارِ هم گذاشتن اجزای صورت مهری بی‌فایده است. مهری حتی در خواب‌های او از زندان هم حضور دارد، جوری هست که انگار نباید باشد و مدام می‌کوشد مادرش را از چشم دیگران پنهان کند یا رنج‌های زندان را از نگاه مهری مخفی نگه‌دارد. خواب‌های زندان طولانی و کش‌دار و آزاردهنده است. زندان تنها جایی است که مهری و مرتضی با هم به خوابش می‌آیند و سمندر نیز گاهی بی‌آنکه چیزی بگوید در گوشه‌ای هست.

منبع: مهر