تبیان، دستیار زندگی

جشن پانصدهزارمین شمارگان آثار فاضل نظری

مومنی شریف: اشعار فاضل نظری مصداق کاملی از«اقبال حقیقی مردم» است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشن پانصدهزارمین شمارگان آثار فاضل نظری

در جشنی که به مناسبت پانصدهزارمین شمارگان آثار فاضل نظری برگزار شد، رئیس حوزه هنری گفت: اشعار و آثار فاضل نظری مصداق کاملی از اقبال حقیقی مردم نسبت به یک اثر فرهنگی است.

جشن پانصدهزارمین شمارگان آثار فاضل نظری، در فروشگاه سوره مهر حوزه هنری، واقع در میدان انقلاب،‌برگزار شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی،حمید قره‌داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر،عباس محمدی مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری و فاضل نظری، حضور داشتند، سجاد سامانی، علی مقیمی و مهدی سیار نیز در این مراسم به شعر خوانی پرداختند.

حمید قره‌داغی در ابتدای جشن پانصدهزارمین شمارگان آثار فاضل نظری گفت: امروز توفیق بزرگی است که نصیب جامعه فرهنگی کشور شده است، تا در چنین مناسبتی در کنار هم جمع شویم.این جشن در عرصه ادبیات کشور شاید کم نظیر و در عرصه شعر بی‌نظیر است. مجموعه 5 کتاب آقای فاضل نظری بیش از 200 بار در اتتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و امروز پانصدهزارمین نسخه آن برای علاقه‌مندان به چاپ رسیده است. «گریه‌های امپراطور» 53،«آن‌ها» 45، «اقلیت»41، «کتاب» 24 و «ضد» 36 بار تجدید چاپ شده است که این تعداد از چاپ شعر یک رکورد به حساب می‌آید.

در ادامه برنامه محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری درباره این تعداد از شمارگان منتشر شده از آثار فاضل نظری گفت: من چاپ پانصدهزارمین نسخه از کتاب‌های آقای فاضل نظری را به این شاعر توانمند، به انتشارات سوره مهر، علاقه‌مندان به شعر و ادبیات و همه کسانی که در عرصه ادبیات کشور فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم. در زمانی که متاسفانه تیراژ کتاب روز به روز پایین می‌آید فضای کتابخوانی ما حال خوبی ندارد، علاقه‌مندان به شعر راستین فارسی به کارهای خوب به ویژه کارهای فاضل نظری توجه می‌کنند و اقبال نشان می‌دهند.

وی ادامه داد:اقبال به آثار فاضل نظری یک اقبال حقیقی است، امیدوارم منتقدان، عزیز و دانشگاهیان به پدیده فاضل نظری نگاهی دوباره داشته باشند زیرا باید چنین پدیده‌ای بررسی شود و علت این اقبال مشخص شود. اقبال واقعی و حقیقی تحت تاثیر احساسات و جریانات زودگذر نیست دلیلش هم ادبیات، اشعار و مصراع‌هایی است که در زبان مردم جای گرفته و مورد توجه جوانان، علاقه‌مندان و حتی بخش عامه مردم شده است.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: شعر فاضل نظری هم مخاطب خاص دارد هم مخاطب عام. شاهکارها به این سبک هستند، وقتی یک اثر شاهکار شود همه از آن استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های نظری این است که گرفتار جریانات زودگذر شعری نشده است. تکیه نظری به شعر کهن فارسی است. انسان امروزی در شعرهای نظری دغدغه‌های خودش را می‌بینید. فاضل‌نظری از عشق می گوید مفهومی که فراوان گفته شده است اما او با نگاهی متفاوت و جدید عشق را روایت می کند، او عشق را از زبان انسان امروزی نقل می کند.

مومنی شریف در پایان خاطر نشان کرد: حساسیت این شاعر عزیز به زبان فارسی بسیار مهم و قابل تأمل است. هر شاعری باید پاسدار زبانی باشد که به آن شعر می گوید از همین رو همین مسئله کار فاضل نظری را می توان بسیار گرانقدر دانست، اهمیت به زبان فارسی این روزها در میان برخی شاعران فراموش شده است اما غنای شعر فارسی، استفاده از ظرافت‌ها در شعر فاضل نظری موج می‌زند. همین ظرافت‌ها اشعار را دل نشین می‌کند این که شعرهای فاضل نظری بسیار شیرین و دل نشین است به دلیل تسلط او بر صنایع ادبی است.

فاضل نظری در این مراسم نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم در جشن پانصدهزارمین شمارگان از آثارش، گفت: جوایز بسیاری را از مسئولین دریافت کرده‌ام که آنها کمترین جایزه است زیرا بزرگترین هدیه و جایزه برای من توجه و استقبال مردم و جوانان به آثار من است؛ من لایق این همه محبت نیستم و به پاس این نعمت بزرگ خداوند را شکر گذارم، این که مردم به من توجه می‌کنند بسیار برای من مهم است و امیدوارم بتوانم شکرگذار آن باشم.


منبع : خبرگزاری فارس