تبیان، دستیار زندگی

آموزش ساخت قاب تلفن همراه در خانه

قاب گوشی زیبا بسازید

تلفن‌های همراه در ابعاد و انواع مختلفی تولید شده‌اند و هر شخصی موبایلی با شکلی خاص دارد. اگر برای پیدا کردن قاب مناسب با گوشی خود مشکل دارید یا قاب‌های آماده را دوست ندارید، خودتان دست به کار شده و با روشی ساده که در این مطلب آموزش داده شده است به ساخت قاب گوشی منحصر بفرد برای خود بپردازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
قاب گوشی

برای گوشی موبایل انواع و اقسام قاب‌های گوناگون در جنس و مدل‌هایی خاص تولید می‌شود. اگر گوشی شما قدیمی شد یا قاب دلخواهتان را در فروشگاه‌ها پیدا نکردید، ساخت قاب گوشی را یاد بگیرید و قاب گوشی زیبایی برای خود درست کنید.

ساخت قاب گوشی با چسب حرارتی
وسایل مورد نیاز:
چسب حرارتی
کاغذ روغنی
چسب نواری
خودکار یا مداد
طلق پلاستیکی
رنگ گواش، اکلیل یا لاک ناخن

روش ساخت قاب گوشی با چسب حرارتی
۱- ابتدا گوشی خود را روی طلق پلاستیکی قرار دهید و با خودکار ابعاد گوشی را اندازه بزنید. سپس مستطیل روی طلق را برش دهید و با چسب نواری آن را روی در موبایل بچسبانید. قسمت‌های پشت موبایل، قسمت دوربین و بلندگو گوشی ممکن است به حرارت حساس باشد با این کار یک عایق حرارتی درست می‌کنید، همچنین مانع آسیب دیدن باتری و قطعات داخل گوشی بر اثر حرارت می‌شوید.


۲- حالا گوشی را روی کاغذ روغنی گذاشته و کاملا با کاغذ آن را جلد کنید. مانند وقتی که می‌خواهید هدیه‌ای را با کاغذ کادو مخفی کنید. همه قسمت‌ها را بررسی کنید که خوب پوشیده شده باشد و راه نفوذی به گوشی نباشد.

۳- اگر طرح خاصی برای درست کردن قاب گوشی مد نظرتان هست آن را با مداد روی کاغذ روغنی بکشید. هر طرحی می‌تواند زیبا باشد هم طرح گل و هم اشکال هندسی زیبایی خاصی به قاب موبایل شما می‌دهد. قسمت دوربین، سوکت‌ها، بلندگو، دکمه‌های خاموش و کم و زیاد کردن صدا را با یک خودکار یا مداد علامت گذاری کنید.

۴- دور قسمت دوربین، بلندگو، سوکت‌ها و دکمه‌ها را خط کشی کنید.

۵- چسب حرارتی را آماده کنید و ابتدا لبه‌های موبایل را با چسب حرارتی خط‌های ضخیم و پیوسته بکشید. موقع خط کشیدن با چسب حرارتی به محل دکمه‌ها و سوکت‌ها دقت کنید و جا‌هایی که خط قرمز است، از روی خط قرمز خط کشی با چسب حرارتی را انجام دهید.

۶- بعد از کشیدن خط‌های کناری، ابتدا جای دوربین و بلندگو که با خط قرمز مشخص شده‌اند، چسب حرارتی بریزید سپس قسمت پشت موبایل را براساس طرح دلخواه که با مداد کشیده بودید، با چسب حرارتی پر کنید.

ما در اینجا طرح زیگزاگی را انتخاب کرده‌ایم. موقع کشیدن خط‌ها با چسب حرارتی، دقت کنید که از دو طرف چسب حرارتی به خط‌های لبه متصل شود و یک قاب محکم برای شما درست کند.

۷- بعد از اتمام چسب کاری پشت گوشی، لبه‌های جلو گوشی را نیز با چسب حرارتی خط کشی نمایید. دقت کنید که چسب را فقط تا جایی که صفحه نمایش موبایل شروع می‌شود بکشید.

توجه: به جای کشیدن خط کامل، می‌توانید دایره‌های کوچک کنار لبه بگذارید تا هم زیباتر شود و هم کار نگه داشتن قاب روی گوشی را انجام دهد.

۸- هنگامی که چسب حرارتی کاملا سرد و سفت شد، قاب گوشی را از آن جدا کنید و کاغذ روغنی را از روی گوشی موبایل بکنید، اگر روی قاب گوشی در قسمت سوکت‌ها یا دوربین خط‌های باریک چسب ایجاد شده است با استفاده از یک تیز بر این خط‌ها را از بین ببرید.

۹- به شکل دلخواه قاب گوشی را رنگ کنید. از رنگ گواش یا رنگ لاک ناخن استفاده کنید. صبر کنید تا کامل خشک شود و سپس قاب گوشی را روی موبایل بگذارید.

توجه: اگر دوست دارید قاب گوشی رنگی داشته باشید، می‌توانید از چسب‌های حرارتی اکلیلی هم استفاده نمایید.
قاب گوشی


قاب گوشی

قاب گوشی



منبع: ستاره


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.