تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام صدیقی در جمع دانشجویان

چهار سوره ای که امام زمان(عج) به آیت الله مرعشی سفارش کردند

امام زمان (عج) به مرحوم مرعشی نجفی نسخه‌ای داده‌اند كه خواندن این سوره یكی از آن موارد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ایت الله مرعشی


این مجتهد توفیق مأنوس شدن یك شب با امام حسین (ع) را داشت؛ وی در این دیدار 12 حاجت از امام حسین (ع) خواستند كه امام حسین (ع) یازده حاجت را امضاء و یكی را امضاء نكردند، برای همین مرحوم مرعشی نجفی توفیق حج نیافت و به زیارت خانه خدا نرفت.
حجت‌الاسلام صدیقی در دوره طرح ولایت استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینكه خداوند بشر را در جهت مقاصدی آفریده است، گفت: اهدافی كه در قرآن مطرح شده چند مرحله دارد كه اولین مرحله آن امتحان است.

وی ادامه داد:‌ گاهی ما كلاس هایی می‌رویم نمره می‌گیریم، اما پیش می‌آید كه انسان پیش استادش نمره داشته باشد، اما پیش امام زمان نمره نیاورد و ما دائما در حال امتحان شدنیم و خداوند تك تك بندگان را در این آزمون عظیم سهیم كرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه سوره مباركه ملك برای خواص وادی نور است، خاطرنشان كرد: امام زمان (عج) به مرحوم مرعشی نجفی نسخه‌ای داده‌اند كه خواندن این سوره یكی از آن موارد بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینكه مرحوم مرعشی نجفی یكی از اوتاد و اهل باطن بود افزود: این مجتهد توفیق مأنوس شدن یك شب با امام حسین (ع) را داشت؛ وی در این دیدار 12 حاجت از امام حسین (ع) خواستند كه امام حسین (ع) یازده حاجت را امضاء و یكی را امضاء نكردند، برای همین مرحوم مرعشی نجفی توفیق حج نیافت و به زیارت خانه خدا نرفت.

وی خاطرنشان كرد: مرحوم مرعشی نجفی توفیق یافت در مسجد سهله به محضر امام زمان (ع) مشرف شود؛ امام زمان خواندن سوره یاسین را بعد از نماز صبح، نبأ را بعد از نماز ظهر، سوره واقعه بعد از نماز مغرب و خواندن سوره ملك را بعد از نماز عشاء به ایشان توصیه كردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما بعد از مردن شش منزل داریم كه به هر منزلی كه می‌رسیم با مشكلی مواجه می‌شویم كه باید در اینجا آن را حل كنیم، ما زندگی طولانی در پیش داریم یكی از آثار خواندن سوره ملك، رفع فشار قبر از انسان است.

صدیقی با بیان اینكه خداوند انسان را برای امتحان آفریده و یك آزمایش مستمر از بلوغ تا مرگ انسان دارد، خاطرنشان كرد: خداوند به واسطه امتحان‌ها ممتازین را به عالم نشان می‌دهد؛ خداوند نمی‌خواهد كسی را ملامت كند، اما هر امتحانی ریزشی دارد.

وی به هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح كرد: پیروزی ما در این هشت سال ما را ممتاز كرد و نشان داد خون بر شمشیر پیروز است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند در این تحریم‌ها ما را در چشم مردم دنیا برجسته كرده و فلسفه این امتحان این است كه آبرومندان را به عالم نشان دهد.

صدیقی با اشاره به بیان خداوند در آیه‌ای كه فلسفه امتحان و بندگی انسان معرفی می‌كند، افزود: خداوند متعال شما را آفریده تا بنده باشید، آزادی خود را ذوب خواسته‌هایتان نكنید و به طور كلی انسان باید خود را از زر و زور رها كند؛ چرا كه بعضی از انسان‌ها بنده پول، جمال و شهوت هستند.

وی با بیان اینكه همه باید خدا را بر اعمالشان حاضر و ناظر بدانند، خاطرنشان كرد: در محیط‌های علمی تمام رشته‌های علمی برای مقابله با دشمن آماده‌ است و با جنگ نظامی، تمدنی و سیاسی مواجهیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه آیت الله بهجت یكی از دلبرها بود، گفت: تابستان‌ها هنگامی كه ایشان به حرم می‌آمدند جوانان دورشان جمع می‌شدند چون زیباتر از آیت الله بهجت كسی دیگر نبود.

صدیقی ادامه داد: یكی آوازه آیت الله بهجت را شنیده بود، اما ایشان را نمی‌شناخت هنگامی كه به زیارت حضرت معصومه (س) رفته بود ایشان را به آن فرد نشان دادند در دلش گفت‌ آقای بهجت عجب دماغ بزرگی دارد از جلوی ایشان كه رد شد ایشان لبخند زد و گفت: چه كار به دماغ مردم داری.

وی همچنین افزود: آیت الله بهجت هنگامی كه به ایشان خبر رسید امام خمینی بیماری لاعلاجی دارند، برایشان دعا می‌كرد تا اینكه گفتند امام خوب شده ایشان هم شعله دعا را كمتر كردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت الله بهجت گفته بود من امام را در ادوار مختلف دیده بودم همه عكس‌های ایشان را دیده بودم اما روزی كه در حرم حضرت معصومه (س) بودم امام را دیدم كه بر ویلچر نشسته بود و می‌خندید تا به حال این عكس را جایی ندیده بودم عكس بسیار زیبایی بود متوجه شدم امام رفتنی است.

صدیقی ادامه داد: برای امام گذشتن از دوستان برای خدا كاری نداشت، همانطور كه قائم مقام را هنگامی كه دید با دین سازگار ندارد، به سادگی كنار گذاشت.

وی با بیان اینكه شیطان در سابقه خود یك مورد دزدی ندارد، بیان داشت: در پرونده 6000 ساله شیطان هیچ امر سوء وجود ندارد، اما خدا با امتحان نشان داد كه او بنده نفسش است؛ نمازی كه انسان را گنده كند آن نماز نیست بلكه نماز باید انسان را آب كند هرچیزی كه انسان را گنده كند آن ضدبندگی است.

امام جمعه موقت تهران یكی از اجناس خوب را ایمان به خدا دانست و بیان داشت: اگر می‌خواهید خدا شما را بپسندد با ایمان و زیر پرچم رهبر انقلاب باشید و بعد از آن جهاد كنید؛ روزی فردی نزد شهید دستغیب آمد گفت كه من خمس بدهكارم می‌توانم آن را به دلاك حمام كه سید است بدهم، وی گفت؛ نه تو می‌خواهی با دادن خمس كاری كنی كه او تو را بهتر كیسه بكشد آدم در كارش غیر خدا بیاید كارش ناقص می‌شود.

صدیقی ذوب شدن در یك حقیقت ماندگار و قرار دادن عالم به عنوان یك مدرسه را از دیگر اهداف آفریده شدن انسان برشمرد و بیان داشت: كسی كه علم به قدرت خدا دارد از هیچ كس نمی‌ترسد حزب الله لبنان با شناخت قدرت خدا پیروز شد.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان كرد: مراقب دو امر چشم و زرق و برق دنیا باشید؛ امام صادق (ع) از پیامبر نقل می‌كند «چشمتان را نگه دارید عجایب دنیا را می‌بینید مهمتر از چشم زبان است از پرخوری پرهیز و كم بخوابید غیبت نكنید و با خدا خلوت كنید و دائم در فكر باشید» این پنج مورد انسان را به كمال دائم می‌رساند.



منبع: خبرگزاری دانشجو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.