تبیان، دستیار زندگی

ذکری که فرشتگان از محاسبه ثواب آن عاجزند!

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صلوات


حجه الاسلام والمسلمین علیرضا توحیدلو در سخنانی به آثار و برکات صلوات و شناختن جمله حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است، پرداختند.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : در معراج ، ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد ( یعنی یک میلیون ) و هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزار بند دارد . آن ملک گفت : من حساب دانه های قطرات باران را می دانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا می بارد. تعداد قطرات باران را از ابتدای خلقت تا حال را می دانم ، ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم . رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: چیست؟ عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند ، من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم.

نوشتن صلوات

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموند: هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ، تا زمانی که نام من در کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند.

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند.

در منابع روایی آمده است: "إِنَّهُ لَمَکْتُوبٌ عَلَى یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ مِصْبَاحٌ هَادٍ وَ سَفِینَةُ نَجَاة"؛ در طرف راست عرش نوشته شده است: حسین چراغ هدایت و کشتى نجات است.

حدیثی داریم از رسول مکرم اسلام تحت عنوان « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»

حسین چراغ هدایت وکشتی نجات است.

نکاتی در این حدیث شریف وجود دارد که کمتر بدان توجه شده است.

حسین چراغ هدایت است

۱- در تاریکی هولناک هوا و هوس و سختی های روزگار و ظلمت دام های شیطانی هرکسی که دنبال چراغ هدایت حسینی راه نیفتد گمراه شده و دچار سردر گمی و هلاکت خواهد شد .

۲- جلو افتادن از چراغ هدایت و عقب ماندن از آن باعث هلاکت است .

۳- پیامبر خدا وظیفه مسلمانان بعد از خود حتی صحابه را نیز با پیروی از اهل البیت مخصوصا امام حسین (ع) مشخص نموده اند چنانچه در حدیث دیگری فرموده اند « حسن و حسین دو امام اند چه قیام کنند و چه ساکت بنشینند »

۴- از این حدیث عصمت امام حسین علیه السلام استفاده میشود چون:

اگر قرار باشد امام حسین علیه السلام خطا کند هدایتی را که خدا از مردم خواسته به خطا خواهد رفت و هدف خداوند از هدایت مردم به راه راست؛ لغو خواهد شد .

۵- در هر عصر و زمانی حرف امام حسین علیه السلام حجت است چون حدیث مطلق است.

۶- نه تنها گفتار امام حسین علیه السلام بلکه تمام رفتار و کردار او نیز باید حجت باشد . و تخلف از آن جایز نیست.

حسین کشتی نجات است :

چنانچه کشتی حضرت نوح مایه نجات بشریت شد ، هرکسی که بخواهد از غرق شدن در دریای متلاطم دنیا و آلودگی هایش در عصر بعد از پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم نجات پیدا کند باید سوار کشتی نجات امام حسین شود و الا هر کسی که باشد و هر جایی که باشد و هر مقامی که داشته باشد هلاک خواهد شد.

 

منابع؛ آثار و برکات صلوات ص ٣٠

داستانهای صلوات ص٨

سفینه البحار جلد٢ص٥٠صلوات جهت حاجت

داستانهای صلوات ص ١٠

جمال الاسبوع ص ٢٤٢

طبرسى،امین الاسلام فضل بن حسن، إعلام الورى، ص٤٠٠، اسلامیه‌، تهران‌، چاپ سوم‌،١٣٩٠ هـ ق‌.


منبع : افکار نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.