تبیان، دستیار زندگی

«نفر هفتم» یک درام پلیسی-عشقی است

رمان «نفر هفتم» به قلم مرسده کسروی به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار کتاب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 مرسده کسروی

مرسده کسروی درباره تازه‌ترین اثر خود گفت: رمان «نفر هفتم» یک درام است که مولفه‌های درام‌های تراژدی، پلیسی، عشقی، فلسفی و اجتماعی را هم داراست و هم نیست. از این جهت که من قصدم اصلا نوشتن کار ژانر به آن مفهوم که این روزها مصطلح است نبوده و نیست. اما در عین حال همه این‌ها را هم دارد و این مولفه‌ها تبدیل به دغدغه‌های شخصیت‌های رمان می‌شوند.

نویسنده «حوض نقره‌ای مهتاب» درباره موضوع «نفر هفتم» گفت: داستان این رمان به این صورت است که جسدی در جایی غیرمنتظره و با وضعی غیرعادی ‌پیدا می‌شود و شش نفر در ارتباط با این جسد و پیدا شدن آن درگیر ماجرایی می‌شوند. همینطور که داستان به جلو می‌رود، حرف‌های مختلفی زده می‌شود که روایت داستان را شکل می‌دهد.
نفر هفتم

نویسنده «زرد کادمیوم و داستان‌های دیگر» درباره دلیل روی آوردن به ژانر پلیسی توضیح داد: باید بگویم که گرایش به سمت نوشتن رمان «نفر هفتم» و رمانی که در حال حاضر در دست نوشتن دارم و همینطور به احتمال زیاد کارهای بعدی‌ام، کم‌کم و در طول سال‌های اخیر برایم اتفاق افتاد. داستان به نظر من جایی اتفاق می‌افتد که اوضاع از صراط مستقیم انحراف پیدا کند و چیزی غیر از معمول اتفاق بیفتد. جایی شخصیت‌ها در تور حوادث غیرمنتظره بیفتند و برای رهایی دست‌و‌پا بزنند و به غیرمعمولی‌ها بیاویزند. به نظرم این حوزه پتانسیل بالایی برای نوشتن داستان دارد و من به آن شدیدا علاقه‌مندم.

گفتنی است؛ انتشارات «کتاب نیستان» رمان «نفر هفتم» را به تازگی در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۱۸هزارتومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا