تبیان، دستیار زندگی

چگونه ارزدیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

شاید برخی از صاحبان کیف‌پولِ ETH تا کنون چندین بار متوجه شده باشند که تعدادی توکن اضافی در کیف‌پول‌شان وجود دارد و نمی‌دانند از کجا آمده است. ممکن است به نظر شما این کار تا حدودی غیرمنطقی باشد، اما این تصمیم در واقع نوعی استراتژی بازاریابی است که از سوی عرضه‌کنندگان رمزارز به منظور افزایش آگاهی مخاطبان مربوطه مانند سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان اتخاذ می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایردراپ
اگر کیف‌پولی در اتراسکن داشته باشید و آن را بررسی کنید (توصیه می‌شود هرگز به منظور بررسی موجودی حساب‌تان از کلید خصوصی برای باز کردن کیف‌پول استفاده نکنید)، یک نوار در بالای صفحه به نام پیگیریِ‌توکن (Token Tracker) خواهید دید. البته این نوار فقط زمانی که در حساب‌تان توکن وجود داشته باشد ظاهر می‌شود. اگر آن را نمی‌بینید یعنی در حال حاضر هیچ توکن یا ایردراپی در حساب‌تان وارد نشده است.

ایردراپ چگونه به هدف خود می‌رسد؟

اگر برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بروید، ایردراپ با موفقیت روبه‌رو می‌شود. زیرا این همان هدفی است که ایردراپ دنبال می‌کند؛ اینکه مخاطبان از وجود یک رمزارز آگاه شوند.

اگر با شخص دیگری (مثلا دوست‌تان) درباره‌ی این توکن‌ها صحبت کنید، در این صورت شما دوست‌تان را از وجود این ارز آگاه کرده‌اید و اطلاعاتی راجع به آن بین شما ردوبدل شده است. در این حالت که از روش اول خیلی بهتر است، دو نفر از این رمزارز آگاهی یافته‌اند و اگر هزاران نفر دیگر نیز همین کار را انجام دهند، باز هم ایردراپ با مبلغی ناچیز به هدفش رسیده است.

اگر پس از دریافت این توکن‌ها آنها را نادیده بگیرید، ایردراپ در هدفش که آگاه کردن شما از رمزارز موردنظر و افزایش اطلاعات مربوط به آن است با شکست مواجه خواهد شد.

در نهایت ایردراپ به روشی فراتر از بازاریابی صرف تبدیل شد. عرضه‌کنندگان رمزارز، ایردراپ را به عنوان روشی برای افزایش ارزش ارز برگزار می‌کردند و در آن به خریداران ارز موردنظر متناسب با موجودی کل حساب‌شان ارز رایگان جایزه می‌دادند. افرادی که روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کردند، به منظور دریافت ارز رایگان باید ارز مورد نظر را می‌خریدند و اگر می‌خواستند سهم بیشتری داشته باشند باید ارز بیشتری خریداری می‌کردند.

با این حال در این مطلب قصد نداریم به نحوه‌ی دریافت توکن‌های رایگان از طریق خریداری آنها بپردازیم و هدف اصلی این است که به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید توکن‌های رایگان دریافت کنید.



با سیاست جدید فیس‌بوک مبنی بر ممنوعیت تبلیغ ICOها (عرضه‌ی اولیه‌ی رمزارزهای جدید)، بسیاری از عرضه‌کنندگان برای معرفی رمزارزهای خود به ایردراپ به عنوان یک روش جایگزین برای تبلیغات «پرداخت به ازای هر کلیک» روی آورده‌اند. بسیاری از ICOها برای یافتن مشتریان جدید بر اثر شبکه‌ای تکیه می‌کنند. به عبارت ساده، آنها شما را از وجود رمزارز آگاه می‌کنند و امیدوارند که شما نیز آنها را به دوستان و آشنایان خودتان معرفی کنید. آنها با استفاده از روش‌های سیستماتیک ارجاعی قدرتمند این کار را انجام می‌دهند.

شرکت در ایردراپ‌های رایگان

برای شرکت در ایردراپ‌های رایگان به ابزارهای زیر نیاز دارید:

۱- کیف‌پول اتریوم
۲- کیف‌پول‌تان باید فعال باشد
۳- حساب‌کاربری در تلگرام
۴- حساب‌کاربری توییتر
۵- نشانی ایمیل

به دست آوردن توکن‌ها و برداشتِ آنها

اگر در جستجوی بهترین ایردراپ هستید، در EARN ثبت‌نام کنید. آنها با همکاری ICO‌ها و عرضه‌کنندگان رمزارز، ایردراپ‌ها را راه‌اندازی می‌کنند و برای شرکت در هر ایردراپ فقط کافی است ۱ دلار بپردازید.

هنگامی که واقعا توکن‌ها را به دست می‌آورید، می‌توانید مستقیما آنها را از طریق سرویس‌هایی مانند My Ether Wallet (MEW) برداشت کنید. کاری که باید انجام دهید این است که از طریق MetaMask، Ledger Nano یا برخی روش‌های دیگر (تأکید می‌کنیم هرگز برای بررسی موجودی حساب یا ورود به کیف‌پول از کلید خصوصی استفاده نکنید) به کیف‌پول‌تان دسترسی پیدا کنید و توکنی را که می‌خواهید برداشت کنید انتخاب کنید.

مراقب کلاهبرداران باشید

افراد زیادی با وعده‌های دروغین درباره‌ی پول رایگان منتظر شما هستند تا فقط با یک کلیک اشتباه به آسانی همه‌چیز را از دست بدهید. در این‌جا نکاتی به شما ارائه خواهیم کرد که با کمک آنها می‌توانید از دستبرد کلاهبرداران در امان بمانید.

۱- هرگز کلید خصوصی‌تان را برای کسی ارسال نکنید
۲- به هیچ آدرسی پول نفرستید
۳- رسمی بودن منبع ایردراپ را بررسی کنید

منابعی که به شما در یافتن ایردراپ‌ها کمک می‌کنند

سایت‌ها و خبرنامه‌های زیادی وجود دارند که ایردراپ‌هایی را که قرار است برگزار شوند به شما معرفی می‌کنند. توصیه می‌شود به جای این‌که خودتان آنها را جستجو کنید در آنها ثبت‌نام کنید (ثبت‌نام در آنها رایگان است). کلاهبرداران زیادی منتظر شما هستند و سعی دارند خودشان را قانونی و حقیقی جلوه دهند. این منابع ایردراپ‌های در حال برگزاری را اعلام می‌کنند.
منبع: ارز دیجیتال